Diploma waardering

Sandra

New Member
Heeft iemand zijn/haar NL diploma's laten waarderen? Wie heeft er ervaring mee? Kun je ze ook in Oz laten waarderen. Ik had alles netjes laten vertalen en op de een of andere manier zijn mijn diploma's kwijt geraakt.
Gelukkig kan ik een nieuwe krijgen van de organisatie die het verstrekt heeft, maar vertaling is weg dus...
 
Diplomawaardering wordt uitgevoer in het land waar je ze hebt gehaald. Dus als je een nederlands diploma hebt moet je dat in nederland laten waarderen.

Voor HBO en WO opleidingen is dat www.nuffic.nl

Deze instantie geeft bijv in het engels een verklaring af met welk nivo of diploma je behaalde nederlandse diploma te vergelijken is met die van het land waar je de waardering voor nodig hebt.

Gr. Sab
 
Wilde het eerst doen. Toen uiteindelijk was ik gewoon laks en lui. En nu blijk ik het hier helemaal niet nodig te hebben. Dus voor mij is het allemaal goed uitgepakt. Wat ik bedoel te zeggen. Je hebt niet altijd een "dure" vertaling nodig.
 
Nog even voor de duidelijkheid: Nuffic geeft dus geen VERTALING af van je diploma, alleen een omschrijving van het nivo van je opleiding.....

Gr.
 
Voor beroepsonderwijs of vmbo opleidingen kun je hier  www.colo.nl terecht.
 
Hoi allemaal!!

Ook ik ben nu helemaal lost wat te doen m.b.t. het erkennen van mijn diploma's!! Wat is nu de juiste, correcte en in australie geaccepteerde manier.

Heb al diverse instanties gebeld...maar weet het nu ook niet meer!

De een zegt een engelse vertaling van je diploma en een stempel erop van de onderwijs instelling is voldoende...

De ander geeft aan het Nuffic... ja...ik vraag me af wat nu even de beste oplossing is...gezien het feit ik over 3.5 week weer naar Melbourne ga.... en dus voorlopig .... niet terugkom en toch heel graag een baan wil vinden daar..

Nou..hoop dat jullie nog advies hebben voor me!

Thanks...Jackie
 
@jackie

- vertaling diploma zodat ze het snappen daar in oz

- diplomawaardering door nuffic bijv: zij geven geen vertaling af, maar een engelse verklaring met welk diploma het vergelijkbaar is in bijv. australie.

Ikzelf heb alleen mijn diploma's vertaald, het is tenslotte aan de assessing authority om aan te geven of zij het gelijkwaardig vinden. En zoals juf aangeeft, bij haar hebben ze er nog nooit om gevraagd.

Je moet het natuurlijk zelf weten, kost wel weer 75 euries, maar als je er een zekerder gevoel van krijgt zou ik het gewoon doen.... :up:

Gr. Sab
 
Hee Sabien...thanks!!! En de rest ook natuurlijk!!!

Heb gisteren toch nog ff verder gekeken...en wellicht ook handig voor anderen die het willen doen....

Maar ga dus mijn diploma in OZ laten vertalen door een erkend professional translator...zie de site www.naati.com.au

Verder kan je door het bureau Qualifications Recognition for General employment in Australia ( +61 3 9208 3317, Level 5, no 1, Spring Street) in Melbourne je papieren laten assessen/erkennen... gratis!!!! Dus dat is ook mooi natuurlijk!!! Dat schijnt zo een gemiddeld 3 tot 4 weken te duren..nou prima toch!

Nou...hoop dat jullie hier ook iets aan hebben,

groetjes Jackie
 
Ja zo heb ik het ook gedaan. Maar ehm, helaas voor mij was de uitkomst niet als gehoopt. Dus had ik er als nog niets aan :(
 
@Juffie (volgens mij gebruiken jullie het @ teken...als jullie antwoord m.b.t. een persoon is...klopt dat?)

Ja balen is dat he?!

Maar heb wel gelezen dat je gewoon het werk kunt doen....of the record zeg maar... wat je wilt, toch?

Of moet je nu toch ook nieuwe papieren gaan halen..want ik geloof dat je dan toch weer een hele studie moest doen??

Ga je nu dan toch via NL alle papieren laten waarderen??

Nou..ik hoop dat het goedkomt..voor zowel jou als mij...straks... maar ja...laten we positief blijven..en no worries!!

Gr. jackie
 
Ja ik doe off the record nog steeds hetzelfde werk. Ga ook niet studeren. Heeft geen zin geloof ik. Enne het mag ook niet van mijn visum. Het zou wel leuk zijn als ik werk zou krijgen als juf. Maar ik geloof niet dat het snel gaat gebeuren.
 
Back
Top