Docenten in Australië... Hoe pakken we het aan?

smulders

New Member
Hallo iedereen!

Mijn naam is Susanne en ik (24) wil samen met mijn vriend(27) emigreren naar Australië.
Mijn zusje heeft een jaar in Dubbo, NSW, Australië gewoond als exchange student. Zij heeft altijd ontzettend positieve verhalen verteld over Australië.
Ikzelf ben nog nooit in Australië geweest. Nu vind je het misschien raar dat ik zou kunnen emigreren naar een land dat ik niet ken, maar mijn vriend en ik zijn ontzettend avontuurlijk en willen het gewoon doen!
Ik werk momenteel bij een Nederlandse middelbare school als docente Engels. Hij heeft een Bachelor luchtvaarttechnologie (aeronautical engineering) en een diploma om als docent techniek te werken.
Wat wij nu nog zoeken is een middelbare school die ons (of mij alleen) aan zou nemen of eventueel een bedrijf dat mensen zoekt met een technische achtergrond zoals die van mijn vriend.
We hebben al rondgekeken online... Maar we zijn toch opzoek naar mensen die misschien contacten hebt die wij (als Nederlanders) nooit zou kunnen hebben.
Ik hoop dat jullie en dit forum ons op weg kunnen helpen!

Groetjes,

Eeuwe en Susanne

Even je berichtje quoten;

Hoi Luuk,

Misschien heb je mn berichtje op de site inmiddels al gelezen... Klik anders onder deze "voorstel" categorie eens op "Docenten in Australië... Hoe pakken we het aan?"

Werk jij ook als docent? Hoe is je vriendin aan haar baan gekomen? Ik ben ook docente en mijn vriend ook... Wij willen ook weg. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Alvast bedankt!!

Groetjes,

Susanne

Ik ben nog student. Mijn vriendin is basissschool lerares, we gaan op haar werkervaring + diploma daar heen op basis van een skilled visum. Ze heeft nog geen werk, is ook niet nodig.

Jullie willen denk ik een Sponsorship voor elkaar krijgen als ik het goed lees..?

"Even" daarheen is niet makkelijk.. en een sponsorship krijgen vanuit Nederland is helemaal erg moeilijk, behalve als je het het beroep hebt waarom ze staan te springen zoals verplegers etc.

En dat beroep zou mijn vriend evt hebben. Hij heeft luchtvaarttechnologie gestudeerd (HTS) en is docent in die richting...
Maarrr ... Ik vraag me af hoe we aan een sponsor zouden kunnen komen.
We zijn hier nog niet zo ontzettend lang mee bezig en ik ben nieuw op dit forum... Dus ben nog een beetje bleu wat betreft emigratie en wat hierbij komt kijken.

Welkom op het forum :up:

Als je vriend of jij ook nog voldoende werkervaring hebben moet een skilled independent visum ook haalbaar zijn!

Groetjes Wilbert

Volgens heb je de grootste kans op een sponsorship als je er daadwerkelijk heen gaat, of je toevallig daar mensen kent..

Voor een Skilled moet je punten scoren, voor leeftijd, taal, opleiding, werkervaring. Hoe en wat weet ik ook niet.. heb ik ook maar laten doen.

Nou ja, taal zou voor mij als docente Engels geen probleem moeten zijn. Ik heb 2 jaar werkervaring en mijn vriend heeft 2 jaar in het bedrijfsleven gewerkt bij oa philips en airbus.. Ik ben al aan het rond mailen gegaan in de kennissenkring van mijn zusje... Dus wie weet.
Ik lees hier op het forum steeds over testen... Vragen jullie deze aan bij de ambassade? Hoe beginnen wij met die stappen? Alweer bedankt voor het antwoorden!!

Stel dat je voor een visum gaat op basis van je werkervaring als Engels docent moet je JUIST een Engelse test doen, en halen met hoge cijfers! Zal geen probleem zijn, maar het moet wel gebeuren.

Verder moet je beroep op de SOL lijst staan wil je in aanmerking komen. DIAC heeft een SOL lijst uitgebracht, daar moet je beroep op staan als je een General Skilled Visum wilt hebben. Staat je beroep daar op, krijg je 60 punten. Dan nog 30 voor je leeftijd, 25 voor je taalvaardigheid. Dan kun je nog punten krijgen voor het beroep van je partner, voor werkervaring binnen je vakgebied, als je opleiding in het Nederlands is geweest. In totaal moet je 120 punten scoren om in aanmerking te komen voor een Skilled visum.

Dan ga je zorgen voor beroepserkenning bij de juiste instantie (te vinden op de SOL lijst), heb je dat moet je een visum aanvraag doen bij de State Goverment. En voila, klaar. In theorie. In praktijk betekend dit HEEL veel papierwerk, een taaltest, een medische test, heel veel rompslomp.

Succes. :) Kijk dus eerst de SOL lijst eens door.. :)

Hoi Suzanne welkom op het forum!

Nee hoor niet raar dat je kunt emigreren naar een land waar je nog nooit geweest bent.
Wij hebben hetzelfde met NZ gedaan, zijn nu echter wel met Oz bezig.........
Scheelt je gewoon een omweggetje :up:

Belangrijkste blijft inderdaad: gewoon DOEN!
Veel succes!

Sander

Hallo Eeuwe en Susanne,

Ik weet dat het heel lang geleden is maar ik lees jullie bericht en ben heel nieuwsgierig of het gelukt is. Ik speel met dezelfde gedachte en ben ook docent.

Back