Een 2e keer een defacto visa aanvragen...?

LizWvD29

New Member
Al meer dan twee jaar heb ik een Australisch vriendje. We willen ons defacto visa aanvragen, maar hij heeft dit in 2010 met zijn toenmalige vriendinnetje ook al gedaan. Dit visum werd goedgekeurd, zij vertrok naar Engeland en is vervolgens nooit meer teruggekomen, het visum is wel gecanceld. Nu hebben we van horen zeggen dat hij vijf jaar moet wachten met een nieuwe aanvraag, maar ik kan daar niks over terugvinden...
Daarnaast heb ik al twee jaar WH visum erop zitten. Na die twee jaar ben ik naar Nl terug gegaan. Hoe kan ik nu het beste de defacto visa aanvragen? Ik wil graag weer bij mijn vriendje zijn en ik wil ook graag weer de mogelijkheid hebben om te werken, aangezien deze visum aanvraag 6-8 maanden kan duren en ik die tijd dus echt niet stil kan zitten.
Ik hoop dat iemand me duidelijkheid kan geven wat betreft mijn bovenstaande vragen, want ik word gek van de onzekerheid. Alvast bedankt!
 
Hoi,
Ik weet niet of je ondertussen al antwoord hebt op je vraag, maar ik weet inderdaad uit eigen ervaring dat je een defacto visa maar 1x per 5 jaar mag aanvragen.
Als je het visa aanvraagd krijg je een tijdelijk Bridging visa waarmee je in Australie mag wonen en werken. Tot je de uitslag krijgt van het aangevraagde visa.
Ik zou even met immigration bellen of nog beter, ga naar een immigration office in Aus. Zij zouden je dan wel moeten kunnen vertellen wanneer jij en voornamelijk je vriend, weer een defacto visa kunnen aanvragen.
Succes!
 
Back
Top