Earth Hour 2008

Oh SHIT!!!! Denk je??  :lmao:

But, apart from that; in het licht  (no pun intended, maar wel gebeurd) van de gezondheid van Moeder Aarde in het algemeen; een vriendelijk initiatief. Vind ik dan hè...

maar als al die babys dan op latere leeftijd weer energie gaan verspillen.... was Earth Hour misschien verder geen goed idee.  :smile:

Ik heb de lichten uitgedaan en het verder 'netjes' gehouden  :grin: :grin:

Ik vond het zo'n goed initiatief, en toen zaten we lekker te wijnen... en toen... Helemaal vergeten!!!

Ach, je kan het elke dag doen, toch? (Ik bedoel, die lichten eerder uit en zuinig zijn :-D)

Zeg Joep, jij hebt er toch nog eentje op komst? Jij moet extra zuinig zijn! Hihi.

Kinderen zijn inderdaad echte energieverspillers. Geen kinderen, dat is goed voor het milieu.. ;)

[quote author=Luuk link=topic=8654.msg114898#msg114898 date=1206882310]
Geen kinderen, dat is goed voor het milieu.. ;)
[/quote]

Persoonlijk adem ik sneller om de CO2 te verminderen.

Edit: foutfoutfout! Langzamer moet ik, langzamer!

[quote author=Eerainuh link=topic=8654.msg114904#msg114904 date=1206884283]
[quote author=Luuk link=topic=8654.msg114898#msg114898 date=1206882310]
Geen kinderen, dat is goed voor het milieu.. ;)
[/quote]

Persoonlijk adem ik sneller om de CO2 te verminderen.

Edit: foutfoutfout! Langzamer moet ik, langzamer!

[/quote]

Zouden kinderen meer CO2 opnemen omdat ze nog groeien? :p

We zaten zaterdagavond in een ECO-resort (Myall Lakes) met vrienden lekker te eten en dachten: "ECO resort: straks gaat het licht uit", maar nee hoor. Bleef gewoon aan.  :smile:

Nou weet je Henk, ik kwam het ook maar via een email tegen. Ik neem aan dat het wel in de krant heeft gestaan, of op het nieuws is geweest, maar tussendoor heb ik perioden dat ik daar even geen zin in heb. Misschien hadden ze bij dat ECO-resort de TV een tijdje niet aangehad? (Hebben ze er wel één? ;-) )

En over die kids Luuk, ik vrees van niet! Dè wittegai toch zelluf ok wel? ;-)

Nou, ik moet zeggen, dat tijdens dat etentje zoonlief (die heb ik niet zelf) behoorlijk wat gassen liet vliegen!! (sorry Joke en Paul) en Maluka en Annemiek moeten dat kunnen bevestigen!  Oh, wat hadden wij het zwaar...

Wij kunnen dat idd absoluut niet ontkennen dat er behoorlijk wat niet reukloze gassen voorbij mijn neus zijn gegaan zonder dat ik ze zelf heb geproduceerd :)

[quote author=Luuk link=topic=8654.msg114908#msg114908 date=1206886098]
Zouden kinderen meer CO2 opnemen omdat ze nog groeien? :p
[/quote]

Alleen als je kinderen aan fotosynthese doen...hahaha

[quote author=-+henk+- link=topic=8654.msg114934#msg114934 date=1206914002]
We zaten zaterdagavond in een ECO-resort (Myall Lakes) met vrienden lekker te eten en dachten: "ECO resort: straks gaat het licht uit", maar nee hoor. Bleef gewoon aan.  :smile:
[/quote]

Wellicht gebruikt het resort alleen groene electriciteit... dan hoeven ze dat toch niet te doen, toch?

[quote author=Jan and Erna link=topic=8654.msg114842#msg114842 date=1206842954]
Allemaal een leuke avond gehad bij kaarslicht :up:
[/quote]

Was het doel van Earth Hour niet om de uitstoot van CO2 te verminderen? En wat doe je als je kaarsjes brandt?

En wat is nu uiteindelijk het effect van dit uurtje zonder licht (behalve de babyboom dan)? Ik denk dat de meeste mensen gewoon "meedoen", maar vervolgens hun leven vervolgen zonder werkelijk stil te staan bij hoe zij hun dagelijkse energieverbruik blijvend kunnen verminderen. Jammer :cry:

Ja, wat het effect is van dat uurtje... Behalve dan dat het een momentje iets uitmaakte qua CO2; misschien dat mensen zoals wij er over praten en denken? Alle beetjes helpen? Erg optimistisch ja, maar wie weet ;-)

Ik zal zo de computer uitzetten!

Hoi slatsr ik had de lichten gewoon uit en geen kaarsje aan :up: Ben lekker vroeg gaan slapen :smile:

Denk ook dat de gedachten er achter is dat mensen weer een beetje nadenken over hun energie verbruik.
Ben ook altijd erg verbaasd  hier in Perth hoeveel mensen een droger gebruiken en dat terwijl je was de meeste dagen binnen een uur droog is.

Volgende stap misschien een autoloze zondag, kan niet wachten heerlijk fietsen over de freeway :up:

Back