echt zo makkelijk??

eveline

New Member
sinds jaar en dag hebben we gedroomd over wonen in oz
10 jaar geleden waren de kids te klein (vonden we) en nu zijn we te oud.
49 en 55jr maar een paar weken geleden kregen we bezoek van een  volle neef
van mijn man  een  australier we vertelde over onze dromen maar lieten het er bij.

half oktober is onze zoon gaan backpacken in oz en kwam bij de neef
terecht  die vertelde hem dat hij voor ons sponser wilde zijn en dat emigratie voor ons geen
enkel probleem zou opleveren hij en zn zoon staan voor ons garant hij voorziet geen problemen
en het gaat weer kriebelen want we zouden zo graag willen maar dachten geen enkele
kans meer te hebben en nu dit ....!

een mogelijkheid waar we niet meer aan gedacht hebben voorwaarden is wel dat ik daar
ook ga werken ik ben verpleegkundige maar wel eentje van 49jr......

wat denken jullie worden we blij gemaakt met een dooie mus of zit er toch wel een kansje in??

Ik ben toch bang dat je blij gemaakt wordt met een dooie mus!
Voor de meest gebruikelijke visa ligt de leeftijdgrens op 45 (met of zonder sponsor), daarnaast heb je dan alleen nog maar retirement-visa waar ik het fijne niet van weet, maar anderen hier op het forum vast wel.
In ieder geval is het volgens mij niet zo dat je Australie zomaar binnenkomt alleen omdat je gesponsord word! (helaas, dat zou het voor een aantal onder ons ook een stuk gemakkelijker maken)

Groetjes Wilbert

Het (oude, subclass 410) Retirement visa bestaat niet meer; alleen aanvragers van vóór 01-07-2005 worden nog volgens de oude regels behandeld. Daar zijn diverse voorwaarden aan verbonden, maar dat is bij ieder visum zo.
Het nieuwe subclass 405 visum, geldig voor aanvragers vanaf 01-07-2005, stelt véél strengere eisen dan het oude 410-visum, vooral op financieel gebied. Je moet een vrij hoog eigen kapitaal hebben, waarvan je een deel MOET investeren in een door de overheid aan te wijzen bedrijf. Daarnaast moet je een vrij hoog NETTO inkomen per jaar hebben uit pensioenen, uitkeringen, e.d.

Wij zijn blij, dat onze aanvraag was ingediend ruim vóór 01-07-2005, anders hadden wij nu ons visum niet gehad, omdat wij nu niet meer kunnen voldoen aan de strengere financiële eisen.
Wij vertrekken op 30-12 a.s., een beter begin van het nieuwe jaar 2006 hadden wij ons niet kunnen voorstellen.

Kijk voor de eisen van het subclass 405 visum op de volgende site:

www.immi.gov.au/allforms/retirement

Zilver

Back