east coast in 5 weken

Chantal

New Member
Mijn ouders willen nu wel eens weten waarom ik zo graag wil emigreren lees, ze willen australie wel eens bezoeken.

Nu hebben ze mij gevraag of dat ik met ze mee wil en daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Het plan is om april/mei 2006 zo'n 5 weken met de auto van Sydney naar Cairns te rijden (voorkeur van mijn ouders, zelf ben ik meer van de outback en WA maarja). Overnachten zullen we naar alle waarschijnlijkheid in cabins of hostels (een camper zie ik niet zitten, mijn ouders zijn schatten maar 24 uur per dag bij ze op de lip...)Bij mijn vorige bezoek aan australie ben ik zelf vanuit Melbourne via Adelaide, Alice springs naar Darwin gegaan van waaruit ik een vlucht naar Perth heb genomen.

Je leest dus al wel ik heb de gehele oostkust nog niet gezien en heb dus ook geen flauw idee of dit wel te doen is in 5 weken (indien het advies is om hiervoor meer tijd uit te trekken, is geen probleem hoor) .
Heeft iemand tips en/of suggesties?
 
Hi Chantal

Wat fantastisch zeg dat je ouders er zich zo mee bezig houden!! En het is best te doen hoor in 5 weken. Gewoon een beetje een rough planning maken en een beetje flexibiliteit houden voor wat betreft jullie stopovers. Als je buiten de schoolvakanties gaat heb je meestal geen problemen met het vinden van (betaalbare) accomodatie. Maar....als je er een week of wat extra uit kunt trekken?? :) dan heb je iets meer speelruimte.
Misschien kun je een paar "must see" punten plannen en dat als een soort kapstok voor je verdere travels gebruiken (afhankelijk van weersomstandigheden, time frame, etc.).

Op zich is zo'n camper toch ook een prima idee? Je kunt dan wellicht een tentje voor je zelf mee nemen (lees: je eigen plekkie  :tent:) of je kunt zelf hier en daar een nacht in een hostel o.i.d.. Want nu zul je toch ook de grote afstanden met je ouders in de auto overbruggen?

Heel veel succes met de planning in ieder geval!
Syl
 
Hé Chantal,

Ja hoor, dat is in 5 weken best te doen. Wij zelf hebben er drie maanden over gedaan, maar mijn ouders bijvoorbeeld maar drie weken ( met een auto en motels). Natuurlijk is het altijd leuker als je veel tijd hebt om alles uitgebreid te bekijken, maar als je vantevoren gewoon even bedenkt wat je wilt zien....
Het is al super dat je ouders samen met jou het eea willen ontdekken, zodat ze weten wat jou bezig houdt!

Ikzelf vond persoonlijk Fraser Island met een 4WD, een zeiltocht door de Whitsunday Islands, het achterland van Cairns (en noordelijker) en een verblijf op een cattlefarm in het binnenland bij Rockhampton de hoogtepunten, maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt.

Ik heb zelf met de ouders van mijn vriend en zijn zus 4 weken in een camper door het zuidereiland van Nieuw-Zeeland gereisd, en daarvoor gold ook: schatten, maar 24 uur per dag??? Mijn vriend en ik hadden dus een tentje bij, en dat heeft prima gewerkt, dus dat is inderdaad wellicht een idee!
 
[quote author=aukendirk link=topic=1958.msg18659#msg18659 date=1119257602]
Hé Chantal,

Ja hoor, dat is in 5 weken best te doen. Wij zelf hebben er drie maanden over gedaan, maar mijn ouders bijvoorbeeld maar drie weken ( met een auto en motels). Natuurlijk is het altijd leuker als je veel tijd hebt om alles uitgebreid te bekijken, maar als je vantevoren gewoon even bedenkt wat je wilt zien....
Het is al super dat je ouders samen met jou het eea willen ontdekken, zodat ze weten wat jou bezig houdt!

Ikzelf vond persoonlijk Fraser Island met een 4WD, een zeiltocht door de Whitsunday Islands, het achterland van Cairns (en noordelijker) en een verblijf op een cattlefarm in het binnenland bij Rockhampton de hoogtepunten, maar het is natuurlijk maar net waar je van houdt.

Ik heb zelf met de ouders van mijn vriend en zijn zus 4 weken in een camper door het zuidereiland van Nieuw-Zeeland gereisd, en daarvoor gold ook: schatten, maar 24 uur per dag??? Mijn vriend en ik hadden dus een tentje bij, en dat heeft prima gewerkt, dus dat is inderdaad wellicht een idee!
[/quote]

Of als je een Cattle Farm niks lijkt, dan kan je vanuit Rockhampton de boot nemen naar Great Keppel Island. Wordt door weinig mensen bezocht maar is zeker de moeite waard, er is daar voor iedereen wel iets te doen.
Veel plezier met je vakantie.
 
Hoi Hoi,

Bedankt voor alle info, nu weet ik tenminste dat het wel te doen is in 5 weken. In ieder geval ga ik op mijn werk proberen om wat langer vankantie te krijgen (6 weken moet lukken maar langer???). Ik heb inmiddels de Lonely Planet (east coast) bij Amazon besteld dus die ga ik binnen kort lekker doorspitten!

Straks willen ze nog met je mee emigreren
Is wat mij betreft niet mis mee

En daarna inwonen
kijk nu zeg je wat anders...... :evil:
Maar dit zal wel niet gebeuren aangezien ik nog een zusje hier heb die een erg grote kinderwens heeft en als mijn ouders kleinkinderen hier in Nederland hebben gaan ze vast niet weg.
 
Back
Top