doc's opgestuurd!!!!!

rob en tinus

New Member
tjongejongejongejonge... wat was dat moeilijk zeg!!!! Robert vond het wel meevallen en is ook vast wel geslaagd (hij hoeft dan ook maar een overall 4.5 te halen...), maar ik zweef ergens tussen hoop en vrees (heb academic gedaan en moet minimaal een 7, op ieder onderdeel!!).
Afwachten dus!

Groetjes,
Martine

PS, ja... ik vind mezelf idd erg zielig!!! :|

Hi Martine,

Spannende dagen. Ik ben benieuwd hoe het is gegaan.
Op welk beroep gaan jullie, omdat je minimaal een 7 per onderdeel moet halen?
Succes met afwachten in iedergeval en vergeet ons niet op de hoogte te houden :wink:.

Groetjes,
Mel

Mark is ook geweest en vond het lezen en luisteren goed gaan, maar het schrijven twijfelt hij over. Hij was als laatste klaar en heeft niet eens meer tijd gehad om het aantal woorden te checken. Met het spreken twijfelt hij ook. (maar dat heeft hij altijd) Hij heeft de general gedaan en moet overal minimaal een 6 halen. Twee weken in spanning! Succes allemaal die ook op de uitslag wachten.

Astrid  :fish:

Hoi Martine,

Waren jullie in Amsterdam?  Mijn friend Richard had zijn test ook gisteren en heeft met mensen gesproken die ook naar Australie gingen.  Jullie waren zeker vroeg vertrokken gisteren, wij gingen om 06:30 de deur uit van Friesland.  Ik hoef (hopelijk) de test niet te doen omdat ik Schots ben, ik heb Richard geholpen met oefenen en zo'n test valt niet mee.

Hij had een goed gevoel na afloop, maar hij heeft ook alleen gemiddeld een 4,5 te halen.

Ik hoop dat het allemaal meevalt voor jou en dat je overal minstens 7 hebt gehaald.

@Astrid   Hopelijk is Mark ook geslaagd.

Succes met wachten iedereen, we horen het over twee weken!

Groetjes,
Susan

Wat een boel reacties, en wat snel! :)

Wij hebben de test in Utrecht gedaan, en inderdaad, gruwelijk vroeg vertrokken 's ochtends!

Ik had precies hetzelfde, heb een goed gevoel over het lezen, spreken en luisteren, maar áls ik gezakt ben is het op het schrijven! Maar goed, zo lang we nog geen uitslag hebben, gaan we nog niet miezen!

Ik moet een 7 halen omdat ik ook in Australië graag voor de klas wil. Ben nu juf van groep 1 en 2 en doe invalwerk in groepen 4, 5 en 6.

Groetjes,
Martine

Hallo,

Mijn man Patrick heeft jullie gisteren ontmoet in Utrecht. Hij was echt zo blij verrast dat hij lotgenoten tegenkwam. Ik kwam in Amsterdam (waar ik de ielts heb gedaan) helemaal geen emigranten tegen... Wat leuk dat jullie een beetje in het zelfde schuitje zitten als ons: Ik (pien) ben lerares basisonderwijs en heb ongelofelijk zitten zweten op die IELTStest in oktober en gehaald (wonder boven wonder!!!!!!!!!!!!!!!!)
Patrick heeft zijn 4,5 zeker binnen, is ook niet te vergelijken met de academic test.
Wij hebben ROb en Marijke ook als agent! Super zijn ze he? Echt heel persoonlijk.
Als jullie hulp nodig hebben ergens bij kan je altijd mailen: wij hebben onze beroepserkenning er al uit en wachten (heeeeel erg ongeduldig) op een uitslag. En we fantaseren er op los over hoe ons leventje er daar uit zal gaan zien.
Wij zijn heel erg benieuwd wat jullie plannen zijn. Vooral patrick zal nog werk moeten verzinnen maar hij staat open voor veel, duikschooltje, ranger... Ach we zien het wel als het zover is.
Succes met alles.
Groetjes
Pien en Patrick uit Maastricht

[quote author=rob en tinus link=topic=3896.msg47625#msg47625 date=1139760449]
Ik moet een 7 halen omdat ik ook in Australië graag voor de klas wil. Ben nu juf van groep 1 en 2 en doe invalwerk in groepen 4, 5 en 6.
[/quote]

Hi Martine,

Wat leuk. Ik ben bezig met de opleiding (pabo) en wil tzt ook als juf naar Australië toe.
Had je je goed voorbereid op de IELTS? We zullen in iedergeval voor je duimen :up:.

Groetjes,
Mel

Hoi Pien en Patrick,

We zijn nog niet zo vaak op het forum, vandaar de late reactie ;-)
Nog een paar daagjes en dan hebben we de uitslag. Patrick en ik hebben het natuurlijk met twee vingers in de neus gehaald. En ik denk eigenlijk ook dat Martine hem wel heeft gehaald maar voorlopig duimen we alleen maar.
Grappig he om te zien dat jullie min of meer in hetzelfde schuitje zitten. De vrouwen die alles moeten doen en de mannen die met hun 4,5 er een beetje achteraan bungelen ;-)
Heeft Patrick inmiddels een idee wat ie gaat doen in OZ? Als ik het me goed herinner gingen jullie naar QLD, toch? Ga je zelf voor de klas staan of weet je dat nog niet?
We vinden het spannend om te zien hoe het met jullie gaat want jullie liggen iets voor op ons schema. We houden jullie wel op de hoogte en houden jullie ook strak in de gaten om te zien wat we van jullie kunnen leren ;-)

Veel succes, groetjes en tot mails.

Robert

[quote author=Scutch link=topic=3896.msg47591#msg47591 date=1139744928]
Ik hoef (hopelijk) de test niet te doen omdat ik Schots ben, ik heb Richard geholpen met oefenen en zo'n test valt niet mee.
[/quote]

Volgens mij hoeft de IELTS test niet afgenomen te worden als je kan aantonen dat je "a native english speaker" bent. En dat lijkt me voor jou, als Schot, geen probleem.....

[quote author=Maluka link=topic=3896.msg48824#msg48824 date=1140375107]
[quote author=Scutch link=topic=3896.msg47591#msg47591 date=1139744928]
Ik hoef (hopelijk) de test niet te doen omdat ik Schots ben, ik heb Richard geholpen met oefenen en zo'n test valt niet mee.
[/quote]

Volgens mij hoeft de IELTS test niet afgenomen te worden als je kan aantonen dat je "a native english speaker" bent. En dat lijkt me voor jou, als Schot, geen probleem.....
[/quote]

Dit klopt wat scutch zegt. Een collega van mark is oorspronkelijk engelsman en die heeft ook geen ieltstest hoeven te doen. Hij vertrekt 1 mei naar Australie.

:fish:

@Maluka en Groentje:  Ja ik hoef de test niet te doen (tenzij ze zeggen Schotten zijn niet te verstaan, dus je moet een IELTS doen  :-D)  Ik heb wel gelezen op de Britse forum dat mensen toch wel de test gedaan hebben voor de zekerheid, maar ik hou liever de 170Euro voor mezelf!

Wordt spannend, elke dag wachten op de postbode................

M5: Topic gemerged met al bestaand topic in De laatste stand van zaken.

Iemand al iets gehoord van de uitslagen of zitten jullie ook nog in spanning af te wachten? :fish:

Neeeeh! Nog niets gehoord en ik overleef t bijna niet langer. Ik hoop dat de uitlsag morgen komt, want op maandagen komt de postbode niet bij ons (we wonen ook alleen maar midden in t centrum van de stad, pfff) dus dan moeten we tot dinsdag wachten!

Iemand anders al wel zo gelukkig dat de uitslag vandaag binnen is? Ben zeer benieuwd!

groetjes,
Martine :-o

Resultaten van Amsterdam zijn binnen, Richard heeft de volgende scoren gehaald voor de General Test:
8 - Listening
9 - Reading
7 - Writing
8 - Speaking

Ik ben heel trots op hem  :up:

Ik hoop dat iedereen die in Utrecht is geweest ook vandaag goed nieuws krijgt.

Groetjes,
Susan

[quote author=Scutch link=topic=3896.msg49589#msg49589 date=1140875287]
Resultaten van Amsterdam zijn binnen, Richard heeft de volgende scoren gehaald voor de General Test:
8 - Listening
9 - Reading
7 - Writing
8 - Speaking

Ik ben heel trots op hem  :up:

Ik hoop dat iedereen die in Utrecht is geweest ook vandaag goed nieuws krijgt.

Groetjes,
Susan

[/quote]

Wij in ieders geval wel!  :-D

Uitslagen van Mark:
9 - Listening
9 - Reading
7 - Writing
7 - Speaking

Voor iedereen die is Geslaagd  :congrats: Daar moet op gedronken worden. :drinking:
En voor iedereen die het niet heeft gehaald, kop op de volgende keer beter.  :up: Blijf vertrouwen in jezelf hebben.

:fish:

Hallo Rob en Martine,

Dat is heel jammer.  Jullie weten nu tenminste hoe zo'n test verloopt, dus hopelijk over 3 maanden wordt het goed nieuws.  Veel succes met oefenen.   

M5 heeft vandaag een hele lijst met oefensites in deze thread gezet:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1050.0

Groetjes,
Susan

Back