DIMIA

Skippy

New Member
Hallo,
Wij zijn benieuwd naar mensen die ervaring hebben met de DIMIA of mensen die ook wachten op antwoord van de DIMIA. Het is zeker dat we ons visum krijgen maar wachten daar wordt je wel erg ongeduldig van. Wij zijn al vanaf september 2002 bezig en hebben veel tegenslagen gehad (o. a. een wijziging in de wet). Onze aanvraag ligt vanaf half september 2004 bij de DIMIA (en is compleet). De DIMIA heeft ons laten weten dat de uitslag 4 tot 9 maanden kan duren. Wij zijn benieuwd naar alle ervaringen. Bedankt alvast.
Rene en Ank. :up:

Hoi Rene en Ank,

Wachten, wachten en nog eens wachten. Wij hebben tot op heden ook nog niets vernomen.
Ik weet niet voor welk visum jullie gaan.
Wij gaan voor een STNI visum en bij ons hebben ze gezegd dat het 4-6 maanden gaat duren.
Wij gaan ook naar Vic omgeving Melbourne.

Nou veel succes met wachten.

Groetjes,

Brit

Hoi Brit,
Bedankt voor je reactie. Wij gaan voor het Skilles Migration-Designated Area Sponsored visum. Wanneer is jullie aanvraag naar de DIMIA gestuurd? En werken jullie met een buro of hebben jullie alles zelf aangevraag? Ons buro zit in Amsterdam. Veel geduld nog :up:

Onze aanvraag is 8 december ingediend.
Natuurlijk zit je ook met de zomervakantie daar die loopt van half december tot half januari. Tijdens deze zomervakantie werken ze maar op halve kracht. Ook heb ik vernomen dat ivm met de tsunami in Azië nog eens de helft van het personeel, welke wel werkte tijdens de zomervakantie, naar Azië zijn vertrokken tot eind januari om daar de getroffenen te voorzien van nieuwe visa's en paspoorten.
Zoals je bij div. topics kunt zien, zijn er de afgelopen week een aantal mensen geweest die een positief bericht hebben ontvangen. Dus iedereen zal inmiddels wel weer zijn teruggekeerd van vakantie en vanuit Azië.
Hopelijk duurt het nu niet al te lang meer voordat we een bericht ontvangen.

Hebben jullie al een oproep gehad voor de medicals en VOG?

Wij werken ook met hetzelfde buro in Amsterdam, alleen hebben wij vanaf feb.2004 een andere consultant en die zit op het kantoor in Londen.

Nou veel succes nog.  :lol:

De medische test hebben we al in januari gehad (en goedgekeurd). Dit alles is half januari naar de DIMIA gestuurd.

Wij hebben onze medische test 2 weken geleden gedaan. Alleen zijn deze nog niet verstuurd door de arts omdat wij ons case file nummer nog niet weten. Wanneer dit zonder dit nummer door hem naar Adelaide wordt verstuurd heb je kans dat het zoek raakt. Hij adviseerde ons om te wachten tot we het nummer hebben en dit dan aan hem door te geven, waarna hij de dossiers dan direkt doorstuurd.

Groetjes,

Brit

Dat hebben wij ook gedaan. En precies op het moment dat ik dacht: Oh jee dit kan niet goed zijn. Waarom zijn onze spullen nog niet aangekomen??!?!? Kwam alles aan, en hadden we binnen een dag ons visum! Succes!

Dus jullie hebben zonder verzoek en zonder case nummer jullie medisch dossier naar de DIMIA laten sturen? Hoe lang heeft het geduurd vanaf dat jullie het verstuurd hadden totdat jullie bericht kregen.

Voor wat voor een soort visa zijn jullie gegeaan. Wist trouwens niet dat jullie je visum al hadden. Gefeliciteerd, zal wel een hele opluchting zijn geweest toen je bericht kreeg. Wanneer vertrekken jullie?

Groetjes,

Brit

Brit, wij hebben onze medicals zonder DIMIA nummer gedaan. Pas toen we die hadden heeft de dokter het erop gezet en toen is het opgestuurd. Wij hebben een studentvisum, zonder visum kan je echt niet 6 maart vertekken  :wink:.

Hoi Jufrebekka,

Wij hebben hetzelfde gedaan, alleen wachten we nu op het nummer zodat we dit door kunnen geven aan de dokter en hij het dossier naar de DIMIA kunnen versturen.

Ik begrijp niet wat je bedoeld met zonder visum kun je echt niet op 6 maart vertrekken.

Wij vertrekken niet op 6 maart. Elders op deze site had ik begrepen dat jullie op 6 maart vertrekken.

Wij hopen ergens halverwege dit jaar, afhankelijk van wanneer we ons visum krijgen, te kunnen vertrekken.

Groetjes,

Brit

Nou je schreef: ik wist niet dat jullie je visum al hadden... maar zonder visum zouden we niet op 6 maart kunnen vertrekken.  :)

Hoi Jufrebekka,

Ik denk dat het allemaal een beetje verwarrend is. Ik wist niet dat jullie al een visum hadden. Vervolgens las ik in een ander topic dat jullie op 6 maart vertrekken, maar toen had ik hier al gereageerd.
In ieder geval heel veel succes in Oz.

Groetjes,

Brit

hello,

Heb net het officiele brief ontvangen van DIMIA over het stempeltje in onze paspoort. Ik dacht dat wij naar Berlijn moesten gaan, maar het blijkt niet zo te zijn:

"Send your passports to the Australian High Commission at The Hague, preferably by registered post and with your reference number XXX cleary visible on the envelope. If you wish to pich up the passports in person from the AHC, advise them of this in a short letter accompanying your passports and ask that you are notified when your passports are ready for collection. Alternatively you may supply a self-addressed envelope with you r passports, howeveve it is unlikely that AHC will return them registered post."

Ik ga gewoon onze paspoorten ophalen.

Gr

Citavm

Hoi Cita,

Nou, mooier kan het niet.
Wel vreemd, door MB is mij verteld dat wij naar Berlijn moeten of op moeten sturen naar Londen.
Ben benieuwd hoelang dat duurt.
Volgens mij zijn ze ontzettend vlot in Den Haag.
De aanvraagpapieren voor onze VOG's had in binnen 2 dagen retour.

Groetjes,
Brit

O mooi, het kan dus toch in Den Haag.  :)

Ga je jullie paspoorten er wel heen sturen dan? Of kan je er ook zelf naartoe, stempeltje halen en weer weg?

[quote author=Brit link=topic=1127.msg10749#msg10749 date=1110396477]
Hoi Cita,

Nou, mooier kan het niet.
Wel vreemd, door MB is mij verteld dat wij naar Berlijn moeten of op moeten sturen naar Londen.
Ben benieuwd hoelang dat duurt.
Volgens mij zijn ze ontzettend vlot in Den Haag.
De aanvraagpapieren voor onze VOG's had in binnen 2 dagen retour.

Groetjes,
Brit
[/quote]

Hoi Brit,

Soms heb ik het gevoel dat MB niet altijd hetzelfde verhaal verteld. Soms krijg jij meer info op een bepaalde onderwerp en soms heb ik meer info.

Anyway, Ik heb Hendrik vandaag gesomeerd om zijn paspoort vernieuwen zo dat wij eind volgende week naar Den Haag kunnen om het stempeltje te krijgen. Dan weten we zeker dat het goed gaat. Vond wel jammer dat ik niet naar Berlijn hoefde te gaan. Had ik wel leuk gevonden :cry:

gr

Hoi Cita,

HOO, STOP. :redcard:

Heb vanmiddag nog contact gehad met het MB m.b.t. het verlengen/vernieuwen van het paspoort.
Heb nadrukkelijk te horen gekregen dat ik mijn paspoort na ontvangst van de brief van de DIMIA visa granted en voor het aanbrengen van het visum, NIET mag vernieuwen.
De autoriteiten moeten een visum aanbrengen in het paspoort (met betreffend paspoortnummer ), waarop het visum is afgegeven. Dus het paspoort waarvan je de gecertificeerde kopieën, met je aanvraag, hebt meegestuurd naar de DIMIA.

Wanneer je tijdens de aanvraag en voor de brief visa granted, een nieuw paspoort had genomen en de DIMIA hiervan op de hoogte had gebracht middels form 1022, was het wel mogelijk.

Wat nu gebeurd is, dat je, je visum in je oude paspoort krijgt en vervolgens een nieuw paspoort gaat halen en dus altijd met een dubbel paspoort moet reizen.

Voor 150 % zekerheid zou je het misschien toch na kunnen vragen, via email, bij de ambassade of Australian High Commission in Den Haag.
Zou lullig zijn als alles rond is en je kunt je visum niet krijgen omdat er grote gaten in je oude paspoort zitten. :eek:ops!:

Ik hoor wel.

Groetjes,
Brit

Kwalitatief Uitermate Teleurstellend om het nog netjes te houden. Ik ga morgen er meteen achteraan. We hebben vanavond een nieuwe paspoort aangevraagd. Bedankt voor de tip.

Gr

Het visum kan alleen maar in Berlijn gehaald worden dus geen Den Haag zoals in het brief van Dimia stond (lekker handig)Dear Ms Van Mierlo,

"Please contact the Australian Embassy in Berlin about this issue.
The Australian Embassy in The Hague no longer has the capacity to issue
visas and you will need to have your visas evidenced by the Australian
Embassy in Berlin.  They should therefore be able to inform you whether it
is possible for them to put the visa in your new passport.
Contact details for the Australian Embassy in Berlin are as follows:

Australian Embassy
Visa Services Section
Wallstrasse 76-79
10179 Berlin
Germany
tel. +49-30-8800 88187 available 13.00-17.00 (Mon-Thurs) and 13.00-16.00
(Fri)
www.australian-embassy.de"

Heb dus de australische ambassade gebeld in Berlijn. Het werd mij dus verteld dat de stamp in het nieuwe paspoort wordt gezet, want dat wordt gezien als de echte document. De reactie van de vriendelijke meneer van de australische ambassade was net of ik het raarste vraag ooit had gesteld.
Je kan je paspoort personnelijk ophalen op maandag, woensdag en vrijdag tussen 9.00am en 11.00. Het is niet zeker of je passport op hetzelfde dag terugkrijgt, maar de kans is wel groot.

Ik wordt er gek van wat niet en wat wel  :lol:
gr

Citavm

Back