Dutch playgroup

heidi76

Member
Hallo,
Ik heb al via de searchbutton gezocht naar dutch playgroup maar ik kan er maar 3 te voorschijn toveren. Alleen in de easter suburbs.
Zijn deze er ook in de westernsuburbs. Ik woon nog niet in melbourne maar zou het leuk vinden om met mijn kinderen van nu 4 en 15 maanden naar zoiets toe te gaan.

Groetjes Heidi
 
Hoi Heidi,

Volgens mij zijn er 3 Dutch playgroups hier in Melbourne: Elwood, Box Hill en Lower Plenty.
Wij zitten in Elwood. Mijn kids zijn 1 en 3 en ze vinden het erg leuk om er naar toe te gaan, knutselen, rennen, spelen en zingen maar dan in het nederlands. Mocht je meer willen weten laat het dan maar weten of kijk op:

http://dutch.playgroup.elwood.googlepages.com/

gr Jeroen
 
Hoi Jeroen,
Ik had via google inderdaad al gekeken naar dutch playgroups en daar zag ik er maar 3 staan.
Ook zag ik bij de weblog van de sleetjes ook iets staan maar zij moeten er dan een aardig eindje voor gaan want volgens mij liggen al die plaatsen aan de andere kant van melbourne.

In ieder geval bedankt voor de reactie.

Groetjes Heidi
 
Hi Heidi

Gewoon zelf beginnen! (heb ik ook gedaan)

als je hier aankomt neem kontakt op met de Elwood of Box Hill groep en vraag help om te beginnen.  In de Box Hill groep zaten in het begin ook mensen die uit de omgeving van Elwood kwamen en toen Elwood begon zijn die gewoon overgestapt.  Je hebt dus kans dat er bij Box Hill of Elwood mensen zitten die in het westen wonen. 

Het is heeeeel makelijk om het op te zetten, initiatief en je bent er.  En via via via komen mensen het te weten en heb je zo een groep bij elkaar.  Succes

Sidonia
 
Hoi Sidonia,

We hebben nog geen concrete plannen om te verhuizen omdat ik zelf nog te veel twijfel, maar het is op zich wel een goed idee om zoiets te beginnen. Heb je geen vergunning nodig of zoiets. Hoe vind je een geschikte ruimte voor een paar uurtjes per week.

Waar zit jij met je playgroup?

Ik weet zelf ook niet of ik wel een type ben om zoiets uit eigen beweging op te zetten. Als er iets in de buurt is zou ik me er wel bij aansluiten maar om zelf iets te beginnen dat weet ik nog zo net niet.

Je kunt ze denk ik ook niet allemaal in je eigen huis hebben. De eerste tijd zou ik ook bij mijn schoonouders in huis wonen en die zien het denk ik ook niet zitten dat ik met een groep vreemden(voor hun dan) in hun huis zit.

Dit plan zou dan even in de ijskast moeten staan tot we ons eigen huis hebben.

In ieder geval bedankt voor je reactie

Groetjes Heidi
 
Hoi

Je kan zo beginnen.  Ik ben thuis begonnen met 2 andere vrouwen, een woonde in de buurt, de ander een totaal vreemd iemand van 10k verderop.  Binnen 4 weken waren we al met 8.  Omdat het drukker werd ben ik rond gaan bellen, community houses, kerken, council totdat we een plekje hadden gevonden.  Er is een Victorian Playgroup Association die je kan helpen.  Het is allemaal heel onofficiel en makkelijk.  De meen focus toen ik begon was dat het voor de kinderen was en niet een koffie morgen voor de moeders. (uiteraard dronken we koffie maar ik had een soort schema opgezet) 9.30 beginnen knutselen, 10.30 stoppen voor 'morning tea', laatste uurtje lezen,liedjes en buitenspelen, 11.30 allemaal de deur uit.  Op die manier loopt het niet uit de hand.  Iedere week deden we dit. 

Mijn jongste is inmiddels 11 en zitten we niet meer bij de playgroup, maar Box Hill draait nog steeds.

Alles is mogelijk.

Groetjes
Sidonia
 
Hoi Sidonia,

Het is inderdaad wel een leuk idee om zoiets te doen. We zien wel waar het schip strand. Eerst zelf maar eens een beslissing nemen om te gaan of niet. Eigenlijk wil ik wel maar er zijn toch een paar dingen die me ervan weerhouden. Dat heb je kunnen lezen in andere topics van mij.
Anders raken we een beetje te ver van het onderwerp af.

Groetjes Heidi
 
Hoi Heidi,

Nou kom maar deze kant op, dan beginnen we samen een Dutch Playgroup aan de westkant van de stad!

Grtz, Mariska
 
Hoi Mariska,

Zou wel een goed idee zijn ja. Ik heb al mijn visumaanvraagformulieren al gedownload, nu alleen nog de stapzetten om ze in te vullen. Zover ben ik nog niet.

Ik zag op je weblog dat je man weer thuis is van weggeweest. Heb je daar geen moeite mee om zo lang alleen te zijn in een wildvreemd land. Ik ben nu al de hele week alleen maar ik heb allemaal bekenden om me heen en mijn familie. Dat heb ik in principe in australie ook wel hoor, al is het schoonfamilie. Ik zou dan toch wel graag hebben dat hij savonds gewoon thuis komt van het werk(chauffeur).

groetjes heidi
 
Back
Top