Dollars!!!!!

snooze

New Member
Hallo, ff een simpel vraagje.
Weet iemand of de lonen ongeveer hetzelfde zijn in oz als hier???
En hoe reken je dat om van euro naar dollar?

Mike :up:

Je moet rekenen dat de Aus dollar is ongeveer 61 euro cent.
Kan een beetje verschillen met de cours van de dag.
Lonen, dat ligt er aan wat je beroep is.

Gr Ineke.

Bovendien is het een beetje appels met peren vergelijken....Jan H. heeft er ooit eens al het een en ander over geschreven op dit forum :up:.  Er spelen zoveel factoren mee: Levensonderhoud, levens-style, inkomsten en noem maar op.

Als je een Google (o.i.d.) search doet op Currency Converter kom je van alles tegen om valuta om te rekenen. hier is er alvast een: http://www.australiatravelsearch.com.au/ucc/ of deze: http://www.travelex.com.au/personal/Converter.asp?Brand=TVXAUS  keuze genoeg in ieder geval.

Syl :)

Hoi Ineke,
:happy:

mag ik jou ook gelijk wat vragen? Woon jij daar al en zo ja hoelang?
Nou dan lijkt het net of je ineens heelveel verdient, als je van je huidige loon uitgaat.
En met gas en licht enzo? Hoe zit dat daar mee dan?

Groejes Mike

Op het moment woon ik nog in Schiedam,maar eind Nov
hoop ik weer in Melb te wonen.  :happysun:
Alles bij ellkaar woon ik al 36 jaar in Aus.
Om het over de verdienste te hebben, ja het lijkt meer,
maar je uitgaven zijn dan ook meer, lijkt me logisch.
Gas en licht zijn iets goedkoper dat in NL, dat vindt ik personlijk.
Legt ook aan in welke state je woond.

Gr Ineke.   :)

Dus eigenlijk moet ik me voorstellen dat het levensonderhoud net zo duur is als in dit kikkerlandje.
Als een brood hier 1 eurie kost is het daar 1 eurie 60 toch?
Gaan we daar vanuit dan is het eigenlijk hetzelfde als hier.

Groetjes Mike
:Cooking:

Het legt er aan waar je woond, welke state of stad,
en je kan ket zo duur maken als je zelf wil.
Sommigen hebben aan 1000.00 euro's per week nog niet genoeg.
Maar de levens kosten in Melb zijn goedkoper als in NL. ten eerste de
benziene is nu in Aus $1.28 per liter dat is voor ons erg omhoog gegaan in de laatste
paar maanden. En een brood kan ik voor $ 0.90 of $ 3.50 kopen.
Maar het gaat toch niet alleen om kosten, dan zou ik maar hier blijven
als ik jou was.

Gr Ineke.

Nee het gaat zeker niet alleen om de kosten maar het is wel een indicatie.
Als het nl duurder zou zijn wordt het wel lastiger allemaal.
Wij zijn gelukkig niet zo veel eisend wat levensstandaard betreft maar we willen ook niet elk dubbeltje omdraaien, begrijp je?

Groetjes Mike

Wij leven hier met een onder modaal inkomen. En ik heb totaal niet het gevoel dat ik heel erg zuinig moet doen. Zoals Syl ook al eens schreef, hier kun je als "jan modaal" ruimer leven dan "jan modaal" in Nederland. Maar, zoals Jan H. als eens schreef, het hangt heel erg van jezelf af. En waar je gaat wonen in Australie. Moeilijk te vergelijken... eerlijk waar.

[quote author=snooze link=topic=2353.msg24647#msg24647 date=1124535558]
Dus eigenlijk moet ik me voorstellen dat het levensonderhoud net zo duur is als in dit kikkerlandje.
Als een brood hier 1 eurie kost is het daar 1 eurie 60 toch?

Groetjes Mike
:Cooking:
[/quote]

Dag Mike,

Onze ervaring na 3 keer Australie (en dan vooral Perth, WA) is dat gemiddeld gesproken de dingen daar 1 AUD kosten als ze hier 1 EUR kosten. We hebben ook het idee dat hetzelfde ongeveer geldt voor de inkomens (verdien je hier 1000 eur, dan verdien je daar 1000 aud). Zelfs het pension (=AOW) is daar zo´n 11000 AUD per jaar, en hier 875 (ongeveer dacht ik) EUR per jaar. Heel vergelijkbaar dus.

Een extra positief punt is dat de dure zaken als een huis of een auto (wat toch meestal de duurste aankopen zijn die je doet), daar een stuk minder dollars kosten dan hier euro´s!!
Pratend over een Perth-suburb dan koop je een leuk, vrijstaand huis (4 slaapkamers, 2 badkamers, 500m2 grond) voor een 300.000 dollar. Probeer in NL maar eens een vrijstaand huis tegen een grote stad aan te kopen voor 300.000eur... ;-)
Dit laatste is natuurlijk vooral heel interessant voor degenen die hier nu een huis hebben, en de opbrengst van de verkoop daarvan kunnen gebruiken om daar een huis te kopen.

M.vr.gr.

Perthpete

Thanks,

Het zou mooi zijn dat als je hier 100 euries verdient dat het daar dan 1600 dollars zijn. Maar helaas..

Groetjes Mike

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar euro's zeggen me nog steeds weinig inw aarde. Aangezien ik naar australie ging toen we hier net een half jaar de euro hadden zat ik eerst van AUD naar euro te tellen en dan naar guldens. Dus ben ik is ff aan t hoofdrekenen geslagen (basisschool toch nog ergens goed voor  :-D). Je kan ongeveer zeggen dat je bij AUD 20% moet optellen om op guldens t ekomen en visa versa natuurlijk. En sommige dingen zijn inderdaad goedkoper en sommige dingen weer wat duurder. Het openbaar vervoer vond ik zelf aan de prijzige kant, maar dat kwam misschien doordat ik heir als student aan de OV jarkaart gewent was, hehehehhe :lol:

[quote author=jufrebekka link=topic=2353.msg24718#msg24718 date=1124580180]
Wij leven hier met een onder modaal inkomen. [/quote]

Wat is eigenlijk in australie het modaal inkomen......? Heb me laten vertellen dat dat rond de 60.000 dollar per jaar is?

Gr. Sab

http://www.abs.gov.au/websitedbs/d3310114.nsf/Home/Popular+Statistics?OpenDocument geeft een hoop statistics ( :|). maar goed.......of dat echt interessant is?  :-( :)

Nieuw land, nieuwe kansen, uitdagingen EN avontuur :)....er is meer dan alleen vergelijken (appels & peren). Als je het nu goed "doet" in Nederland (spaargeld?), en je kunt je huis op een redelijke manier verkopen dan heb je in ieder geval een goede buffer als je hier aankomt.  Maar als je dan eenmaal hier bent dan heeft dat vergelijken al snel geen zin meer omdat, eenmaal in the work force, je Aus. Dollars gaat verdienen.

Tip: zet nu zoveel mogelijk Euro opzij, omdat je gewoon meer dollars voor je Euro krijgt en dat zal de eerste (overbruggings) periode een stuk makkelijker maken.

verder...go with the flow.... :)  remember: Easy going, she'll be right, laid back......dat is toch de oorspronkelijke aantrekkings kracht :|

Groetjes
Syl

Ik was wel even nieuwsgierig. Niet om het zozeer met Nederland te vergelijken, maar meer om onszelf met de rest van Australie te vergelijken. Enne ehm  :cry:  ik geloof dat de kinderopvang niet echt lekker uit de salarisonderhandelingen is gekomen. Zonder al te veel in details te treden verdien ik bruto iets van 400-450 dollar per week, maar het gemiddelde in Australie is (schrik niet!) $1008,10  :-o WOWIE. Ik ga vandaag nog op zoek naar een nieuwe baan  :-D  :lol:. Geintje! Die kindergezichtjes halen me over de streep  :). What the ... we zijn zo ook  :cool:!

$1008.10 p/week?? :-o hm, ga mijn baas (a.k.a. hubbie) even om opslag vragen...... :-D Wish me luck!  :-D hihi. JufBec een kinderhand is gauw gevuld, geldt dat ook als je met kinderen werkt?? :)

Groetjes
Syl

Ja wat ik zeg, als we nou krom lagen en elke dollardubbeltje tien keer moesten omkeren... Maar het is helemaal niet zo. Ik vind het juist opvallend makkelijk gaan... Maar we hebben nog geen auto die onze portomonee leegzuigt  :-D.

Back