[quote author=snooze link=topic=2353.msg24647#msg24647 date=1124535558]
Dus eigenlijk moet ik me voorstellen dat het levensonderhoud net zo duur is als in dit kikkerlandje.
Als een brood hier 1 eurie kost is het daar 1 eurie 60 toch?
Groetjes Mike
:Cooking:
[/quote]
Dag Mike,
Onze ervaring na 3 keer Australie (en dan vooral Perth, WA) is dat gemiddeld gesproken de dingen daar 1 AUD kosten als ze hier 1 EUR kosten. We hebben ook het idee dat hetzelfde ongeveer geldt voor de inkomens (verdien je hier 1000 eur, dan verdien je daar 1000 aud). Zelfs het pension (=AOW) is daar zo´n 11000 AUD per jaar, en hier 875 (ongeveer dacht ik) EUR per jaar. Heel vergelijkbaar dus.
Een extra positief punt is dat de dure zaken als een huis of een auto (wat toch meestal de duurste aankopen zijn die je doet), daar een stuk minder dollars kosten dan hier euro´s!!
Pratend over een Perth-suburb dan koop je een leuk, vrijstaand huis (4 slaapkamers, 2 badkamers, 500m2 grond) voor een 300.000 dollar. Probeer in NL maar eens een vrijstaand huis tegen een grote stad aan te kopen voor 300.000eur... ;-)
Dit laatste is natuurlijk vooral heel interessant voor degenen die hier nu een huis hebben, en de opbrengst van de verkoop daarvan kunnen gebruiken om daar een huis te kopen.
M.vr.gr.
Perthpete