Drugs in Sydney

skippie

XPdite Sponsor
Zo, ff iets heeeel anders dan onze visum perikelen:

Mijn collega's zoon wil graag met een vriend naar Australie, en dan wel naar Sydney want daar hebben de ouders van de vriend een huis.
Je ziet het misschien al voor je, 2 jonge jongens ( 19 ) gaan daar waarschijnlijk lekker de beest uithangen.
Werken wil de zoon van collega wel, maar de vriend heeft fortuinlijke ouders die waarschijnlijk de jongen een leuk zakcentje mee geven dat werken voor hem niet noodzakelijk zal zijn.En wat doe je dan met al je vrije tijd.....
Mijn collega dacht, dat ik met onze Australie plannen, wel veel weet, maar hier kon ik haar niet verder in helpen.
Ze maakt zich namelijk beetje zorgen: de vriend van haar zoon gebruikt wel eens drugs ( kweetnie welke of wat ), nu is ze bang dat hij dat in Australie ook gaat gebruiken, en dat haar zoon misschien zijn voorbeeld zou volgen.
Haar vragen zijn : hoe makkelijk kun je aan drugs komen ( soft of harddrugs ) in Sydney en hoe streng zijn de straffen ( ze hoopt heel hoog want dan kan ze hem daarmee misschien afschrikken )
 
Denk niet dat het in Sydney heel anders zal zijn dan in Melbourne.
Maar hier is het appeltje eitje! Niet anders dan in Nederland en wat de straffen betreft?
 
Hoi Skippie
ik ben het niet helemaal eens met Tweety,appeltje eitje oke,
maar lekker vrij op een teras zitten zoals in Amsterdam,is link,er is oficeel geen gedoog beleid

groet
Jaap
 
@ Jaap: Noui ik denk dat je vrij op een terrasje in A'dam misschien weg komt met een jointje, maar meer dan dat toch zeker niet?!

@ Chantal: wat bedoel je precies, kun je aan jointjes komen, okee, maar ook aan meer dan dat? En als je niet bekend bent in een stad, is het dan makkelijk om aan te komen?Ik heb zelf nooit iets gemerkt, maar goed ik was ook niet op zoek.....

Weet niemand wat de straffen zijn als je met iets betrapt wordt?
 
Sja aan drugs kan je overal ter wereld wel komen. Maar lijkt me niet dat ze down under zo`n gedoogbeleid volgen zoals hier in Nederland. Je kan hier je rotzooi laten testen, de hulpdiensten weten wat ze moeten den als ut mis gaat. En oom agent wil wel eens de andere kant opkijken als je ut alleen voor jezelf bij je hebt en word betrapt.
Ik zou zeggen dont go there down under, maar ja leg dat maar eens eens uit aan 2 knullen van 19. Lijkt mij niet iets om uit te uit te proberen...
Op bali waar veel OZ jongeren naar toe gaan voor vakantie daar stikt het van de partydrugs maar je gaat met 2 pillen wel 10 jaar de gevangenis in. Das toch wel een ander koekkie.
 
Hoi Skippie
ze zijn inderdaad strenger in Australie.maar ze echt niet iedereen aanhouden,ja als iemand echt de aandacht trekt!
de meeste jongeren logeren in Hostels,je hebt de zogenaamde party hostels als je binnenkomt ruik je wiet al
maar dat zijn wel de wat grotere. kleine hostels komt dat niet veel voor
groe
Jaap
PS
22.15 op Veronica misdaad serie uit de practijk dit is in Melbourne
 
Ik heb tijdens mijn reis door australie meer mensen zien blowen dan dat ik dat in nederland zag. Wellicht omdat ik em ook iets meer in het uitgaansleven heb begeven en je hier toch wat meer op jezelf bent. In een hostel leef je met andere waardoor je dat toch sneller ziet.
Dat heb je echter in elk land. Ik denk dat het gewoon belangrijk is dat ze haar zoon de gevaren van drugs uitlegd. Op je 19de is het toch ook belangrijk je eigen verantwoordelijkheid te leren nemen.
 
[quote author=skippie link=topic=10413.msg146683#msg146683 date=1253108511]
@ Chantal: wat bedoel je precies, kun je aan jointjes komen, okee, maar ook aan meer dan dat? En als je niet bekend bent in een stad, is het dan makkelijk om aan te komen?Ik heb zelf nooit iets gemerkt, maar goed ik was ook niet op zoek.....[/quote]

Ja hoor aan de hele rambam kan je vrij makkelijk komen. En zoals Femke al zei backpackers is een drugs heaven, aanbod voldoende daar. In de stad tijdens het uitgaan is mij tot nu toe 1x drugs aangeboden en het aantal keer dat mij een joint is aangeboden tja dat tel ik niet eens meer. En nee ik doe zelf geen drugs, misschien moet ik toch dat overduidelijke Nederlandse accent eens verbloemen  :wink:
 
Mijn ervaring is dat er in Australie niet echt een onderscheid wordt gemaakt tussen hard en soft-drugs. Ze bieden je net zo snel een blowtje als een lijntje of een pilletje.
Dan is de educatie in Nederland toch stukken beter.
 
Ik denk dat deze ouders de einige zijn die kunnen beoordelen of hun zoon makkelijk te beinvloeden zal zijn door die vriend en of een goed gesprek met hun zoon, over wat zij van hun zoon verwachten wanneer hij daar is, zal werken.

Ik denk dat wanneer hun zoon makkelijk beinvloedbaar is zowieso de hoogte van de straf op drugs onvoldoende zal zijn om hem tegen te houden.
Mijn eigen voorbeeld is mijn jongste broer, die helaas door grote verhalen van anderen en te weinig begeleiding van mijn ouderschap, de nodige fouten heeft gemaakt met alle nare gevolgen.
 
Het nadeel is dat je je kinderen wel kunt begeleiden, maar zeker als ze wat ouder zijn niet overal meer voor kunt beschermen. Dan gaan ze toch meer hun eigen weg en zullen ze ook moeten leren van hun fouten en kun je als ouder hopen dat ze (de jaren dat je voor ze gezorgt hebt) genoeg hebben geleerd, dat de fouten die ze maken geen al te vervelende gevolgen hebben.
Ik zeg niet dat dit bij iemand van 19 al gelijk het geval is, alleen kun je niet altijd alles voorkomen. Je kunt ze begeleiden in het proces, door bijvoorbeeld in gesprek te gaan, dingen uit te leggen, maar je kunt ze niet altijd voor alles behoeden.
Of ze moeten besluiten dat hij niet alleen met deze jongen weg mag. Als hij echt veel drugs gebruikt en deze jongen is erg beinvloedbaar, kan ik me ook voorstellen dat je hem daar als ouder voor wil behoeden. Ik zie beroepsmatig, regelmatig hoe beinvloedbaar sommige jongeren zijn en ook wat de schade al kan zijn bij jongeren die veel alcohol of drugs tot zich nemen...
 
Oef, klinkt niet zo best allemaal. Ik had niet verwacht dat zoals Chantal en Tommy zeggen, je zo makkelijk aan hard drugs zou kunnen komen.Ze gaan niet backpacken, maar nu hoorde ik nog van mijn collega dat die vriend al wel vaker in Sydney is geweest. Dan denk ik dat hij vast al wel weet hoe hij aan spul moet komen.....
Mijn idee is trouwens dat je beter kan gaan backpacken want dan kom je in contact met verschillende mensen en wie weet nu precies waar je iets kan kopen in een onbekende grote stad? Okee een blowtje is geen ramp, en naar mijn ervaring zijn de meeste backpackers niet meer dan dat, het vooral zuipers  :grin:
Mijn collega zei dat ze het hem niet kan verbieden om te gaan, maar ze maakt zich erg zorgen.(begrijpelijk) Haar zoon is niet zo'n prater , zoals ik het hoor, en ze kan kan er niet echt achter komen of hij beinvloed zou worden door hem.
Ik zei dat ze haar zoon moet proberen over te halen om wel als backpacker te gaan, en dus in een hostel te logeren en een leuk baantje zoeken, en het land gaan zien natuurlijk!Dan heb je een hele andere sfeer dan dat je in een huis zit met 1 jongen waarvan je wal weet wat die gaat uitvreten.
Als ze hem enthousiast krijgt voor backpacken, zou dat al een veel beter plan zijn denk ik, want verbieden om hem te gaan kan ze niet.
 
Het is wel grappig, want toen ik in australie was is me echt heel vaak drugs aangeboden... Dan zat je gewoon op een stoepje te wachten en dan kwam er weer eentje :grin: Echt heel erg vaag. Vooral in sommige plaatsen (dan zal ik nimbin niet meerekenen, aangezien dat plaatsje erom bekend staat, een soort amsterdam in t klein).
 
Case is closed  :smile:
Het probleem is opgelost! De oma van zoon collega heeft een goed gesprek met hem gehad, ze heeft blijkbaar een goede invloed. Ze heeft hem kunnen overtuigen van een echt groepsreis te gaan doen, en tegelijkertijd heeft ze hem ook aan een baantje geholpen. :up:
Oh ja, en hij heeft zelfs voor moederslief gekookt die avond  :grin:
Wat oma's niet kunnen doen.....
 
Back
Top