Dingen regelen..

nikk1988

New Member
Hoi mensen, het kan misschien geregeld worden dat ik over een halfjaar met mijn partner naar Aussie kan verhuizen..
Hij kan daar waarschijnlijk een baan krijgen, en mag binnkeort zijn cv opsturen per e-mail.
Maar nou vraag ik me af, wat moet er allemaal geregeld worden als we naar Aussie willen?
Wat moeten we doen, behalve t huis verkopen, en de dieren inenten enzo?
Wat voor papier werk moet er allemaal gebeuren?

Kan iemand mij een soort overzicht geven van wat er allemaal zo'n beetje geregeld moet worden?
Want ik zelf ben 20, en mijn  vriend 21, en we hebben geen ervaring met emigreren, en tuurlijk proberen we van alles op te zoeken op internet, maar snap de helft er al niet van!

Alvast bedankt, Groetjes Nikki en Sjoerd.
 
Bedenk eerst eens op wat voor voorwaarden je naar Australie vertrekt, m.a.w. op welk visum willen jullie gaan??
Weet je dit lees dan de bijbehorende booklet eens door dan weet je wat je allemaal moet regelen.

Heb je geen zin om dit allemaal uit te zoeken ga dan eens met een emigratie agent praten, want volgens mij is er niet zoiets als een standaard lijst wat je moet/kunt afwerken!

Chantal
 
oke, kijk dat is ook een handige tip, zie je, de eerste is binnen! :up: dank je wel!

+ ik weet niet eens wat voor soort visum ik nodig zou hebben :eek:

iemand??

Bij nader onnderzoek, denk ik dat mijn vriend op een skilled independent visa uitkom, kan dat kloppen?

( mijn vriend is procesoperator, en een poos geleden zagen we dat dat op de sol lijst stond op een andere naam.)

Me vriend en ik denken engineer - chemicals 60 aan skills...
 
Als je op een skilled independent uitkomt ben je zeker niet in een half jaar weg, dan moet je zeker op een jaar rekenen en ik denk niet dat hij daarvoor de vereiste werkervaring (3van de laatste 4 jaar) heeft.
Ik denk eerder dat je moet kijken of je een werkgever kunt vinden die je sponsort (is wel een beperkt visum) maar veel sneller te regelen.
Een emmigratie bureua is dan ook geen slechte optie

Groetjes Wilbert
 
oke, kijk, ik heb hier nog erg weinig ervaring mee enso, en ook totaal geen verstand van, dan klinkt dat wat jij zegt wilbert echt beter, dan zal dat t wel zijn denk ik.. dank je wel! :up:
 
Als je vriend in de kunststof industrie procesoperator is, kan hij vast wel een sponsor vinden (457 visum). Ze hebben in de buizen fabrieken goed opgeleide mensen nodig.

Veel succes met het uitzoeken.

Magda
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=9006.msg120398#msg120398 date=1214854698]
Een emmigratie bureua is dan ook geen slechte optie
[/quote]

Je zou ook alleen een kansberekening kunnen laten maken, dan weet je exact of, en zo ja voor welk visum je in aamerking komt. Dan kan je later nog kiezen of je alles via hen wilt regelen, of dat je het zelf wilt doen. Voors en tegens, en ook ervaringen met de verschillende bureaus kun je met de search knop terugvinden, mocht je er over nadenken het te doen.

Succes  :up:
 
hmm oke, klinkt interessant.Mijn vriend zegt dat hij het wil laten regelen door zijn werk dan, als die die baan krijgt, en ik denk ook wel dat hun dat goed zullen doen, maar ik ga het toch zelf nog ff uitzoeken! bedankt voor de tips!  :up:

Groetjes Sjoerd en Nikki
 
Back
Top