Discussie migration bureaus

lola

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Zaterdag zijn we naar de emigratiebeurs geweest. Veel vragen beantwoord gekregen maar ook met veel vragen naar huis. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het aanbod van standhouders voor Australië erg weinig Vond.

mijn vriend begint eindelijk met afstuderen dus hopelijk is hij ovdr 15/20 weken afgestudeerd. (En in september gaan we trouwen :):)

we hebben bij visa4you een visumcheck ingevuld om te kijken wat onze kansen zijn. Nu is mijn vraag.. heeft iemand ervaring met Visa 4 you? en ik ben benieuwd wie een emigratiebureau heeft ingeschakeld en wie alles zelf heeft gedaan en waa de ervaringen zijn..

thanks alvast.:)

Btw ik vind het zo leuk om iedereens LaStaVa te lezen en hoop dat ik er ook snel eentje ann aanmaken....
 
Vandaag was het aanbod van stand m.b.t. Australie nog minder. De mensen van Victoria waren er niet (en wij wilden juist met hun praten omdat we een 190 visum voor Victoria hebben). De presentatie van Queensland was lachwekkend. Ze vertelde hoe makkelijk het is om state sponsorship aan te vragen en noemde termijnen van enkele weken. Wat zullen mensen die nog niet veel weten over de wereld van de Australische visa nog voor een verrassing komen te staan :eek:

Balen dus en wel even met de mensen van Queensland gebabbeld.

Wat betreft je vraag over emigratiebureau, wij hebben vorig jaar op de beurs ook een kansberekening door Visa4You laten doen.
Zij kwamen met de verbazingwekkende conclusie dat Rikki (metaalbewerker met jaren ervaring) geen kans maakte op een visum, maar ik (ambtenaar!!) wel omdat mijn beroep op de consolidated list stond. Ze zouden meer vertellen als we een gesprek zouden plannen waar we voor moesten betalen :cool:

Vorig jaar was er ook een presentatie van het bureau Emigrate to Australia (Taylor Hampton) uit Londen. Sammy Naghi gaf ons gratis tips (ik ga zo maar een officiële review schrijven op dit forum want dat verdienen ze) en was zeer verbaasd toen we de opmerking van Visa4You voorlegde. Kort samengevat wij hebben inmiddels ons 190 visum binnen en zijn heel tevreden over Sammy en zijn team :)
 
@Mayke&Rikki wat een aanfluiting zeg. Ik heb wel nog even met een vrouwvan Victoria gesproken maar zij zei ook weer hele andere dingen tegen me dan bij visa4you dus toen we weggingen dachten we hmmmm oke alles zelf uitzoeken is een betere optie.

Wauw wel super dat jullie je visum binnen hebben. Wanneer gaan jullie vertrekken? Hoelang heeft de hele procedure bij jullie geduurd?

Ik ga eens opzoek naar het emigratiebureau van jullie. Bedankt voor de info. :)

Hier krijg je meer info dan op de beurs ;)
 
Move 2 Australia heeft een erg goede reputatie hier. Nederlanders woonachtig in Adelaide. Goede service, veel verstand van zaken, punctueel (tot vervelens aan toe ;) )

Ter info; wij hebben ze gebruikt. Zonder ze was (in ons geval) niet gelukt.
 
Thanks @afterbang. Ik heb ook al een keer info bij move2australia aangevraagd maar omdat hun zo veel visum aanvragen hadden, deden ze tot feb of maar geen aanvragen meer. Dus toen dacht ik inderdaad al die zullen wel goed zijn. Haha liever heeeel punctueel dan dat je er zelf xe hele tijd achteraan moet.

Ik denk ook dat wij het via een emigratiebureau gaan proberen. Mijn vriend studeerd af als Occupational Therapist en dat staat gelukkig op de lijst. Maar we zouden alles zo graag willen starten voor het jaar werkervaring maar wel pas gaan nadat hij 1 jaar werkervaring heeft. Maar of dat mogelijk is...
 
Hee wat jammer dat we niet wisten dat jullie gingen! Forum meet up met Afterbang, Cappuccino en FOL (en mij) gemist.
Visa4you heeft hier een goede reputatie maar ik moet zeggen dat ik ze zaterdag niet heel vriendelijk vond :-s Ik heb ook gepraat met Charmaine de Lange van santaferelo.com. Zij zit in South Africa maar was ontzettend behulpzaam en had er ook echt verstand van. Tenminste, dat gevoel had ik er bij.
M2A is ook een veel gebruikt emigratiebureau hier op het forum. Extreem deskundig!

Wat jammer dat de VIC mr er niet was. Ik heb zijn visitekaartje meegenomen. Je kunt hem bellen of mailen. Hij is based in London dus maar 1uurje tijdverschil.
Mr Zane Rebronja
tel nr: 020 7354 6824 (weet niet wat de UK voorkies code is)
Email: zane.rebronja@dbi.vic.gov.au.
 
Ik ben in 2007 naar de emi-beurs geweest en er staat me van bij, dat er qua Aussie stands toen ookniet zo veel te beleven was, maar kreeg de paar vragen die ik had, goed beantwoord, hoewel zowel WA als SA begonnen te lachen toen ik zei dat ik bibliothecaris was. Geen idee waarom :)

WA gaf aan, dat een visum ook heel goed zelf te regelen is.

Dat heb ik dus gedaan. Nu was mijn aanvraag ook relatief simpel en destijds verliep ook het hele visumgebeuren anders dan nu. Maar het was/is dus (goed) te doen. Sowieso moet je ook bij een bureau het meeste papierwerk zelf doen. Maar lees vooral de ervaringen hier op het forum.
 
True, je moet het meeste zelf doen. Maar ze vertellen je in ieder geval wat je moet doen ;) Wij hadden de papierwinkel an sich ook zelf wel gered denk ik zo. Maar aan de heren en dames van Vetassess uitleggen dat Miss Bang toch echt wel Management Consultant is, dat ging alleen lukken omdat we een bureau hadden die even bij ze op de koffie kon gaan, vriendelijk lachen en de boel toch ombuigen.

Dus ja, elke situatie is weer anders. Het kan heel goed op eigen kracht. Bij twijfel en voldoende fondsen is een bureau handig of zelfs keihard nodig ;)

Maar ja, als M2A nu vol zit...
 
Ik heb er voor gekozen om geen emigratiebureau in de hand te nemen omdat mijn aanvraag eigenlijk redelijk recht toe recht aan is. Het exacte diploma dat ik heb staat op de website van de skills assessment agency al als 'gelijkwaardig aan Aus', maar goed, ze moeten natuurlijk alsnog alles stuk voor stuk bekijken. Daarnaast hoefde ik geen rare fratsen uit te halen om de 60 punten bij elkaar te sprokkelen behalve dat ik een 8 op de IELTS moest halen. Als het zo'n recht toe recht aan aanvraag is dan kom je met veel lezen en dit forum al een heel eind. Maar is het allemaal niet zo standaard dan zou een emigratiebureau echt uitkomst kunnen bieden!
 
Ik heb er voor gekozen om geen emigratiebureau in de hand te nemen omdat mijn aanvraag eigenlijk redelijk recht toe recht aan is. Het exacte diploma dat ik heb staat op de website van de skills assessment agency al als 'gelijkwaardig aan Aus', maar goed, ze moeten natuurlijk alsnog alles stuk voor stuk bekijken. Daarnaast hoefde ik geen rare fratsen uit te halen om de 60 punten bij elkaar te sprokkelen behalve dat ik een 8 op de IELTS moest halen. Als het zo'n recht toe recht aan aanvraag is dan kom je met veel lezen en dit forum al een heel eind. Maar is het allemaal niet zo standaard dan zou een emigratiebureau echt uitkomst kunnen bieden!
Ja jammer als ik wist dat jullie ook daar waren hadden we even kunnen kletsen! Nou opzich is het wel redelijk stsndaarc. Mijn vriend studeert nu voor occupational therapist en is dus dit schooljaar klaar. Zijn beroep staat op de lijst alleen horen en lezen we overal dat hij 1 jaar werkervaring nodig heeft, wat ook wel erg logisch is, alleen willen we aanvraag graag zsm na het behalen van zijn diploma starten. Maar het beste is denk ik om het eerst llemaal zelf te proberen en mocht het niet lukken om een bureau in te schakelen.

Mij duurt het allemaal te lang ik wou het liefst gisteren al gaan erg he. Mijn vriend zegt steeds dat we toch plusmin 2 jaar in gedchte moeten houden.

Ikheb een beetje je verhaal gelezen en voor jou i het denk ik ook heel dubbel om te gaan nu. Maar toch gat 1 droom in vervulling. Wanneer vertrek je? En weet je al waar je ergens in Perth gaat itten?

Alvast heel veel succes!!
 
Ja jammer als ik wist dat jullie ook daar waren hadden we even kunnen kletsen! Nou opzich is het wel redelijk stsndaarc. Mijn vriend studeert nu voor occupational therapist en is dus dit schooljaar klaar. Zijn beroep staat op de lijst alleen horen en lezen we overal dat hij 1 jaar werkervaring nodig heeft, wat ook wel erg logisch is, alleen willen we aanvraag graag zsm na het behalen van zijn diploma starten. Maar het beste is denk ik om het eerst llemaal zelf te proberen en mocht het niet lukken om een bureau in te schakelen.

Mij duurt het allemaal te lang ik wou het liefst gisteren al gaan erg he. Mijn vriend zegt steeds dat we toch plusmin 2 jaar in gedchte moeten houden.

Ikheb een beetje je verhaal gelezen en voor jou i het denk ik ook heel dubbel om te gaan nu. Maar toch gat 1 droom in vervulling. Wanneer vertrek je? En weet je al waar je ergens in Perth gaat itten?

Alvast heel veel succes!!
Het is helemaal niet gek dat je meteen wil gaan. Dat hebben we allemaal :p
Ik vlieg 22 maart. Ga naar de wijk High Wycombe.

Waar lees/hoor je over de werkervaring? Is dat een eis van de skillassessment authority?
Hebben jullie wel de 60 punten voor de skilled independent of heb je staat sponsoring nodig?
 
Wij hebben goede ervaringen gehad met visa4you.
Gratis kansberekening bij hun op kantoor laten doen...was positief gelukkig!

Uiteindelijk het hele proces zelf gedaan.
Is goed te doen als je de tijd ervoor kan vrij maken.
Het is een gewoon een stappenplan wat je moet afwerken..is allemaal te vinden op de site van immigration.com.au
Uiteindelijk scheelde het gewoon rond de 5000 euro dan als je het door een buro laat doen.

Succes!
 
Welkom op het forum lola! Veel vragen zijn al beantwoord en een visum bureau kan je zeker een handje helpen met al het papierwerk (en dat is nogal veel!).
Ik las dat je aanstaande husband een OT is, een vriendin van mij in Australia ook. Ik had haar toevallig aan de telefoon vandaag. Je kan alvast wat rondneuzen op de volgende sites van OT in Australia: http://otcouncil.com.au/?page_id=11 en http://www.occupationaltherapyboard.gov.au/Registration.aspx. Om daar te kunnen werken als OT heb je registratie nodig en dat is best wel een traject. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan voor mijn beroep (diëtist).
Succes! En we horen graag over de volgende stappen!
 
Het is helemaal niet gek dat je meteen wil gaan. Dat hebben we allemaal :p
Ik vlieg 22 maart. Ga naar de wijk High Wycombe.

Waar lees/hoor je over de werkervaring? Is dat een eis van de skillassessment authority?
Hebben jullie wel de 60 punten voor de skilled independent of heb je staat sponsoring nodig?

Heerlijk 22 maart al! Lijkt me heerlijk!
Het is helemaal niet gek dat je meteen wil gaan. Dat hebben we allemaal :p
Ik vlieg 22 maart. Ga naar de wijk High Wycombe.

Waar lees/hoor je over de werkervaring? Is dat een eis van de skillassessment authority?
Hebben jullie wel de 60 punten voor de skilled independent of heb je staat sponsoring nodig?

Oh 22 maar al! Heerlijk! High wycombe ken ik niet ik heb zelf in Sorrento en Wembley Downs gezeten. Heb je al eenbaan? Ik wou je een pm sturen maar zie nergens hoe ik dat kan doen.

Eerlijk gezegd weet ik niet meer waar ik het heb gelezen dat je een jaar werkervaring moet hebben. Wij komen wel aan de 60 punten dus ik heb begrepen dat we dan het proces kunnen starten. Mijn vriend wilt ook graag zelf na zijn studie een jaartje werken voor de ervaring maar als we het dan gestart hebben kunnen we hopelijk snel gaan! En dan is hij ook alweer mijn man ;)
 
Wij hebben goede ervaringen gehad met visa4you.
Gratis kansberekening bij hun op kantoor laten doen...was positief gelukkig!

Uiteindelijk het hele proces zelf gedaan.
Is goed te doen als je de tijd ervoor kan vrij maken.
Het is een gewoon een stappenplan wat je moet afwerken..is allemaal te vinden op de site van immigration.com.au
Uiteindelijk scheelde het gewoon rond de 5000 euro dan als je het door een buro laat doen.

Succes!
Hi Steve

Ja wij hebben ook inderdaad een gratis kansberekening gedaan. Moeten alleen nog de uitslag binnen krijgen maar op de beurs zeiden ze wel al dat we makkelijk aan de 60 zouden komen.

Ik ga eens de site bekijken want 500p eur. Want 5000 euro besparen is natuurlijk wel heel mooi.

Waar zitten jullie? En hoelang heeft jullie proces geduurd?
 
Welkom op het forum lola! Veel vragen zijn al beantwoord en een visum bureau kan je zeker een handje helpen met al het papierwerk (en dat is nogal veel!).
Ik las dat je aanstaande husband een OT is, een vriendin van mij in Australia ook. Ik had haar toevallig aan de telefoon vandaag. Je kan alvast wat rondneuzen op de volgende sites van OT in Australia: http://otcouncil.com.au/?page_id=11 en http://www.occupationaltherapyboard.gov.au/Registration.aspx. Om daar te kunnen werken als OT heb je registratie nodig en dat is best wel een traject. Ik heb ongeveer hetzelfde gedaan voor mijn beroep (diëtist).
Succes! En we horen graag over de volgende stappen!

Hi @Cappuccino !

Wauw super dankjewel! Ga het na mijn werk meteen even bekijkeb. Zo fijn alle hulp hier.

Waar zitten jullie in aus?
 
Hi Steve

Ja wij hebben ook inderdaad een gratis kansberekening gedaan. Moeten alleen nog de uitslag binnen krijgen maar op de beurs zeiden ze wel al dat we makkelijk aan de 60 zouden komen.

Ik ga eens de site bekijken want 500p eur. Want 5000 euro besparen is natuurlijk wel heel mooi.

Waar zitten jullie? En hoelang heeft jullie proces geduurd?


Zitten nu nog in NL.
Wij hebben in 1 jaartje ons pr-visum binnen gehengeld!
Binnen 1 maand van aanvraag goedgekeurd.

Succes met het maken van jullie keuze!
 


OFX
Back
Top