Dit zijn wij....

-+henk+-

XPdite Sponsor
Het is een beetje onzin om hier een complete voorstelling te schrijven als alles al op onze web site staat.....
http://tobbe.net.au

Wij zijn in 1999 - na mijn pensionering - naar Australie verhuisd op een "retirement visa". Dat was toen nog redelijk te doen, maar tegenwoordig moet je daar een hele hoop geld voor meebrengen wat je dan verplicht aan de staat moet lenen - zeker als je zelf wilt weten waar je gaat wonen. In de bush is het wat goedkoper (halve bedrag te investeren), maar er is weinig bush "aan zee" :)

Gelukkig wordt ons visum steeds keurig verlengd en kunnen we binnenkort ook als "aged parents" voor family reunion gaan.

Forums bezoeken vind ik een leuke tijds besteding - naast alle andere hobbies - and soms kan ik zelfs andere mensen op weg helpen door de in de laatste zeven jaren alhier opgedane ervaring (en wat kennis en ervaring wat ik vanuit het kikkerland heb overgehouden).

Hallo Henk en Agnes.

Welkom op het forum :hi:

Leuk jullie verhaal te lezen, zou straks ook wel koalatjes in mijn achtertuin willen hebben, maar helaas zijn ze niet in Tasmanie.
Mag ik vragen hoe jullie hier zo bij gekomen zijn ondanks dat jullie oudere kinderen hebben die niet meegegaan zijn en ook al kleinkinderen hebben wat voor veel mensen een struikelblok zou zijn om dan toch nog te gaan?

Mariette

Wij hebben twee zoons waarvan de ene in NL woont en de andere in Oz. Beiden hebben kinderen (al hadden we nog geen  aussie grand children toen we uit NL vertrokken). Dus als je alle klein kinderen regelmatig wilt zien zul je altijd moeten reizen....... Of van NL naar Oz of van Oz naar NL. Tja, en waar woon je nou beter en mooier?  :wink:

Hoi Henk,
Welkom, leuke site van je! En heel logische dat jullie in AU wonen ;-).
OP je weerstation zag ik eem humidity van 87%. Dat is wel erg hoog zeg. Heeft het dan geregend of zo? Bij ons (in Perth) is het meestal zo rond de 50%.
Gr.
Perthpete

Hi PerthPete,
Het was een beetje druilerig vanmorgen, vandaar de relatief hoge humidity. Het begint nu wat op te klaren en nu zakt de humidity ook snel.... Normaal is tussen de 30 en 50% - vooral met NW wind kan het zelfs zakken tot 15% en dan houden we de slangen gereed in verband met het bosbrand gevaar.....

:hi:

WElkom, vanuit een druilerig (raar woord eigenlijk) Amsterdam.
Hopelijk wonen wij ook in the future op dat heerlijke eiland!
Carmen, the nachtzuster.

Back