Doos die wil kletsen

AnneDavid

New Member
Hallo,

Zet dit berichtje op om gewoon wat over onderwerpen te kletsen. Zit er iemand wel eens op de Chat?

Zou het leuk vinden om te horen hoe ervaren emigranten of mensen die bezig zijn om te emigreren beslissen hoe ze het gaan doen / deden toen ze eenmaal hun ONE WAY TICKET hadden. Ben je eerst vakantie gaan houden, had je eerst een baan of eerst een huis, ben je eerst gaan huren of iets anders....

Laat maar horen als je wilt!
 
Hoi Kletsdoos :wink:
in het begin, toen de chatroom net geinstalleerd was, ben ik eens wezen kijken , en ik was altijd de enige. Nu weet ik dat andere ook wel eens gingen kijken maar dan hoorde je dezelfde berichten, en was niemand....
Dus ik denk dat de chat niet zo loopt.

Wij zijn onder andere een stel dat net hun oneway ticket heeft geboekt, dus mocht je wat vragen hebben, stel ze maar.
Waarschijnlijk krijg je hier ook mensen die je kunnen vertellen wat hun hebben gedaan, net nadat ze aagekomen zijn.

Wij gaan de eerste 3 weken een gemeubileerd appartementje huren, waarschijnlijk via Stayz.com en daarna willen we ook een gemeubileerd huisje/appartement huren via de makelaar. Dan weten we na een 1/2 of heel jaar wat we willen, hopelijk kunen we dan kopen.
En we gaan na een week of 2 al wel vast solliciteren, ik wil het risico niet lopen lang zonder werk te zitten.Dan pas kun je eigenlijk pas echt een huis gaan zoeken omdat je dan de locatie weet, dus vandaar.

Groetjes Ingrid :cool:
 
Zoveel vragen :)

Lees maar eens rustig op onze website, daar staat het hele levensverhaal van wat ons hier gebracht heeft (nu 8 maanden geleden) en wat we toen allemaal gedaan hebben.

Wij hebben de keuze van ons huis af laten hangen van de school en de betaalbaarheid van de wijk. We wisten al snel dat mijn man hoe dan ook in het centrum zou gaan werken (IT-er) en dat we in het noorden wilden wonen. Nu is het gewoon afwachten tot dat ideale huis of stuk land voorbijkomt en dan gaan we hier iets kopen. Tot die tijd, blijven we lekker zitten waar we zitten want het is hier veel te gezellig in de straat!!!!

Sacha
 
Zit er iemand wel eens op de Chat?


in het begin, toen de chatroom net geinstalleerd was, ben ik eens wezen kijken , en ik was altijd de enige. Nu weet ik dat andere ook wel eens gingen kijken maar dan hoorde je dezelfde berichten, en was niemand....
Dus ik denk dat de chat niet zo loopt.

De chat is inderdaad nooit heel populair geweest. Ik ben aan het testen met een chat die geintegreerd is met het forum, wat chatten veel eenvoudiger maakt. Zo kun je op het forum zien wie er aan het chatten is en hoef je geen naam in te typen want je forumnaam wordt automatisch meegenomen de chat in. In het begin zullen er maar 5 leden tegelijk kunnen chatten en zal de chat maar enkele uren per dag open zijn ('s avonds NL en 's avonds AU tijd). Als blijkt dat er meer dan 5 plaatsen in de chat nodig zijn, dan zal ik de chat uiteraard uitbreiden.
 
Denk dat ik het vinden van een plaats wel 1 van de moeilijkste dingen vind wanneer ik nadenk over mijn start in Oz. Zal gezien mijn budget niet heel lang kunnen rondtrekken, dus zal vrij vlot op zoek moeten gaan naar werk. Dus wat ga ik doen met huisvestiging? Eerst werk vinden, dan woning? Of eerst woning, dan werk? Het zoeken naar de beste volgorde waarin ik alles het beste kan doen is me nog niet helemaal duidelijk. Vind ik een moeilijke puzzel.
 
@skippie; thanks voor de tips!
@Sacha; ik ga nu kijken en lezen
smiley.gif

@lost; ben heel benieuwd, zou me leuk lijken om te kunnen chatten!
@ alieNL; klopt helemaal. Ik ga 24 juni in de toekomst kijken, voor de lol met een vriendin, misschien weet zij de oplossing!
grin.gif

@Kathren; dat denk ik dus ook (het zal vanzelf wel uitwijzen) maar vroeger (hoor mij, ik ben 33) toen vond ik alles op zijn beloop laten allemaal heel relaxed maar nu, met een hubby, 2 kids, 2 huizen en geen spaargeld later, vind ik het een beetje eng om het zo los te laten.... Nu ik het opschrijf merk ik ook dat dat niet uitmaakt! Het ergste wat er kan gebeuren is alleen materialistisch. Niet belangrijk dus!
smiley.gif


Let it go, let it go
cheesy.gif
happy.gif
 
Hey kletsdoos,

Wij zijn inmiddels een maandje of 3 in Australie en hebben het heel relaxed aan gedaan. En dan doen we nu nog hoor!

Omdat we 6 jaar geleden an veel van australie gezien hebben met backpacken wisten we al dat we naar de sunshione coast wilden gaan. Maar de eerste week hebben we toch ff in Sydney in een hostel gelogeerd. Een nichtje van Stefan liep daar stage en die hebben we even een bezoekje gebracht.

Toen maar naar brisbane gegaan om een auto te kopen en daarna naar de sunny coast gereden. Een appartementje hadden we snel gevonden, maar zo aan de kust wonen is natuurlijk wel duur.

Gelukkig hebben we in Nl lang kunnen sparen en zijn we nu lekker relaxed naar werk aan het zoeken. Zodra ik (stefan) dan werk heb in de regio hier willen we ook ergens meer naar de sunshine coast hinterland verhuizen. Stukken goedkoper en minder druk.

Kijk ook eens op onze weblog om ons verhaal tot in de puntjes te lezen.

Groetjes en misschien tot ziens.

En idd, let it go, let it go!
 
Hi,

Nou, na het wat tijd gegeven te hebben, hebben we inmiddels al weer wat andere keuze's gemaakt. Mooi ook hoe je de ene keer overtuigd kan zijn dat dit/dat de beste oplossing is en een paar weken later verander je toch weer van mening......

David (de papa) gaat in september een maandje alleen
loudcry.gif
naar australie. Hij gaat van te voren (in NL) solliciteren en hopelijk kan hij in september op gesprek komen bij een aantal bedrijven (we zijn heel optimistisch!). Hij gaat gelijk naar een huur huis kijken zodat we iets hebben als we aankomen. Heb geen idee of het de beste oplossing is maar het is in ieder geval een plan.

Hopelijk dat nu ook mijn visum GRANTED wordt.......
w00t.gif
 
Back
Top