Een bedrijf beginnen in OZ

Ozziegirl

New Member
Mijn vriend en ik dromen ervan naar Australie te vertrekken en een eigen bedrijf te beginnen. Ik heb de Australische nationaliteit, maar weet nog maar weinig van de gang van zaken qua starten, wetgeving, belastingen, enz. Wel heb ik een en ander op de site www.immi.gov.au gelezen, maar graag zou ik de ervaringen van anderen horen. Wie heeft er goede, slechte, leuke, ervaringen met het starten van een eigen bedrijf en wil deze met mij delen, zodat ik goed voorbereid aan de slag kan gaan.
 
Hi!

Gewoon even nieuwsgierig, wat voor soort bedrijf als ik vragen mag?

Groetjes
Syl (Brisbane)
 
Mijn vriend heeft hier diverse kapsalons, dus dat is het meest waarschijnlijk. Maar toch kriebelt de horeca ook.
Heb je nog goede tips?

Groetjes
 
Hoi welkom , ik kan je alvast zeggen wat horeca is .Mijn man en ik hebben al 11 jaar een eigen zaak (nog niet in Australie maar zijn er mee bezig ).
Heb er géén te mooie dromen van ,want horeca is hard , héél hard .De meeste mensen hebben daar zo een beeld over van " ho het is maar een steak bakken en een pintje tappen " .Het is ook psycholoog spelen , luistern ,vroeg opstaan want er moeten nog zaken gebeuren .Zoals uw mis-en-place in de keuken ,bakken aanvullen , kuisen en zeker laat gaan slapen .Uw persoleel kan je beter niet te veel alleen laten ( zeker als je de horeca niet kent ) want ze kunnen u fameus oplichten .Ik ga ze niet veralgemenen , maar ze kennen de trukken vlugger dan jij.
Ik zeg altijd dat horeca in je bloed zit .Soms heb ik er een grote hekel aan en aan de andere kant kan ik het niet missen .Je moet ook rekenen dat je moet werken als anderen verlof hebben .
Maar voor de rest moet jij natuurlijk doen wat je denkt.Ik wil je niet ontgoochelen ik wil gewoon een eerlijk beeld geven van wat het is .
Alvast een tip ; je moet een bussiness visum aanvragen en € 125.000 eigen kapitaal zéker hebben .
Je kan dit allemaal beter via een agentschap doen (is mij ook aangeraden geweest) want bij de minste fout wordt je geweigerd.
Je kan geen lening aanvragen als je geen eigen huis hebt en moet 3 man full - time in dienst hebben de eerste 4 jaar ( ik heb een goede hulp gevonden op dit forum  , wist dit eigenlijk ook niet ).
Ik wens je veel succes  :up:
 
Hi, eerst even  :hi: op het forum.
Om een eigen zaak te beginnen is niet zo moeilijk in OZ.
En wat betreft dat bedrag van $125.000.00 is voor jou geval niet nodig.
Want je vriend heeft alleen maar een spouse visa nodig,omdat jij al Australian bent.


Good luck Ineke  :up:
 
Knippen geeft meer zekerheid dan bier tappen 
Misschien een tappende kapper? :up:

Ben het eens met Ineke, moeilijk om iets te beginnen is het niet echt. Je hoeft in jou geval (lijkt mij) niet voor een business visum te gaan wat het financieele plaatje alvast wat makkerlijker maakt. Wij zijn vrij recent met Catering begonnen en....pff, het valt niet mee :-D het is kei, kei hard werken :hang: maar het is een uitdaging en zeker wel te doen.

Misshien heb je hier alvast wat aan:http://www.business.gov.au/Business+Entry+Point/

Groetjes
Syl
 
Ik weet het, horeca is niet echt makkelijk. Ik heb zelf de hotelschool gedaan en heb inmiddels 10 jaar ervaring achter de rug. Ik zou persoonlijk liever in de kapperswereld stappen. Maar mijn vriend ziet meer in horeca, terwijl hij 20 jaar ervaring heeft in de kapperswereld. Misschien wordt het inderdaad een mix van beide.  :) Ik ga gauw eens kijken op business.gov.au
iedereen alvast bedankt voor de reacties. superleuk!
 
Misschien is de NCCA iets ? Zitten in melbourne maar je kan daar wel info proberen te krijgen. www.NCCA.com.au
 
Back
Top