Dit zijn wij!

Michiel71

Member
Hoi Allemaal,

Na een jaartje te hebben meegelezen op dit uiterst informatieve forum dan toch maar eens de tijd genomen om ons voor te stellen. Wij zijn een gezin met 2 kids van 3 en 5 en zijn van plan voor een aantal jaar naar Australie te vertrekken. We weten nog niet of we definitief willen gaan maar daar zullen we tzt wel een antwoord op vinden net zoals op de vraag waarom?

Tot nu toe hebben we de volgende redenen kunnen bedenken; het avontuur, rust, ruimte, klimaat, tweetalig opvoeden van de kinderen maar ja er zijn eigenlijk net zoveel tegenargumenten te bedenken, kortom we zijn er nog niet helemaal uit!

Wij hebben inmiddels wel wat stappen gezet, contract met M2A getekend, IELTS gedaan, Skill assessment is/wordt momenteel aangevraagd en ons huis wordt in verkoop/verhuur staat gebracht.

Dus we hebben de komende tijd nog wat te doen!

Groet,

Michiel

Welkom! Zo te lezen al heel wat stappen gezet, spannend... Hebben jullie een voorkeur van regio? En zijn jullie er al eerder geweest? Succes!

Welkom! Zo te lezen al heel wat stappen gezet, spannend... Hebben jullie een voorkeur van regio? En zijn jullie er al eerder geweest? Succes!

Ja wij zijn twee keer eerder geweest in 2000 zijn we 2 maanden rondgetrokken van Sydney naar Darwin en langs de oostkust terug en in 2006 zijn we van Perth naar Darwin getrokken in 6 weken. Het is de bedoeling na de skill assessment een SS voor SA aan te vragen dit omdat mijn beroep alleen daar gesponsord wordt. Als alles doorgaat zullen we ons waarschijnlijk richten op Adelaide.

Groet,

Michiel

Mijn beroep staat nu sinds januari ook op de lijst van SA, ik zal na mijn IELTS dus hetzelfde pad volgen als jullie, ik ben benieuwd! Succes met de skills assessment!

Mijn beroep staat nu sinds januari ook op de lijst van SA, ik zal na mijn IELTS dus hetzelfde pad volgen als jullie, ik ben benieuwd! Succes met de skills assessment!

Nou jij ook succes dan! Zo snel wij meer weten zal ik een LASTAVA openen. Wanneer is de bedoeling dat jij richting SA gaat?

Nou jij ook succes dan! Zo snel wij meer weten zal ik een LASTAVA openen. Wanneer is de bedoeling dat jij richting SA gaat?
Hoi Michiel, ik heb nog geen idee hoe lang de aanvraag gaat duren. Ik ga als mijn IELTS uitslag binnen is een aanvraag tot sponsorship doen en dan kijk ik wel verder. Het liefst zat ik er morgen al, maar patience is a virtue!

Hoi Michiel, ik heb nog geen idee hoe lang de aanvraag gaat duren. Ik ga als mijn IELTS uitslag binnen is een aanvraag tot sponsorship doen en dan kijk ik wel verder. Het liefst zat ik er morgen al, maar patience is a virtue!

Wellicht spreken we elkaar daar nog eens dan, zou leuk zijn. Succes met je IELTS!

OK, is best een breed begrip. Maar blijkbaar wel vraag naar, gezien je het contract met M2A hebt getekend.

Ik hoop dat het soepel loopt, ben benieuwd naar de verhalen;)

OK, is best een breed begrip. Maar blijkbaar wel vraag naar, gezien je het contract met M2A hebt getekend.

Ik hoop dat het soepel loopt, ben benieuwd naar de verhalen;)

ja ANSZCO 133512 maar is wel een smalle basis en alleen in SA en ACT alleen in ACT moet je al aan het werk zijn, hoe ik dat precies voor me moet zien weet ik niet helemaal maar voorlopig richten wij ons dus op SA

Productiemanager in ACT... die zie ik ook niet helemaal voor me. Staat geloof ik één fabriekje in heel ACT en die is laatst afgebrand :eek:

Al ben ik groot fan van ACT zou ik met jouw werk ook voor SA gaan. Meer industrie.

Oh, en welkom natuurlijk!

Productiemanager in ACT... die zie ik ook niet helemaal voor me. Staat geloof ik één fabriekje in heel ACT en die is laatst afgebrand :eek:

Al ben ik groot fan van ACT zou ik met jouw werk ook voor SA gaan. Meer industrie.

Oh, en welkom natuurlijk!

Vandaar dat je er eerst moet werken om een SS aan te mogen vragen... Het is te hopen dat de productiemanager van dat ene fabriekje in ACT dat op tijd gedaan heeft ;).

Ik denk inderdaad dat Adelaide wat meer mogelijkheden biedt hoewel me het niet zoveel uitmaakt waar en wat ik ga doen. Ik vind het belangrijker om een baan te hebben en zie daarna wel verder. Gezien de hoeveelheid mensen hier op het forum die richting Adelaide gaan zal er toch wel wat te doen zijn.

Back