diploma´s

Esthertjee

New Member
Direct nog even een tweede vraagje.

Ik heb een dual degree, dwz Nederlands HEAO CE diploma en een Engels BA 2.1 in Business Admin. Het hele internet al afgezocht om te zien of het laatste ook erkend wordt in Oz.. maar ik kan niets vinden. Wellicht dat iemand zo het antwoord kan geven..

Alvast bedankt
Esther

Umm, tja, dacht het wel.

Ik heb ook HBO (Facility Management), en heb tegelijk dus nu ook degree of 'Bachelor of Business Administration'.

In Oz werken ze ook met bachelor/master, dus dat zit wel goed volgens mij!

Ik heb een HTS Bouwkunde gedaan en ik heb wel een bachelor degree maar ik kan helemaal nergens vinden of dat erkend is. Ik wil het zeker weten en ook met solliciteren kunnen laten zien. Kan iemand misschien helpen?

Hoi Sylvia,

de erkenning staat niet op internet. Je beroep denk ik wel (SOL - lijst met beroepen). Als dat inderdaad zo is en je wilt naar Australië emigreren, moet je je diploma en werkervaring laten waarderen door een instantie. Als dat positief is, kun je verder met de aanvraag. Als je net bezig bent of van plan bent om naar Oz te emigreren, zou ik je aanraden om even te kijken op deze link:

http://www.xpdite.net/forum/viewtopic.php?t=116

Dat is een goed startpunt.

Trouwens, WELKOM!

Bedankt voor de reaktie. Ik heb een fiancee visa en ik vlieg 3 januari. Ik ga pas solliciteren als ik er ben maar er is natuurlijk zoveel te regelen dat ik alles waar ik aan denk zo snel mogelijk op orde wil hebben.
Ik ben nu bezig om mijn diploma's in het engels te krijgen vandaar dat ik onderzoek of ze uberhaupt wel geldig zijn. Mijn beroep bouwkundig ingenieur (=ongeveer building engineer) staat wel op de lijst voor de aanvraag van een skill visum (= volgens mij die SOL-lijst). Is er dan geen lijst met opleidingen die al geaccepteerd zijn of zijn de opleidingen die op die lijst staan geaccepteerd waar je je opleiding ook hebt gevolgd in de wereld? Moet ik zowieso naar een instantie om mijn opleiding en werkervaring te laten waarderen?

Esthertjee said:
Direct nog even een tweede vraagje.

Ik heb een dual degree, dwz Nederlands HEAO CE diploma en een Engels BA 2.1 in Business Admin. Het hele internet al afgezocht om te zien of het laatste ook erkend wordt in Oz.. maar ik kan niets vinden. Wellicht dat iemand zo het antwoord kan geven..

Alvast bedankt
Esther

Hoi Esther

Weet jij wat de eigenlijke vertaling van HEAO in het engels is??

groeten Rob

Volgens de NOOSR handleiding (Netherlands) is meao senior secondary economic and administrative education. Als ik goed gekeken hebt wordt er niet specifiek gerept over heao. Wel wordt er uitgebreid ingegaan op HBO in het algemeen, zijnde: "Non-university higher vocational education is provided at HBO institutions". HBO is dan vertaald in de glossary als higher professional education een andere term die ik tegenkom is "non-university higher education (HBO)"

Hopelijk heb je hier wat aan

Niels said:
Volgens de NOOSR handleiding (Netherlands) is meao senior secondary economic and administrative education. Als ik goed gekeken hebt wordt er niet specifiek gerept over heao. Wel wordt er uitgebreid ingegaan op HBO in het algemeen, zijnde: "Non-university higher vocational education is provided at HBO institutions". HBO is dan vertaald in de glossary als higher professional education een andere term die ik tegenkom is "non-university higher education (HBO)"

Hopelijk heb je hier wat aan

Hoi niels,

Bedankt voor de info.

groeten Rob

Weet iemand waar je je diploma's kunt laten vertalen en laten waarderen naar Australische standaard? Wat zijn de kosten hiervan? Kun je je diploma's ook zelf vertalen, is dat dan geldig?

Ik heb zelf diploma MBO sociaal pedagogisch werk
en Zwemonderwijzer B van de NBZ

Ik weet al wel dat het diploma voor zwemonderwijzer in Australie niet veel voorstelt en dat onze standaard veeeeeeeeeeel hoger ligt.

Sandra said:
Weet iemand waar je je diploma's kunt laten vertalen en laten waarderen naar Australische standaard? Wat zijn de kosten hiervan? Kun je je diploma's ook zelf vertalen, is dat dan geldig?

Ik heb zelf diploma MBO sociaal pedagogisch werk
en Zwemonderwijzer B van de NBZ

Ik weet al wel dat het diploma voor zwemonderwijzer in Australie niet veel voorstelt en dat onze standaard veeeeeeeeeeel hoger ligt.

Hoi Sandra!

Welkom op het forum !

Ik heb mijn diplomas en getuigschriften laten vertalen door een beedigd vertaalster. Zelf vertalen word niet erkend volgens mij. :?

Ik heb de volgende site gebruikt om mijn opleiding en diploma inhoudelijk te laten verklaren en toelichten.

http://www.ovdb.nl/

Ik denk dat het voor jou wellicht ook een nuttige site kan zijn :idea: !

Maar... als jij een partner in Australie hebt wonen, en ik dacht dat dat bij jou het geval was ( :?: ) , kun je in elk geval emigreren mbv een spouse/partner visum.

Veel succes met het uitdokteren van alles !
:wink:

Ingrid.

Kun je in Australie ook je nederlandse diploma's laten vertalen? Ik heb het nu nog niet nodig omdat ik meelift met mijn man, maar als ik later weer wil gaan werken in het beroep wat ik gedaan heb, wil ik niet nog eens een hele studie overnieuw doen. (Ik heb er immers al diplomaá van)

:fish:

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar het lijkt me van wel. Tis alleen wel denk ik verstandig om ze in iig in Nederland te laten legaliseren zodat ze hier in Australie wel kunnen zien dat het een echt diploma is :up:

Ik ben inmiddels een jaar in australie en werk in mijn vak. Mijn diploma's heb ik door een beedigd vertaalster laten vertalen en dat is door de gemeente waar ik werk geaccepteerd. Ik moet wel een accreditation krijgen of binnen een jaar starten met studeren. Voornamelijk ook omdat mijn vak met wetgeving en bouwregelgeving te maken heeft en dat is natuurlijk anders dan in nederland. Ik ga nu beginnen met een post graduate diploma want ook de universiteit heeft mijn HTS Bouwkunde erkend als vooropleiding. Eind deze maand sta ik op de agenda van de 'Building Surveyors qualifications comittee'. Hopelijk erkennen zij mijn diploma's ook.

Hi Sylvia

Even off topic.....maar Help.......zie dubbel :lol: zelfde naam, zelfde avatar

[quote author=Syl link=topic=389.msg44776#msg44776 date=1138099037]
Hi Sylvia

Even off topic.....maar Help.......zie dubbel :lol: zelfde naam, zelfde avatar
[/quote]
Ik was ook al in de war!
Ik dacht, he, Mandurah? En toen las ik wat andere posts!
:lol:

Hihi Simone.......misschien toch tijd voor mijn eigen "plaatje" :) maar daar is elders al een discussie over aan de gang :) Of misschien is het mogelijk dat een Avatar maar 1 keer gebruikt kan worden.....hang on ik dwaal af, zoek die andere post wel even op.

Groetjes
Syl

p.s. alles goed?

Back