Oberon
Active Member
In het Belgisch hoger onderwijssysteem hebben we het BaMa-structuur, waar we 6 hoofddiploma's hebben:
1) HBO (Hoger Beroeps Onderwijs): leidt tot een HBO diploma (vroeger tot graduaat)
2) SLO (Specifieke Leraren Opleiding): leidt tot Diploma van Leraar
3) Hogeschool: leidt tot een Bachelor (Professioneel) diploma (het vroegere graduaat)
Universiteit:
4) Bachelor (Academisch) diploma (het vroegere kandidatuur)
5) Master diploma (het vroegere licentiaat)
6) Doctoraat
Daarnaast heb je natuurlijk nog aanvullende postgraduaat opleidingen.
In Nederland heb je (vziw) 3 opleidingsniveaus: MBO, HBO en WO, waarbij MBO niv 4 gelijkaardig is aan HBO in België, HBO gelijkaardig aan hogescholen in België en WO gelijkaardig aan universiteiten. Correct me if I'm wrong
Nu in Australië heb je 10 Levels:
1) Certificate I
2) Certificate II
3) Certificate III
4) Certificate IV
5) Diploma
6) Advanced Diploma / Associate Degree
7) Bachelor Degree
8) Bachelor Honours Degree / Graduate and Vocation Graduate Certificate/Diploma
9) Masters Degree
10) Doctoral Degree
Mijn vragen zijn nu:
- Komt een Belgisch (en Nederlands) Bachelor/Graduaatsdiploma nu overeen met Level 7 of 8 in Australië?
- Op welke level kunnen we een Diploma van Leraar plaatsen?
- En postgraduaten?
- Vragen werkgevers achter jouw diploma? Geef je jouw Belgisch/Nederlands diploma of vertaal je het naar een AQF level?
- Ontvang je een AQL level certificaat na een assessment van jouw buitenlandse diploma's en ervaring?
- Is het aanbrengen van een Apostille noodzakelijk?
1) HBO (Hoger Beroeps Onderwijs): leidt tot een HBO diploma (vroeger tot graduaat)
2) SLO (Specifieke Leraren Opleiding): leidt tot Diploma van Leraar
3) Hogeschool: leidt tot een Bachelor (Professioneel) diploma (het vroegere graduaat)
Universiteit:
4) Bachelor (Academisch) diploma (het vroegere kandidatuur)
5) Master diploma (het vroegere licentiaat)
6) Doctoraat
Daarnaast heb je natuurlijk nog aanvullende postgraduaat opleidingen.
In Nederland heb je (vziw) 3 opleidingsniveaus: MBO, HBO en WO, waarbij MBO niv 4 gelijkaardig is aan HBO in België, HBO gelijkaardig aan hogescholen in België en WO gelijkaardig aan universiteiten. Correct me if I'm wrong
Nu in Australië heb je 10 Levels:
1) Certificate I
2) Certificate II
3) Certificate III
4) Certificate IV
5) Diploma
6) Advanced Diploma / Associate Degree
7) Bachelor Degree
8) Bachelor Honours Degree / Graduate and Vocation Graduate Certificate/Diploma
9) Masters Degree
10) Doctoral Degree
Mijn vragen zijn nu:
- Komt een Belgisch (en Nederlands) Bachelor/Graduaatsdiploma nu overeen met Level 7 of 8 in Australië?
- Op welke level kunnen we een Diploma van Leraar plaatsen?
- En postgraduaten?
- Vragen werkgevers achter jouw diploma? Geef je jouw Belgisch/Nederlands diploma of vertaal je het naar een AQF level?
- Ontvang je een AQL level certificaat na een assessment van jouw buitenlandse diploma's en ervaring?
- Is het aanbrengen van een Apostille noodzakelijk?