Diploma erkenning?

Gina & Jeff

New Member
Hallo allemaal,

Eind van dit jaar wil ik met mijn man naar Australië vertrekken.
Ik ben net afgestudeerd als Sociaal Pedagogisch Hulpverlener (bachelor) maar heb nog geen werk ervaring naast mijn stages.
Het liefst wil ik werk zoeken in deze branche , ben namelijk ook kapster met ruime ervaring.
Nu vroeg ik me af of ik iets en zo ja wat ik moet doen met mijn diploma zodat ik kan solliciteren op banen in de sociale sector.
Iemand enig idee?

Hbo social work word geassesst door de AASW. Over het algemeen staat MWD gelijk aan social work in Australie en niet SPH, maar met de juiste bewoordingen kun je de assessment wel halen. Werkervaring is voor de assessment zelf niet nodig bij de AASW.
Let wel op dat je de academische IELTS test moet doen en minimaal een 7 moet scoren op alle onderdelen.

Bedankt Gwen voor je reactie.

Kan je een assessment bij AASW via België doen en hoe gaat dat dan precies, of kan dat alleen in Australië zelf?

Weet je toevallig of het nodig is om mijn diploma te legaliseren?

Hey Gina & Jeff,

Ik zou zeggen neem eens een kijkje op de site van de AASW: http://www.aasw.asn.au/careers-study/migration-skills-assessment
en neem het eens rustig door want zo'n skills assessment is nogal wat werk! Ik moet er zelf nog aan beginnen (ik haal mijn diploma sociaal werk volgend jaar) maar het belangrijkste zijn alle bewijzen m.b.v. je studiegids/programmabeschrijvingen. Je moet aantonen dat wat je gestudeerd hebt overeen komt met de verworven competenties die zij verwachten van een sociaal werker. Op de application form staat alles wat je moet weten! En ja het is de bedoeling dat je dit van hier uit op stuurt, want je skills assessment heb je nodig om een visum te kunnen aanvragen. Moest je nog vragen hebben, stel ze gerust want hier zitten heel wat sociaal werkers :) Succes!!

Skilled Employment
From the 1st of July 2011, DIAC required that relevant assessing authorities assess any claims of skilled employment in the nominated profession, conducted in Australia or internationally. This is an optional additional assessment for those wishing to gain further points towards their migration application

To be eligible for a skilled employment assessment, an applicant must be able to evidence:

• At least 1 year post qualifying social work experience conducted in Australia or;

• At least 3 years post qualifying social work experience conducted internationally (outside Australia)
The AASW must be able to verify certain information regarding claims of skilled employment. This information is detailed in the application form.

Duidt dit niet op werkervaring dan? Hoe moet ik dit lezen?
Gewoon uit interesse overigens hoor.

Dat is als je punten wil krijgen voor werkervaring voor de skilled independent.

aha duidelijk, dus heb je wel ervaring nodig voor skilled independent maar niet voor de assesment.

aha duidelijk, dus heb je wel ervaring nodig voor skilled independent maar niet voor de assesment.
Niet als je op een andere manier aan genoeg punten komt.
Ik heb ook geen 3jaar werkervaring. Daarom had ik die 8 op IELTS nodig voor genoeg punten.

ow, zo kun je dat ervaring verhaal dus omzeilen, door heel goed te studeren en een hele goed score te behalen.
Ik leer weer eens wat bij zeg. :up:

Ooooow zooooo... Wist ik ook niet. Ik snapte maar niet waarom je zo gebrand was op die achten voor de IELTS.
Nou Gwen, mooi dat je je punten hebt!

Maar volgens mij eissen sommige beroepsgroepen wel standaard ervaring voor de assessment. Alleen AASW niet op dit moment. Daar is het puur diploma maar ze kunnen ook je werkervaring assessen als je dat nodig hebt voor je punten.

beste mensen, ik ben ook een SPHer. ben net afgestudeert. ik heb een working holyday visum. momenteel zit ik in melbourne. over drie maanden is mijn visum expired. ik wil graag skilled visum aanvragen. heeft iemand toevallig voorbeelden van referentiebrieven, vertaalde uitleg van vakken enz? ik zou jullie dankbaar zijn...

beste mensen, ik ben ook een SPHer. ben net afgestudeert. ik heb een working holyday visum. momenteel zit ik in melbourne. over drie maanden is mijn visum expired. ik wil graag skilled visum aanvragen. heeft iemand toevallig voorbeelden van referentiebrieven, vertaalde uitleg van vakken enz? ik zou jullie dankbaar zijn...
Referentiebrieven komen pas aan de orde als je ergens gewerkt hebt, dus als je baas je de hemel in kan prijzen...;).
Verder kan ik je helaas niet helpen, omdat ik in 1998 afstudeerde. Ik heb alles van die tijd vertaald. Maar de opleiding is sindsdien anders ingericht, dus mijn informatie is voor jou niet bruikbaar.
Wat heb je zelf al weten te vergaren, je zult echt aan de bak moeten maar ook zeker je tijd ervoor moeten nemen om dit zorgvuldig voor te bereiden. Ieders situatie is toch ook net effe anders. :rolleyes:
Succes! :up:

Referentiebrieven komen pas aan de orde als je ergens gewerkt hebt, dus als je baas je de hemel in kan prijzen...;).
Verder kan ik je helaas niet helpen, omdat ik in 1998 afstudeerde. Ik heb alles van die tijd vertaald. Maar de opleiding is sindsdien anders ingericht, dus mijn informatie is voor jou niet bruikbaar.
Wat heb je zelf al weten te vergaren, je zult echt aan de bak moeten maar ook zeker je tijd ervoor moeten nemen om dit zorgvuldig voor te bereiden. Ieders situatie is toch ook net effe anders. :rolleyes:
Succes! :up:
thanx voor je reply. ik ben bezig met informatie vergaren en orienteren. lets see what happens/..

Back