Dvd 'ligt uw toekomst ook in Australie'

Move123

Active Member
Ik wist niet goed waar ik deze vraag moest plaatsen, dus zet ik hem maar hier.
Zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar de DVD van Buysse 'ligt uw toekomst ook in Australie'. Ik heb namelijk gehoord dat dit een leuke en leerzame dvd is. (Klopt dit?)
Hij is uiteraard niet meer te krijgen. Is er toevallig iemand die deze dvd wil verkopen (of eventeel uitlenen)?

Daarnaast sta ik open voor andere DVD tips! Dus als er een betere dvd is, hoor ik het graag!


Alvast bedankt!
 
Ik heb de DVD destijds ook besteld maar doe er niks meer mee. Je mag 'm van mij wel hebben.
 
Ik was er in 2008/2009 heel intensief mee bezig en had van alles besteld/gekocht op het gebied van emigratie maar hebben (ik vooral) de boel afgeblazen.
Ik weet al niet eens meer wat er allemaal opstaat maar volgens mij wat emigratieverhalen en wat zakelijke informatie van Buysse zelf.
Vond het toen wel leuk maar ik heb er al 6/7 jaar niet meer naar gekeken. Zal hem nog even bekijken voor ik hem opstuur.

Groetjes.
 
Er is hier ergens ook een hoekje waar een complete verzameling van boeken, films en overige werken over het gedroomde land opgesomd staan. Ik kan het alleen niet zo snel vinden.
Onze alomtegenwoordige nestor en kennisbank @afterbang weet dat misschien wel;).
Good luck!
 
Hmmmm. Bedankt voor de eer @HardCore maar ik moet even verzaken denk ik zo... :(

Buysse is zowieso uit de oertijd. Dus hoe courant die film nog gaat zijn... (maar dat zeg ik ook alleen maar om mijn eigen onvermogen te camoufleren ;) )
 
Haha, no problem @afterbang We zullen zien wat het gaat worden.. @heidi76 stuurt hem op, dus we zullen zien.
Ben vooral gewoon op zoek naar wat materiaal om manlief te laten zien;) Hij is nog niet overtuigd, dus wat ervaringsverhalen leek mij wel interessant. Probeer hem ook enthousiast te maken om het forum te bezoeken en verhalen te lezen.
 
Ah, op die manier. Ja het 'levensverhaal' blijft overeind. Ook na jaren ;)
Wat ons (lees: mij) erg geholpen heeft is ook wat dagen bij mensen thuis. We zijn in Canberra een paar nachtjes bij locals geweest (die we een vriend van ons weer kende) en in Perth bij de Ass. Perth Promoter (beter bekend als @Sacha ) Dat geeft je een goed beeld hoe je ('gewoon') succesvol kunt zijn en de nieuwe lifestyle kunt omarmen.

Succes met motiveren!
 
Haha, no problem @afterbang We zullen zien wat het gaat worden.. @heidi76 stuurt hem op, dus we zullen zien.
Ben vooral gewoon op zoek naar wat materiaal om manlief te laten zien;) Hij is nog niet overtuigd, dus wat ervaringsverhalen leek mij wel interessant. Probeer hem ook enthousiast te maken om het forum te bezoeken en verhalen te lezen.

Toen ik vanochtend wakker werd bedacht ik me opeens: Die DVD hebben wij zelf ook... :confused: Maar nee hoor. Wij hebben: 'Emigreren naar Australië' van Visa4You. Volgens mij indertijd op de emigratiebeurs gekocht. Mocht je interesse hebben; laat maar even weten.
 
Zoals Afterbang zegt: in Oz bij locals langs, of gewoon bij een van onze forumleden die hier al wat langer wonen, levert waarschijnlijk meer info op dan een promo video.
Zelf hebben we destijds een boek gekocht: Emigreren naar Australië, geschreven door Dorine in 't Veld. ISBN 9789077698228. Die van ons is van 2007, misschien is er een herdruk te krijgen. Wel veel nuttige informatie, over werken en huis kopen tot economie en gezondheidszorg. Maar het gaat ook in op emoties die een emigratie meebrengt en regelzaken in Nederland. Ik vond het destijds nuttig boekje.
 
Dvd's heb ik niet, boeken inderdaad wel! Vorig jaar nog een boek gekocht over mensen die wel willen, maar nog niet kunnen emigreren en dus in een "wacht fase" zitten. Ook nog zat boeken staan over Australië zelf en over wonen en werken (en leven) in Australië. Ja de boekenkast hier die heeft wel goede zeken gedaan. Qua dvd's kom ik niet verder dan gewone Australië dvd's haha! Succes iig, naast dvd's dus heel wat te vinden!
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb zelf inderdaad het boek 'emigreren naar Australie' en het boek 'Living and working in Australia'. Daarnaast uiteraard de algemene toeristen boeken en dvd's. Ik was eigenlijk meer op zoek naar een dvd oid wat het emigratieproces/ervaringen van andere deelde. Dat is ook de reden dat ik veel op dit forum lees.
Niet zozeer de promo van het bureau interesseerde mij, maar dus de verhalen van de mensen die geëmigreerd zijn.
Even op bezoek bij de locals is wat lastig;) Gelukkig hebben we wel genoeg vrienden daar wonen, waar we ook afgelopen zomer 3 weken hebben doorgebracht, dus het land zelf en de leefstijl daar is redelijk bekend. En, mochten we vragen hebben, dan kunnen we daar ook altijd terecht.
Het ging mij dus voornamelijk om het proces rondom de emigratie. Was al bang dat daar vrijwel niks over te vinden is. Maar, het was het proberen waard;)
@afterbang ik weet niet of die dvd daar wat over laat zien?
 
Volgens mij is de beste, eerlijkste en meest realistische bron van informatie om je voor te bereiden op een emigratie de verschillende Lastavazas op dit forum. Wij hadden destijds weinig tijd om ons voor te bereiden aangezien het allemaal erg snel ging, maar ik heb het land en bewoners leren begrijpen door alles in historisch en geografisch perspectief te zien. Dus ga lekker Australische films en series kijken, ook goed voor je engels. Verder vond ik het boek 'Down Under' van Bill Bryson, waarin hij Australie op een realistische en humoristische manier beschrijft aan de hand van zijn eigen ervaring, erg leuk en herkenbaar.
 


OFX
Back
Top