echt zoooo duur?

eveline

New Member
onze oudste is verleden jaar voor een jaartje richting australie vertrokken
om vandaaruit richting azie te gaan.. de afspraak was dat hij zich in aus zou
laten vaccineren tegen alle enge ziektes die in de orient wonen zoals gele koorts
hep A e.d........... vanmorgen kreeg ik een mailtje dat dat volgens de heath dep
helemaal niet nodig is en ook dat het wel 200dollar kost....... :-o

nou moet je weten dat onze held heeeel erg bang is voor naalden
dus ik verdenkt hem ervan een onsnappinsroute te zoeken voor het
naderende onheil.
hij zit ver weg dus ik kan hem niet dwingen maaaaar  echt 200dollar
zo duur?? 

wie weet het
eveline :thinking:
 
Laten we alles wel even in perspectief zien, wat is 120 euri voor een gegarandeerde gezondheid zonder enge ziektes????
De vakantie van een jaar zal vast ook niet gratis zijn  :wink:
 
Denk ook dat 120 euro wel meevalt voor verschillende vaccinaties. Als je het hier bij de GGD laat doen denk ik dat je meer kwijt bent.
 
Afhankelijk van waar hij heen gaat in Azie is het wel of niet nodig.............
Hep A en buiktyfus zijn volgens mij het belangrijkst. Hep B alleen als je bijv. beroepsmatig veel in contact komt met mogelijke besmettingshaarden. Maar een Twinrix prik combineert beiden en is daarom handig. (en prijzig, daar moet je later nog een keer voor terug komen)
Gele koorts is volgens mij alleen nodig voor Zuid-Amerika/Afrika.
Ik heb zelf nog nooit Malaria pillen geslikt (in Thailand, Vietnam, India, Nepal en Singapore geweest)
Rabies (hondsdolheid) nooit voor geprikt (tenzij je bijv. met apen gaat werken.......)

Maar eerlijk gezegd valt 200 aus dollar toch wel mee???????? En die prikken ook! Echt waar!
Zo'n wereldreiziger kan die paar prikken vast wel aan!  :wink:
 
Ik kan me nog herinneren dat ik 65.95 euro af kon rekenen voor alleen Hepatitis A iets meer dan 2 jaar terug...
Ook ik vind naalden helemaaaaaaal niet leuk. En al helemaal niet als ze er iets in moeten spuiten, want dat doet over het algemeen zeer. Die hepatitis prik viel me erg mee. Alleen 2 dagen een beetje last gehad van stijve spieren in m'n bovenarm ;)
 
helemaal mee eens ik vind het ook niet duur, welke prijskaart kan je hangen aan gezondheid.
maar voor een backpacker is 200 dollar toch een enorm bedrag.....
ik heb het maar overgemaakt, want je weet maar nooit.....
ik hoop alleen dat tie het er ook voor gebruikt.

groetjes eveline
 
Is het ook nit zo dat je moet kunnen bewijzen dat je die prikken hebt gehad? Ik had die Hepatitis A prik nodig voor Brazilie, maar ben er uiteindelijk nooit geweest ;)
 
Voor de meeste landen heb je een DTP en Hepatitis A prik nodig. En ik vermoed dat het qua prijs echt een beetje hetzelfde is met Nederland. Ik heb ze allebij gehaald 3 jaar geleden. Ik heb nog één keer terug moeten komen voor een Hepatitis A prik, stelde weinig voor op zich. Ik had na mijn DTP+Hepatitis A flink wat spierpijn en daarna hoofdpijn. Bij de 2e hepatitis A alleen hoofdpijn wat weer snel over ging. Wat die naalden betreft, even niet kijken, het is binnen een seconde gepiept en de tandarts doet meer pijn.
 
Back
Top