Dit is ook Australie....

freckles

New Member
Hi all, misschien is dit wel niet de plaats voor dit topic, maar hoe wordt het anders onder de aandacht gebracht? Als absolute fan van Australie kon ik het eerst niet geloven, maar ook daar wordt dieren een hoop onrecht aangedaan. Ik heb zelf een vrachtwagen met bloederige schapenvellen langs zien komen, en werd er misselijk van. Blijkt nu dat dit een wijdverbreide manier is om op een makkelijke manier geld aan dieren te verdienen. Ik ben meteen lid geworden van de organisatie in de link, omdat ik als toekomstig inwoner van Australie toch wel heel graag een stem hierin wil hebben. Misschien zijn anderen het met me eens?
www.savethesheep.com
Groetjes, Sonja

Het klinkt misschien hard wat ik nu gaan zeggen, maar het lijkt mij voldoende bewezen dat er echt op de hele wereld maar 1 beest is. Nl. de mens...Er is geen enkel ander dier te vinden op deze wereld dat voor zijn/haar plezier andere dieren vermoord. En geld doet rare dingen met mensen. Bij het zicht op veel geld wordt elke manier van normen en waarden (nee, toch geen CDA-stemmer :p) overboord gezet en gaan ze onethische dingen doen. Soms schaam ik me wel eens kapot dat ik mens ben...maar goed...daar kan ik niets meer aan veranderen...

Ik heb de link bewust niet bekeken, maar dat dieren onrecht worden aangedaan (ook) in Australië was toch al bekend? Het afschieten van vele kangoeroes bijvoorbeeld. De reden dat er te veel van zijn wordt toch regelmatig bestreden door milieuorganisaties.
Waar mensen wonen delven dieren het onderspit. Zo gaat dat helaas.
Isis

[quote author=Maluka link=topic=1049.msg7984#msg7984 date=1106908705]
Er is geen enkel ander dier te vinden op deze wereld dat voor zijn/haar plezier andere dieren vermoord.
[/quote]

Nu zag ik laatst een documentaire over orca's en die vermoorden soms ook andere dieren voor de lol. Maar goed, ik geloof dat ik een beetje off-topic raak... en dat geeft mij de gelegenheid om deze smiley eens in te zetten:

:eek:fftopic:

:p

Het ging mij voornamelijk om het feit dat australie (en nieuw zeeland) zich vaak profileert als een land met een geweldige wolexport waar niets op aan te merken valt. En alle beroemdheden dragen vol trots de echte Ugh boots waar aussie wol in is verwerkt.  Het zou alleen fijn zijn als mensen zich iets bewuster op gingen stellen en na gingen denken over waar hun spullen vandaan komen en op welke manier die wol bv wordt gewonnen. Want als niemand erover nadenkt, en ervan uitgaat dat je er niets aan kunt doen, dan gebeurt ook er ook echt helemaal nooit iets. Het is gewoon een kweste van awareness.

Maar dat heb je toch overal! Nederland exporteert vol trots zijn geweldige kennis van de bioindustrie, zijn kennis koeien te maken die belachelijke hoeveelheden melk produceren.. alles wordt toch mooi voorgeschoteld omdat het geld oplevert.
Er zijn echt talloze voorbeelden van.
Isis

Wordt er veel schapenvlees gegeten in Oz?

Ik ben heel lang lid geweest van het WNF, Greenpeace, Amnesty en ook een tijdje van de WSPA. Ik heb het idee dat er bij zulke grote onrganisaties TE veel geld aan de strijkstok blijft hangen. Als je ziet wat voor rellen er niet zijn geweest een paar jaar terug toen uitkwam wat voor topsalarissen die directeuren niet ontvangen!
Ik zou niet weten hoe je op een andere manier kunt helpen, maar doneren doe ik niet meer. Scheelt me ook weer een euro of 9 p.m.

Back