Een eigen bedrijfje opzetten.

Woolamaloo

New Member
Hallo allemaal,
:up:

Voor ik verder ga; wat een super goed forum is dit!!

Voor een ieder die hier enige info wil vergaren omdat je er over nadenk op vakantie te gaan naar OZ. Do IT, 't is geweldig !! De beste keuze die ik ooit heb gemaakt

Maar nu to the point;

Mijn  vriendin gaat haar laaste studie jaar in Oz volgen en zal daarna blijven op basis van een sponsership/skilled visa. Ik, als haar vriend, huppel daar lekker mee achteraan.

Ik wil daar een bedrijfje starten in de toeristische industrie aangezien dat nog steeds een van de belangrijkste economische takken is.

Ik heb heel veel gezocht en navraag gedaan maar heb nog niet echt antwoorden  :gekregen. Wellicht dat jullie mij hiermee willen helpen.

Kan ik reeds vanuit nederland dingen voorbereiden/ondernemen?
Aan welke eisen moet ik voldoen om een bedrijf te starten?
Kan ik in Oz een financiering krijgen?
Zijn er subsidie-mogelijkheden
enz, enz....[flash=200,200][/flash]

Zelf heb ik al een tijdje rondgedwaald door oz dus voor een ieder die nog vragen heeft voor mij mag die gerust stellen!

Alvast bedank voor de door jullie te nemen moeite!!!

Groetjes Jeroen

NB Aangezien ik niet op een buisiness-visa emigreer is het voor mij niet noodzakelijk om kapitaal mee te nemen als mede een geschiendis van succesvol ondernemen zoals dat voor deze visa wel is vereist.

Welkom op het forum :up:

Meld je ook even aan in het item EVEN VOORSTELLEN, dan weet iedereen dat je nieuw bent!

Wat je vragen betreft, ja gaat vast wel antwoord krijgen, maar ik kan ze niet direct geven. Zoek even op de site van de immigratiedienst in Australie http://www.immi.gov.au

[quote author=Woolamaloo link=topic=1590.msg13837#msg13837 date=1114502039]
Mijn  vriendin gaat haar laaste studie jaar in Oz volgen en zal daarna blijven op basis van een sponsership/skilled visa. Ik, als haar vriend, huppel daar lekker mee achteraan(spouse-visa).
[/quote]Als je vriendin een skilled visum krijgt, en je kunt aantonen dat jullie al minimaal een jaar samen zijn, kun je gewoon op haar visum 'meeliften'. Een spouse visum is voor buitenlandse partners van Australiers, en dus niet op jullie van toepassing.

Om een bedraijf op te richten moet je eerst maar eens kijken op:

http://www.business.gov.au/Business+Entry+Point/

Daar kun je alles vinden over het starten en runnen van een bedrijf met alle wetgeving erbij. Vandaaruit kun je ook naar de federale wetgeving, wetgeving van de staat en locale wetgeving. Voor sommige bedrijven heb je weer speciale vergunningen nodig en voor anderen weer niet.

Ook ik heb mijn eigen bedrijfje opgericht. Dit betrof een eenmans consultancy zaakje (sole trader) waarvoor geen vergunningen voor nodig waren. In dat geval was het kinderlijk eenvoudig en goedkoop. Ik heb alleen maar 100 dollar betaald om een naam te reserveren, maar als je onder je eigen naam opereer, dan hoeft dat dus niet en is het starten van een bedrijf in principe graties.

He neo

Bedank voor je berichtje!!!!
Ik ga gelijk ff kijken. Super!

Mocht ik nog vragen hebben kan ik je die dan stellen.....

Gr Jeroen

[quote author=Woolamaloo link=topic=1590.msg13908#msg13908 date=1114587874]
He neo

Bedank voor je berichtje!!!!
Ik ga gelijk ff kijken. Super!

Mocht ik nog vragen hebben kan ik je die dan stellen.....

Gr Jeroen
[/quote]

Tuurlijk!

[quote author=Hans de Visser link=topic=1590.msg13855#msg13855 date=1114516096]
Een spouse visum is voor buitenlandse partners van Australiers, en dus niet op jullie van toepassing.
[/quote]

Of voor buitenlandse partners van emigranten met PR.

Back