ECO farm

CKegels

New Member
Hello iedereen!

Mijn vriendin en ik hebben de laatste weken een idee in ons hoofd gekregen dat er maar niet uitgaat en dus willen we er meer over te weten komen om eens te kijken wat de mogelijkheden echt zijn.

Onze droom is om ergens een mooi stukje land te kopen ergens in the middle of nowhere, omringd door mooie natuur. Waar we dan op termijn misschien een zelfvoorziend boerderijtje met misschien een B&B kunnen uitbouwen, dit alles duurzaam met respect tov het milieu. We willen een plekje waar je constant van de natuur en omgeving kan genieten zonder daarvoor op vakantie te moeten gaan.

Zijn er volgens jullie opties om dit tot stand te brengen in een prachtig land als Australië? Of zijn er mensen die ervaring hebben met gelijkaardige ervaringen? Graag jullie ideëen en bedenkingen ajb...

Veel voorbereiding hebben we hier nog niet ingestoken, we hopen om via deze weg meer algemene duidelijkheid te verkrijgen over de eventuele mogenlijkheden maar zeker ook beperkingen die dit idee met zich meebrengt.

Mijn vriendin studeert momenteel nog talen. Zelf ben ik bijna 24j en ben net afgestudeerd.

Elke tip, informatie, ervaring of contactpersoon is welkom.

Alvast bedankt in naam van 2 jonge avonturiers ;)!
C&C.

Last edited:
Welkom in ieder geval!
Mooie plannen hoor, maar ik zou eerst even kijken of jullie een visum kunnen krijgen. Op leuke plannetjes gaat het helaas namelijk niet lukken....die plannen heb ik al jaren ;)

Spannende droom hoor ;)
Hebben jullie enige agrarische ervaring of achtergrond?
Groetjes en welkom op het forum :)

Genoeg stukjes land te koop in the middle of nowhere, 50 ha is het minste.
Of een B&B daar zal werken is een tweede.
Succes Johan

Ik denk dat die droom hier zeker waar te maken is! Maar kijk inderdaad even of je een visum kunt krijgen. Een moeilijke, lange en dure weg.

En welkom op het forum!!

Hi Chris and Chantal, o_O

Erg mooie dromen.
Een stukje land ergens 'over the rainbow'.
Een inkomen hebben via rondtrekkende touristen die komen logeren in je mooie B&B.
Bijna een movie.
Zoals mijn goede vriend Johan al zei, niet erg realistisch.
Misschien een suburb vinden in the middle of ...nothing en daar net buiten gaan wonen en een B&B opzetten.
Een Eigen groente tuintje is mooi maar houd er rekening mee dat het water nodig heeft en dat is er niet overall.
Ga werken in dat suburb als lerares in talen op de plaatselijke school.
Hou rekening mee met rij afstanden, je moet ook eten , je zult ooit een doctor nodig hebben en tandarts.
Als je eenmaal in Australia bent , zorg voor een hutje, werk en als je behoefte hebt aan wat je allemaal beschrijft.
Koop een 4x4 en ga er een paar weken lekker op uit.

Cheers,

Jack>:D

Ik snap je droom, uiteraard kennen wij het gevoel om even 'away from it all' te zijn. Gelukkig is de combinatie 'away from it all' en toch nog in de (enginzins) bewoonde wereld in Australia veel makkelijker dan in Europa. In Europa is het echt heel lastig om je even helemaal terug te trekken in de natuur en niemand te zien voor dagen. In OZ hoef je daar vaak helemaal niet zo ver de stad uit. Dus wat Jack zegt slaat zeker niet de plank mis (maar hij is ook niet Carpenter for nothing hè :) )

Nu onze plannen wat vastomlijnder zijn geworden en goed in de stad rondgekeken hebben, hebben we tot ons eigen verassing gekozen om niet away from it all te starten. Je sluit jezelf dan gelijk zo af van de bevolking, de cultuur enz. Maar tuurlijk ook wij hebben de droom om met Kangaroos melken onze boterham te verdienen :D

Dus droom lekker verder (en dat bedoel ik zonder ironie of sarcasme), als je er niet over droomt wordt het zeker nooit werkelijkheid. Er is in OZ in ieder geval ruimte genoeg voor je droom. De praktische kant moet je dan gewoon eens gaan bekijken hoe en wat.

Hi, bedankt voor de informatie allemaal!

Leven van een B&B en de natuur alleen is wel onze droom, maar we weten heel goed dat dat niet echt haalbaar is (zeker op korte termijn). We zijn dan ook al een beetje afgestapt van dat plan. We denken eraan om eerst een jaar rond te trekken en hier en daar wat te werken, hopelijk kunnen we er dan twee jaar van maken, en dan permanent blijven.

We plannen naar Autralië te vertrekken over twee jaar, zo kan "Chantal" =D nog een master in de bedrijfscommunicatie behalen en kan ik op zoek gaan naar iets (een job/opleiding) dat ze Down Under altijd nodig hebben. En de nodige centen sparen om minimum een jaar rond te trekken.

Zelf ben ik afgestudeerd als lijnpiloot, maar werk vinden is aartsmoeilijk en de vooruitzichten zien er niet veelbelovend uit ... Ik heb nu twee jaar de tijd om een nieuw diploma te behalen en/of ervaring op te doen, wat zijn jullie suggesties? Ik doe veel dingen graag, omdat handenarbeid mij wel ook aanspreekt denk ik aan lasser of amublancier... (goed idee?) Van opleiding heb ik handel gedaan, boekhouden kan ik goed en doe ik ook graag, maar heb net gezien dat ze dit van de SOL hebben gehaald...

Kan je via een 1 jaar WHV makkelijk overstappen naar een 2de jaar WHV, of best direct zoeken naar een sponsor? En stel dat 1 van ons 2 maar iets vindt, moeten we dan getrouwd zijn om beiden in OZ te blijven?

Groetjes Ch&Ch!

Kijk dat klinkt positief allemaal. WHV kun je uitbreiden. There is an optional 12 month extension available for individuals that have completed three months specified work in designated rural areas of Australia. Lees farmwork.
Dus zolang je onder de 30 bent kun je gemakkelijk die kant op. Goed sparen, relevante opleiding doen en werkervaring opdoen en je bent er.....:rolleyes:
Zoals elders al aangehaald is, een relatie moet je aan kunnen tonen en daarin gaan ze best ver. Zorg voor bewijs (mocht je niet getrouwd zijn).
Succes

Dat 2e jaar WHV behalen is redelijk gemakkelijk. 80 dagen specifiek werk doen in rural australia.. That's it :)

Amublancier, dat beroep ken ik niet. Zat in de richting van wijnen te denken. Dus even gegoogled en voila.
Ambulancier, gek dat 1 lettertje op de verkeerde plaats, je totaal op de verkeerde voet zet.
Lasser is zeker een gewild beroep, weet niet of het op de SOL staat.
Kijk wat er op de Sol staat voor de verschillende staten en laat dat je leidraad zijn.
Succes Johan

Back