Dronken zijn vinden Aussies normaal

sarabaes

XPdite Sponsor
Dronken zijn vinden Australiërs normaal

Bijna 50 procent van de Australiërs heeft er geen moeite mee als iemand nu en dan te diep in het glaasje kijkt. Ze vinden dronkenschap een deel van de Australische identiteit.

Dat blijkt uit een studie van het Australische onderzoekscentrum voor drugs en alcohol (NDARC), waarvan de resultaten maandag zijn gepubliceerd. Voor het onderzoek zijn ruim 1500 Australiërs van 13 jaar en ouder benaderd.

Uit het rapport blijkt dat één op de tien Australiërs een probleem heeft met alcoholgebruik, of dit heeft gehad. Als risicogroep worden Australiërs genoemd die als 13-jarige of 14-jarige met drinken zijn begonnen. Volgens het onderzoeksinstituut wijst dat op een verband tussen het op jonge leeftijd met beginnen met drinken en alcoholproblemen op latere leeftijd.

Paul Dillon van NDRAC stelt in de notitie dat veel afhangt van de omstandigheden waaronder jongeren beginnen met het consumeren van alcohol. „Als kinderen tijdens een maaltijd in een gecontroleerde omgeving, zoals thuis, met alcohol worden bekendgemaakt, is dat een goede manier”, aldus Dillon.

Uit Het laatste nieuws 31-10-05
 
Zal wel door al die britten komen haha. (zie bijv. soapserie Eastenders op BBC, daar wordt bij elk probleem, of wat dan ook het glaasje ingeschonken).
Nee hoor ik generaliseer nu wel erg....
Volgens mij is het in meer werelddelen zo dat er iets meer gedronken dan de doorsnee Nederlander...
WIj zijn niet voor niks zo NUCHTER.....  :coffee: (koffiecultuur toch? met koffie en taart hoef ik niet aan te komen hoor bij de britten die komen op mijn zoons verjaardag! haha).
 
Wij Belgen hebben sowieso wel een "alcoholvriendelijkere" of "alcoholaanvaarde" maatschappij, denk ik..... een pintje gaat er altijd in!  :wink:

Sara
 
Ik denk dat elk land dat heeft. Als ik naar mijn familie en naar die van mijn man kijk zijn er meerdere die niet weten wanneer ze op moeten houden. Vooral hier in Nederland praten we daar eigenlijk liever niet over en word het gewoon verstopt.

Grtz Tanne
 
[quote author=sarabaes link=topic=3015.msg34090#msg34090 date=1130752808]
die als 13-jarige of 14-jarige met drinken zijn begonnen.
„Als kinderen tijdens een maaltijd in een gecontroleerde omgeving, zoals thuis, met alcohol worden bekendgemaakt, is dat een goede manier[/quote]

Jong geleerd, oud gedaan??  :doofywave: +  :baby: = :drinking:

:rotflmao: :rotflmao:
 
ach,

dronken zijn/worden moet iedereen zelf weten (net zoals de meeste NL-ers niet zo moeilijk doen over een jointje roken; dat moet je hier melden; gaan ze helemaal met hun ogen tollen!). Zolang ze mij er niet mee lastig vallen zoeken ze het maar uit; het zijn hun hersencellen.

Dronken zijn en een vette V8 Commodore of Falcon bezitten is een veel gevaarlijker combinatie. Elk weekend is het hier wel een keer raak, met of zonder dodelijke afloop. Daar ben ik meer beducht voor, als ik in het weekend langs de kust rijd.....

Marc
 
Back
Top