Hoi welkom , ik kan je alvast zeggen wat horeca is .Mijn man en ik hebben al 11 jaar een eigen zaak (nog niet in Australie maar zijn er mee bezig ).
Heb er géén te mooie dromen van ,want horeca is hard , héél hard .De meeste mensen hebben daar zo een beeld over van " ho het is maar een steak bakken en een pintje tappen " .Het is ook psycholoog spelen , luistern ,vroeg opstaan want er moeten nog zaken gebeuren .Zoals uw mis-en-place in de keuken ,bakken aanvullen , kuisen en zeker laat gaan slapen .Uw persoleel kan je beter niet te veel alleen laten ( zeker als je de horeca niet kent ) want ze kunnen u fameus oplichten .Ik ga ze niet veralgemenen , maar ze kennen de trukken vlugger dan jij.
Ik zeg altijd dat horeca in je bloed zit .Soms heb ik er een grote hekel aan en aan de andere kant kan ik het niet missen .Je moet ook rekenen dat je moet werken als anderen verlof hebben .
Maar voor de rest moet jij natuurlijk doen wat je denkt.Ik wil je niet ontgoochelen ik wil gewoon een eerlijk beeld geven van wat het is .
Alvast een tip ; je moet een bussiness visum aanvragen en € 125.000 eigen kapitaal zéker hebben .
Je kan dit allemaal beter via een agentschap doen (is mij ook aangeraden geweest) want bij de minste fout wordt je geweigerd.
Je kan geen lening aanvragen als je geen eigen huis hebt en moet 3 man full - time in dienst hebben de eerste 4 jaar ( ik heb een goede hulp gevonden op dit forum , wist dit eigenlijk ook niet ).
Ik wens je veel succes