Donker / licht in Adelaide

NicMic

New Member
Over 3 weken vertrekken wij naar Adelaide. Wij zijn één van de gelukkigen die in het bezit zijn van een skilled-independent visa :roll:.
Wij zijn nog niet eerder in Australië geweest.

Kan iemand ons vertellen tot hoelaat het daar 's-avonds licht is?

Nicole
 
Hi Nicole.

Zal proberen om je vraag te beantwoorden.
Ik zelf woon in melb, maar tijdelijk in Schiedam.
In de winter is het ook donker om half zes, en de zomer
is het ongeveer 10 uur donker, dat is wel met de daylight savings
er bij. Het gekke in Aus is, dat er is geen scheemer, het is haast meteen donker.
Over 3 weken als jij er bent begint het alweer lichter te worden.
Ben wel een beetje jaloers, maar hoop dat wij Nov self terug gaan.
Heel veel suc6 in Adelaide.

Gr Ineke   :up:
 
[quote author=NicMic link=topic=2308.msg24009#msg24009 date=1124124340]
Kan iemand ons vertellen tot hoelaat het daar 's-avonds licht is?
[/quote]

Op het moment komt de zon om 6:55 op, en gaat om 17:45 weer onder. Dus rond een uurtje of 6 is het wel donker. Ik let er eigenlijk niet zo, maar zal het proberen vanavond eens te doen. In de zomer gaat de zon om maximaal 20:30 onder, dus voor negen uur is het dan wel donker. Dat is dan misschien ook wel het enige "nadeel" van Australie....de avonden zijn "korter" dan in Nederland...

Alvast veel plezier in Adelaide, leuke stad, bevalt mij prima!

Cya,

Vin
 
Voordeel van Australie is wel dat de dagen in de winter relatief lang zijn. Ik ga dus ook met de winter niet met donker van huis weg en ben (net) voor donker weer thuis.

Wij wonen hier nu bijna 5 jaar en hebben het nog steeds uitstekend naar ons zin in Adelaide. Een prima keuze wat ons betreft en het zal jullie vast en zeker goed bevallen.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Bedankt voor jullie reacties!

Vandaag over 3 weken zitten we in het vliegtuig. We hebben er ontzettend veel zin in :lol:
We hebben voor de eerste maand een gemeubileerd appartement geregeld in Glenelg zodat we rustig rond kunnen kijken voor een leuke huurwoning.

Wie weet komen we elkaar nog een keer tegen.

Groeten Nicole
 
En het mooie van een appartement in Glenelg is dat het pal aan zee ligt. Ik rijd elke dag met de trein langs het strand en geniet elke keer weer van de schitterende zonsondergangen. En van de zonsopgangen. En van de tijd ertussen in...    :wink:
 
[quote author=NicMic link=topic=2308.msg24084#msg24084 date=1124210573]
We hebben voor de eerste maand een gemeubileerd appartement geregeld in Glenelg zodat we rustig rond kunnen kijken voor een leuke huurwoning.
[/quote]

Misschien een tip waar jullie wat aan hebben. Bij het huren van een huis word hier regelmatig gevraagd om een reference. Dit kan een oude huisbaas, woning stichting of wat dan ook zijn. Dus mochten jullie nu iets huren in Nederland, en kan je een referentie (in het Engels) regelen, dan zou dat misschien makkelijk kunnen zijn. Misschien ook wel niet, want ik weet niet hoeveel waarde ze hier aan een Nederlandse referentie hechten. Doe ermee wat je wilt.

Cya,

Vin
 
Bedankt voor de tip!
Op dit moment hebben we een koopwoning. We hebben aan de bank gevraagd of we een "verklaring" of iets dergelijks kunnen krijgen waarin staat dat we elke maand netjes onze hypotheek hebben betaald. Dan kunnen we in ieder geval iets te laten zien.

Nicole
 
Even op het laatste terugkomen, wij zijn dus ook naar Australie geemigreerd en hadden aan de Postbank een bewijs gevraagd dat we onze hypotheek altijd keurig hadden betaald, op tijd en zonder problemen, achterstand. Paar weken later hadden we de gevraagde verklaring in huis, geheel in het......Nederlands :| :-o . Verklaring wordt alleen in het Nederlands gegeven en niet in het Engels ( tenminste onze ervaring bij de Postbank). Zal je dus hier weer moeten laten vertalen........ Wij hebben ook een huis gehuurd en bij ons vroegen ze ook referenties, uitgelegd dat we een koophuis hadden met een Nederlandse verklaring van " goed gedrag", gezegd dat ik bereid was veel meer borg te betalen. Was niet nodig, konden het huis huren, super huis naast de school van de kinderen, vlakbij het strand en de stad en vliegveld.

Willem
 
O ja dat is ook zoiets, zal er meteen achteraan gaan.

Wel grappig, het idee dat we straks een soort van buren worden (duh hoezo Hollands). Wij hopen ook een huurwoning te kunnen vinden, we zitten nu al veel te neuzen op internet, maar het is toch afwachten. Op een plaatje ziet een huis er soms heel leuk uit, maar in het echt? We zijn ook nog benieuwd hoe de "wijken" zijn in Adelaide, maar dat zullen we over bijna 2 weken wel zien!!!
Ik vind het al helemaal geweldig dat ons appartementje straks zo dicht bij zee is :cool:. Wij wonen nu in de Achterhoek en de Noordzee is toch bijna 2 uur bij ons vandaan. Het idee dat we straks praktisch aan zee wonen. Dat vind ik toch wel zo stoer.

Heb nog een vraag , misschien kunnen jullie die ook beantwoorden:

Hoelang duurt het ongeveer voordat de post uit/naar Holland onderweg is.

Groeten Nicole
 
[quote author=NicMic link=topic=2308.msg25208#msg25208 date=1124868762]
We zijn ook nog benieuwd hoe de "wijken" zijn in Adelaide, maar dat zullen we over bijna 2 weken wel zien!!!
[/quote]
Ik geloof dat daarover al eerder is gepost, maar je zal zelf ook ondervinden dat er een redelijk groot verschil is tussen de verschillende buurten. Persoonlijk geef ik de voorkeur aan de oostelijke suburbs, de suburbs ten zuiden van de stad, of enkele suburbs aan zee. En ergens een leuk huisje in de Adelaide Hills is ook helemaal niet verkeerd! Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk terechtkomen. Succes!
[quote author=NicMic link=topic=2308.msg25208#msg25208 date=1124868762]
Hoelang duurt het ongeveer voordat de post uit/naar Holland onderweg is.
[/quote]

Het hangt er vanaf wat je stuurt. Een kaart van Adelaide naar NL, duurt ongeveer een week. Een kaart van NL naar Adelaide duurt ongeveer 10 dagen. Een pakketje van Adelaide naar NL, duurt ongeveer 2 weken en van NL naar Adelaide ongeveer 3 weken. Maar dit laatste kan echt belachelijk varieren. Sommige pakketjes hebben er bij mij tussen de 8 en 10 weken over gedaan om uiteindelijk hier te komen! (en NEE deze waren NIET per boot opgestuurd, maar via lucht-post).

Cya,

Vin
 
Wat geweldig om zonder eerst op vakantie te weest te zijn geweest(orieenteren) de grote stap te nemen.Ik wens jullie heel veel geluk daar laat nog eens weten hoe het er is.

groetjes Manja
 
Back
Top