DVD's Australie afspelen in Nederland

Tammy85

New Member
Hallo,

Ik heb een vraagje over het afspelen van DVD's in Nederland. En eigelijk heb ik de vraag al gesteld. Is het mogelijk om DVD's uit Australie af te spelen in NL?

Tamara
 
Ik weet zo niet welke regio Australie is en welke regio NL is (een van de twee is regio 2).
Maar als jij een DVD speler hebt die voor alle regio's openstaat, heb je het probleem ook opgelost.
 
Hallo Tamara,

Wanneer je dvd-speler niet regio vrij is kan je je dvd ook rippen, zodat je hem alsnog regio vrij hebt. Hier zijn programmatjes op internet voor te vinden. Je moet dat rippen wel op een regiovrije dvd-speler in een laptop of pc doen.

Ik begreep dat tegenwoordig de losse dvd-spelers vrijwel allemaal regio vrij zijn, alleen in laptops schijnt het vaker voor te komen dat dat niet het geval is, zo ook bij onze laptops. Je kunt het dan wel omzetten (de regio op je laptop), maar dat kan je niet oneindig doen. Blokkeert na een aantal keer.

Succes!
 
Wat ik begrepen heb is dat je dat max. 5 keer kunt doen (regio wijzigen op laptop). Het rippen kun je gewoon doen met windows media player.
 
niet alle dvd's kunnen dat als je dvd's koop in aus dan pakt ie ze hier in ned niet.....
wij hebben net een paar van mijn schoonouders over de post gehad en die doen het hier op onze dvdspeller niet :-(
of je moet een dvdspeller hebben van een euro of 50 die pakt alles

gr bart en ilse
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9699.msg131411#msg131411 date=1233688301]
Wat ik begrepen heb is dat je dat max. 5 keer kunt doen (regio wijzigen op laptop). Het rippen kun je gewoon doen met windows media player.
[/quote]

Maar Alie, ik heb geen Windows Media Player.....mag ik dan ook een ander programma gebruiken?
Microsoft daarentegen geeft zelf aan dat het NIET mogelijk is om met Windows Media Player een DVD te rippen:
http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/knowledgecenter/mediaadvice/0090.mspx helemaal onderaan de pagina. Audio wel, DVD's niet.

Mits je DVD speler niet regiocode vrij is en je die in Europa hebt aangeschaft, dan heeft deze dvd speler regiocode 2. Australië heeft regiocode 4.
De volgende opties zijn dus mogelijk:
- Schaf een goedkope DVD speler aan die regiocode vrij is
- Laat je eigen DVD speler regiocode vrij maken (niet altijd mogelijk door code intoetsen, soms moet er gechipt worden)
- Rip de DVD met software (hetzij op Windows, MacOSX, Linux, etc. etc.) en brand hem opnieuw regiocode vrij
- Doe geen van bovenstaande en ga lekker in de tuin zitten met een pilsje (of wijntje :D :D )
 
Even gekaapt uit het 'Dingen die je beter in Nederland kunt laten' - topic:
http://www.videohelp.com/dvdhacks

Zoek je DVD speler op en maak hem regiovrij. Ik heb de mijne vorige week gedaan. Sommige zijn idd moeilijker dan andere, maar de mijne was in 1 minuut gedaan!
 
Ik kon mijn laptop dvd niet regiovrij maken via dat programma, omdat ie op Vista draait.
Maar, als je DVD afspeelt met bv VLC player of andere DVD afspelende programma's: die zijn regio vrij. Hoef je niet te rippen.

Groet, Fae
 
[quote author=Fae link=topic=9699.msg131433#msg131433 date=1233720071]
Ik kon mijn laptop dvd niet regiovrij maken via dat programma, omdat ie op Vista draait.
Maar, als je DVD afspeelt met bv VLC player of andere DVD afspelende programma's: die zijn regio vrij. Hoef je niet te rippen.
[/quote]

Je bedoelt waars. "Laptop dvd speler" i.p.v. "Laptop dvd". Zal ongetwijfeld regiovrij gemaakt kunnen worden (en dan al helemaal op Windows Fiasco (euhm...Vista))....

Regiovrij maken gebeurt over het algemeen meer over de standalone devices die je aansluit op je tv i.p.v. drives in je computer.

Maar VLC is idd een goed alternatief.

[quote author=SandRebel link=topic=9699.msg131421#msg131421 date=1233703074]
Even gekaapt uit het 'Dingen die je beter in Nederland kunt laten' - topic:
http://www.videohelp.com/dvdhacks

Zoek je DVD speler op en maak hem regiovrij. Ik heb de mijne vorige week gedaan. Sommige zijn idd moeilijker dan andere, maar de mijne was in 1 minuut gedaan!
[/quote]

Heb die van mij ook bekeken hier, maar helaas, ik moet hiervoor of het ding opsturen dat zij het voor je doen, of ik krijg een of ander kastje thuisgestuurd (vanuit de UK) die ik aan moet sluiten op mijn DVD speler via een of andere kabel en dan kan ik hem unlocken. Dus ik kijk ze voorlopig nog wel op de computer.
 
[quote author=Maluka link=topic=9699.msg131436#msg131436 date=1233726326]
(en dan al helemaal op Windows Fiasco (euhm...Vista))....
[/quote]

:grin:
 
G'day allemaal,

Nederland heeft regio 2
Australie heeft  regio 4
Heb je een regio vrije dvd speler kun je ze bijde afspelen.
Maak je de dvd regio vrij dan kun je ze in ned en aus afspelen
(dit geld voor alle dvd's over heel de wereld)

groetjes Hans
 
Je kan dit programmatje gebruiken:
http://www.dvdshrink.org/what_en.php

Dit proggie ript eerst de dvd inhoud naar een plek op je pc. Daarna kan je m kleiner maken als dat nodig is door de extra's eraf te gooien. Of als de dvd niet te groot is brand je deze meteen weer op een dvd. En dan is het probleem van de zones opgelost.  :up:
 
Back
Top