Duur van het afwachten van de DIAC

Dump

New Member
Weet iemand hoe lang het allemaal duurt als je ongeveer 14 mei 2007 alles hebt afgeleverd bij de DIAC of DIMA (weet niet wat wat is) hoe lang het hele proces dan nog duurt is dat 2 maanden of nog een jaar TRA heefty alles al goedgekuurd.???
Tx
Dump

Eerst even wat meer duidelijkheid verschaffen over de naam van de DIMIA, DIMA, DIAC.....

DIAC heette eerst DIMA en daarvoor zelfs nog DIMIA...

DIAC = Department of Immigration and Citizenship

DIMA = Department of Immigration and Multicultural Affairs

DIMIA = Department of Immigration, Multicultural and Indigenious affairs.

Is dus allemaal hetzelfde en ze hebben in de laatste periode van 1 a 2 jaar deze naamswijziging ondergaan.

Dan heb je nog de ASPC en dat staat voor "Adelaide Skilled Processing Centre". Deze afdeling van de DIAC beoordeelt dus de skilled visum-aanvragen.

Nu het volgende: Hoe bedoel je hoe lang alles nog duurt. Totdat je het felbegeerde roze stickertje in je paspoort hebt ontvangen? Of je "case number" hebt ontvangen? Onze aanvraag is 16 april binnengekomen bij de ASPC en ik heb vorige week dinsdag het case number ontvangen. Anderen van het forum van wie ook hun visumaanvraag in April door de ASPC is ontvangen hebben ook afgelopen week hun case number ontvangen.

Je kunt een lege e-mail sturen naar aspc.processing@immi.gov.au binnen een uur heb je dan een antwoord terug (het is een geautomatiseerd systeem) met daarin de informatie waar ze nu zijn met de verwerking van de visum-aanvragen. Echter, volgens anderen van dit forum schijnt deze in de e-mail vermelde datum een aantal weekjes achter te lopen op de werkelijke verwerkingsdatum. Voor iedereen die dus wel een case-number heeft ontvangen, maar waarvan de visumaanvraag nog niet in behandeling is genomen, weet eigenlijk ook nog steeds niet hoe lang het allemaal gaat duren.....

Maar komt tijd....komt Gro........euhm.........je visum :)

Hoe lang je ook precies moet wachten totdat je je visum echt hebt hangt er maar net vanaf hoe druk ze het hebben. Wij zijn zelf ook aan het wachten, maar reken een beetje op zo'n  half jaar tot 3/4 jaar. Ik denk dat je dan redelijk goed zit.

Hallo
Nou ik hoef er niets meer aan toe te voegen, alleen dat onze papieren op 23 april aan zijn gekomen en dat we nog niets hebben gehoord. Ik verwacht eigenlijk deze week een berichtje. Dus ga voor de ontvangstbevestiging maar uit van ruim twee maanden.
Daarna is het wel weer onduidelijk.
Heb je al op auslimeline gekeken?
Daar kun je zien hoe het bij anderen is gegaan qua tijd. (niet naar de britten kijken want die zitten in een ander systeem en kunnen daardoor sneller hun visum krijgen, heeft te maken met een ingewikkeld 'region system'. is wel een draadje over op dit forum)
Sterkte met wachten......

Is ook afhankelijk van welk visum je aanvraagt. In sommige situaties gaat het snel en heb je in 3 maanden je felbegeerde papiertje binnen, in andere situaties zie ik mensen die 9 maanden bezig zijn dus het is niet echt heel erg duidelijk aan te geven. Voordeel is wel dat het nu aan de andere kant van de globe winter is en ze misschien ietsje meer doorwerken.....

Back