een belg die zijn hart volgt

Chelvaric

New Member
Hallo ik ben wouter 23 jaar en belg o3o

ik ben vorig jaar afgestudeerd en al eventjes aan het werk. Maar ook sinds al een goeie tijd in een relatie. mijn vriendin studeert nu in australië en na al 2 keer naar daar te gaan ben ik klaar om ook de stap te zetten. daarom dat ik hier al een tijdje het forum aan het stalken ben.

Ik werk als Software developer dus ik had goede hoop om door het visum te graken sinds deze op de SOL lijst staat. alleen weet ik niet hoever mijn diploma overeen komt voor een job hier in in australië
(mijn diploma is new media and communication technology de naam klinkt fancy maar tis gewoon alles in IT heb ik ongeveer iets van geleerd)

ik ga proberen voor skilled independent maar als dit niet zou gaan zou ik voor sponsered proberen

alvast bedankt voor alle help dat ik wellicht op dit forum zal krijgen
mvg wouter

Hi Chelvaric, welkom op het forum. Goed te horen dat je een plan hebt. Als je regelmatig in Australië bent kun je proberen op een working holiday visum kunnen proberen. Ik weet er niet alle exacte details van, maar ik heb begrepen van een collega van me die naar Sydney is gegaan, dat je dat visum behoorlijk snel kunt krijgen en dat je er niet zoveel voor hoeft te regelen. M'n collega had geregeld dat de werkgever haar daarna sponsorde voor een normaal werkvisum zodat ze kon blijven. Ik weet de exacte details niet helemaal, maar je zou daar eventueel naar kunnen kijken. Succes!

Welkom ennu wat @Thijsvr zegt.
Even online een WHV aanvragen en gaan met die banaan. Dan ben je in ieder geval voor een jaar onder de pannen en kun je goed cultuur snuiven enzo.
Dat jaar kun je nog uibreiden met een extra jaar, door 3 maanden farmwork te doen. En je kunt kijken of je inderdaad een sponsor kunt vinden.
Dat is de goedkoopste en zeker ook de snelste versie. Je kunt morgen al in het vliegtuig zitten :)

Voor skilled independent visa zul je eens op de site van immi moeten kijken. www.immi.gov.au