diploma's laten assessen

sarabaes

XPdite Sponsor
Hey iedereen, ik heb een vraagje:
Mijn man en ik hebben elk een permanent (skilled) visum. Hans had applied als hoofd van het gezin en ik mag dus mee. Ik ben in het bezit van een Belgisch Bachelor en een Master diploma en zou dit willen laten 'valideren' bij de NOOSR, maar dus niet om een skilled visum of zo aan te vragen 'heb ik al) maar gewoon om te weten hoe die diploma's in Oz heten en wat ze waard zijn.
Hiervoor moet ik verschillende documenten opsturen en een ENR-form. Heeft er iemand dit al laten doen? Krijg je dan een soort 'statement' of zo van wat je diploma in Australische normen is?

Groetjes,
Sara

hoi Sara,

In Nederland kun je diploma's laten beschrijven en vergelijken met het onderwijs van het land waar je naar toe wilt door het Nuffic (www.nuffic.nl). Ik denk dat het alleen voor NL-diploma's geldt. Groet, F

Hoi,

Ik heb ook mijn skill assesment bij NOOSR gedaan, maar heb niets met NUFFIC of iets dergelijk te maken gehad.

Het enige wat ik meestuurde was een verklaring van de IBG wat mijn HBO-diploma inhoud.

Groeten Sander

Ik heb mijn HAVO- en HBO-diploma's en cijferlijsten bij de IBG laten erkennen en bij een vertaalburo (gerefereerd van XPdite-members: goedkoop en snel) vertaald. Bij mij ging het goed. Binnen twee maanden ben ik zowel geasssesst en State Victoria genomineerd. Binnen vijf maanden: medical en VOG requested: de laatste ronde dus.

Het klopt: bij www.Nuffic.nl kan je alle beroepsdiploma's internationaal laten certificeren.

Groeten

ben wel benieuwd hoe het nuffic HBO vertaald? Maken ze er university van? Ik heb mijn diploma hier laten vertalen (en ben bezig om het nu te laten assessen voor mijn kinderopvangpapiertje). En op mijn vertaling staat university. Ik heb al een brief (ik doe het via Queensland Government) dat mijn bachelorsdegree vergelijkbaar is met het Australische bachelors degree. Als ze er higher vocational education van maken. Dan staat het wellicht een beetje raar hier... je zou dus kunnen overwegen om het later in Australie te laten vertalen...  :| veel succes  :up:

Kreeg toevallig vandaag de uitslag van mijn assessment. Ik mag niet in de kinderopvang werken. Ook niet in een pre-school room. Ook al heb ik in NL een opleiding van de leeftijd 4 - 12. Dat betekent hier niet dat ik met 4 jarigen mag werken. Om in een kinderdagverblijf te werken MOET je namelijk ook opgeleid zijn om met babies te werken. En dat ben ik niet. Dus heb ik pech. De vraag is of ik kan blijven werken waar ik werk. En hoe het dan verder moet??? We zullen wel zien!

Dat is wel vervelend zeg! En de optie om dan dat babygedeelte er nog bij te doen is niet haalbaar?

Mijn visum staat studeren niet echt toe. En om daarvoor nou een nieuw visum aan te vragen  :roll:. Maar ik heb inmiddels ook even gebeld met de directrice. En die zei dat ze zich er niets van aan gaat trekken. Het is namelijk zo dat ik wel relief work mag doen. Maar wel maximaal 6 maanden achter elkaar. Dus nu gaat mijn contract straks aflopen... en weer opnieuw beginnen  :up:. Dus ik blijf gewoon!

Tenzij de controle mevrouw erachter komt en vindt dat het niet kan... maar ik denk liever niet na over wat er dan gaat gebeuren ;).

Back