ECHT OF NEP............

marjet

XPdite Sponsor
Ik zit met een dilema.....Te weten:

Ik heb altijd graag een echte kerstboom in huis......heerlijk al die naaldjes die uitvallen en 3 x per dag stofzuigen.

Nu weet ik nog van toen ik 18 jaar geleden in Melbourne woonde dat de "echt" kerstbomen er niet uitzagen. Amper takken, hele lange naalden en die vielen ook niet uit. :cry:

Nu hopen wij dit jaar weer naar Melbourne te gaan en nu twijfel ik of ik toch misschien een kunstboom zal aanschaffen. Of zijn de echte kerst bomen de afgelopen jaren er toch wat beter uit gaan zien????

Ik hoor graag van jullie

Groetjes Mariette ( flevoland)
 
Als je een nepboom had gewild had je meteen na kerst je slag moeten slaan. Dan zijn ze meestal voor de helft van de prijs ;)

Ik vind een echte boom ook het leukste en bedenk me dan maar dat je dan een authentieke australische kerstboom hebt ;) Wel echt een australische kerst. Van Maluka hoeft het allemaal niet... dat kerst gedoe met zo'n stomme boom in je huis "Wie haalt er nou een boom in z'n huis!" Eigenlijk is dat ook best maf ;)
 
gekke Tukkers!  :grin: :lol: :grin: :lol: :grin: :lol:

Voor mij hoeft het ook niet zo nodig een boom in huis, maar als het dan toch moet (van mijn vrouw) doe dan maar een nep!
 
Nep vind ik zelf minder mooi, maar het is wel makkelijker. Geen gezeur met die stomme naalden. Dat vind ik dus heel irritant. Niet meer elk jaar "op jacht" naar een mooie boom, die overigens steeds duurder worden. Bij intratuin vroegen ze dit jaar voor een Nordmann (ongeveer 2 turven hoog ;) ) al zo'n 35 euro!! En als je de ruimte hebt om hem zo weg te zetten hoef je em ook nog eens niet uit elkaar te halen :)

Betaal dan 1 keer een euro of 100 (net na de kerst dus) en dan heb je voor jaaaren een boom.
 
'k Heb een nepboom gekocht hier in Oz, voor nog geen $ 100. 'k Heb hier eerlijk gezegd ook nergens echte bomen gezien maar heb me er ook niet in verdiept. '

Erna
 
Nep, lekker makkelijk.

Kiezen tussen:
Naar Intratuin, boom kiezen...Nee, toch die blauwspar...O nee, is die echt 50 euro? dan maar die lelijke. Hee, past niet in de auto. Dan maar lopen. Boom opzetten, in je vingers prikken. Twee dagen later teleurgesteld zijn dat de boom al begint uit te vallen, twee weken later de boel afbreken, huis stofzuigen, nog een keer en nog een keer. In Juli constateren dat er nog naalden liggen.

of:
Doos uit berging, uit de doos, opzetten, na twee weken in de doos, doos in berging. Voila.
 
Het wordt denk ik toch maar een neppert.

Een "authentieke australische kerstboom" vind ik 3 x niks als ze er nog steeds zo uitzien als 18 jaar geleden.

Bij ons in de buurt gaan de kerstbomen volgende week met 70% of soms wel 90% in de uitverkoop. Dus daar wacht ik denk ik toch maar op, want ik had een mooie gezien en die koste bijna €300 (!!!!). Als dit niet lukt dan toch maar een authentieke australische boom.
 
Voor mij is er maar één keus: een echte boom of geen boom.

Overigens hebben we dit jaar een Nordman gekocht van bijna 2 meter hoog voor 25 euro. Ik denk dat je de tuincentra moet mijden en beter 'rechtstreeks bij de boer' koopt. Moet wel kunnen natuurlijk. Scheelt in ieder geval stukken.
 
Hoi,

5 km. bij ons vandaan zit een kwekerij van kerstbomen. Ze kweken daar o.a. uit Europa:

- zilverspar
- fijnspar

en een Australische variant (lijkt op Grove Den, maar dan met zachte naalden, veel grotere naaldbezetting. Absoluut mooier dan de sparren die we in NL gewend waren. Ook gebruiken sommigen de Albany Wooly Bush (of kweekvarianten hiervan) als alternatieve kerstboom. Wij zijn een kleintje aan het opkweken in een pot.

Verder hebben we in Geelong meerdere plekken gezien waar ze kerstbomen (met of zonder kluit) verkochten. Voor ongeveer 20 dollar, een manshoge boom.

Groeten Sander 
 
Ik ben vóór echt als je 'm houdt, en ertegen als je 'm dumpt. Wie zijn wij om bomen als afval te behandelen? (De meeste mensen vegen al de kont af met vers hout). Wij hebben dus ook een kunstmatige boom, met van die optic fibre verlichtte punten. Van mij hoeft het eigenlijk helemaal niet, maar Steve vindt het leuk en zo is het een goeie middenweg. Snel inpakken en opbergen, en makkelijk opzetten, en het ding heb je voor jaaaaren.
 
Ik zelf ben voor geen! Blijf het nog steeds een raar idee vinden kerst in de zomer. Wij hadden in Nederland overigens ook geen kerstboom.

Maar als je graag een kerstboom wilt, waarom niet buiten ééntje in je tuin een levende. Als het goed is zul je met de kerstdagen toch de meeste tijd buiten door brengen :up:
 
Nou Erna, dat is nog maar de vraag... Waar zat jij deze kerst? Niet grotendeels binnen, bij de airco om de hitte wat te ontwijken? ;-) ;-)
 
Ja Eerainuh en Erna.......jullie hebben beiden wel gelijk. We leven in een ontzettende 'weg gooi' maatschappij en ook ik probeer daar niet aan mee te doen...........maar aan die kerstboom had ik nou nog niet gedacht.
Dan wordt het toch zeker wel een nep-boom want ook al is het met de kerst 40 graden (niet altijd want wij hebben in Melbourne vroeger ook wel eens de openhaard aan gehad met de kersdagen) een kerstboom is onmisbaar, vooral de kids vinden het altijd wel gezellig.............en ik stiekem misschien ook wel een beetje. :smile: :smile:
En een versierde kerstboom in de tuin is natuurlijk altijd leuk.

Groetjes Mariette (flevoland)
 
Heel goed Mariette :up: Waar zo'n topic al niet goed voor is geeft ons weer stof te nadenken.

@Peter dat is een goeie ,al gebruiken we eingelijk bijna nooit de airco misschien 3 keer per jaar een uurtje, stond hij 2de kerstdag wel te loeien met die 44,2 graden. Jan zat in de nachtdienst en er viel voor hem niet te slapen in de sauna. Ik was er minder blij mee binnen was het koud en buiten warm. Luxe probleem toch  :smile:
 
[quote author=Jan and Erna link=topic=8175.msg107510#msg107510 date=1199912513]
Ik was er minder blij mee binnen was het koud en buiten warm.
[/quote]

hi-hi dat je zo'n beetje constant kippevel hebt...eerst van de kou dan van de verzengende hitte...
Maar oeps...wel enigzins  :eek:fftopic: aan t geraken ...
 
Toch niet zo heel erg  :eek:fftopic: toch Tampet. Met kerst hoor je kippevel te hebben van de kou. Nou bij mij was dat aardig in de richting. Had natuurlijk die airco van het vriespunt af kunnen halen maar goed vergeten :blond:
 
Back
Top