Een lange adem voor Adelaide

paske

New Member
Hoi,

Het is al behoorlijk lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Maar nu dan toch een up-date!
Even in het kort;
21 Februari '07 hebben we onze visumaanvraag ingediend. 2 November jl. kregen we een CO. toegewezen. Aangezien onze medische keuring eind oktober plaatsvond, liggen de papieren hiervan waarschijnlijk nog op een stapel in Sydney (hoewel ik heb gehoord dat ze daar hard aan het werken zijn de achterstand in te halen). Nu maar hopen dat dat een beetje wil vlotten want de kerst/zomervakantie is daar in aantocht.
VOG lag op dat moment al bij M2A, dus het is alleen nog wachten op het visum (IELTS hadden we vorig jaar al gehaald).
De 2 katten hebben begin december de bloedtest ondergaan (eentje onder grommend protest) en de uitslag zullen we een dezer dagen wel binnenkrijgen. Dan kunnen we voor hen ook e.e.a. in gang zetten.
Ondanks het advies van M2A te wachten tot we het visum zouden hebben, hebben we 22 oktober toch ons huis te koop gezet. We dachten dat het anders te lang zou kunnen duren voor we een koper zouden hebben en dat zou het wachten alleen maar langer maken. Enorm verbaasd waren we over de grote aandacht voor ons huis. Na een krappe week onderhandelen kregen we op 16 november een telefoontje van de makelaar dat de koop rond was. Onvoorstelbaar snel gegaan. Gelukkig wel, is toch een zorg minder...!
De oplevering is naar alle waarschijnlijkheid 1 juni '08, aangezien de kopers hun eigen huis nog moeten verkopen. En veel eerder kunnen we niet vertrekken richting down under aangezien de katten nog 150 dagen na de bloedtest moeten overbruggen om de quarantaine termijn van 30 dagen niet te overschrijden.

Dat van die lange adem heeft meer te maken met mezelf; ik heb het tot nu toe behoorlijk frustrerend gevonden om zoveel en zolang te moeten wachten op alles. Maar dan ook echt alles.
Voor wachten ben ik dus duidelijk niet in de wieg gelegd; als we een beslissing hebben genomen dan moet dat zo snel mogelijk ten uitvoer worden gebracht! Maar daar hebben ze daar aan de andere kant niets mee te maken. Ik heb al snel de eerste (Aussie) uitdrukking ervaren en geleerd; RED TAPE!
En iedereen zegt dat het nu toch wel op begint te schieten, nou, niet he. Juni is nog een half jaar verder, en da's naar mijn idee een jaar te lang! Ik ben ook van de zomer flink sacherijnig geweest toen we te horen kregen dat er vertraging was bij het verwerken van alle visum aanvragen.
Ik heb ook nooit begrepen hoe ze daar in Australië werken; ze sturen mensen naar Europa om vaklui binnen te halen omdat ze die te kort komen, vervolgens krijgen ze een enorme respons en meteen loopt alles vast. Stapels worden huizenhoog en denk maar niet dat ze er nog een paar mannetjes extra op zetten! Hoe zo komen ze vaklui te kort.....!
Maar goed, we hebben dus nog het laatste stuk af te leggen richting Adelaide, maar als alles gaat zoals wij dat willen dan zitten we straks lekker ergens in de hills.....

Groetjes Florence

We kunnen elkaar de hand schudden... Ik kan ook zo slecht wachten ;) Toch zullen we dat wel moeten... Er valt ook geen peil op te trekken bij de ASPC he... jullie hebben alles in februari opgestuurd en ook gefrontload? Wij hebben alles in april opgestuurd en hebben de medicals en de VOG's in oktober gefrontload en hopen nu toch heel snel iets te horen. Lela heeft ook in april alles verstuurd en die hebben het visum al. Vraag me inderdaad ook wel eens af hoe de werkwijze is daar. Afwachten afwachten afwachten.... Meer kunnen we niet doen lijkt wel.

YES YES YES YES YES YES YES YES YES YES!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar nu hebben we 'm echt The grant letter!!!!

Vanmorgen vroeg zijn we uit bed gebeld door Rob, die ons het goeie nieuws kon vertellen! Men, wat was ik blij toen ik de telefoon over hoorde gaan!!!

Vandaag hebben we allebei met een big smile de dag doorlopen, o wat een heerlijk gevoel!

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Hoi Paske,

Gefeliciteerd.  :up:  :grin:
Ik kan me voorstellen dat het een heerlijk gevoel zijn om je visum binnen te hebben.

Groet Gerrit

Gefeliciteerd met de verkoop van je huis en dat je je visum binnen hebt gekregen.
Succes met het afwachten tot 1 juni, dat is zo voor je het weet sta je op Schiphol afscheid te nemen van je dierbare. :up: :up:

Dank jullie allemaal wel!

't Is inmiddels vrijdag en ben al weer aardig met beide benen op de grond beland.
Maar het geeft nog steeds een geweldig gevoel om te weten dat we nu eindelijk kunnen gaan!
Natuurlijk moet er nog vanalles geregeld worden, ik ben blij als we de tickets geboekt hebben. We zijn nog aan het uitzoeken wanneer we het beste kunnen vertrekken. Liefst morgen natuurlijk  :grin:

We hebben nu een aantal verhuizers over de vloer gehad, even de offertes afwachten en dan een keuze maken. Maandag naar de dierenarts om de visa voor de katten te regelen en dan kunnen we voor hen de quarantaine gaan regelen.
Heerlijk om nu eindelijk alles te bespreken en te kunnen regelen! (minder natuurlijk wanneer de offertes binnenkomen maar ach, dat hoort erbij)

Adelaide watch out, here we come!
:smile:

Groetjes, Florence

Ja, 't is echt een lekker gevoel. Al verdingt de verkoudheid op dit moment wel een en ander :|

Wat me opvalt is dat ik vooral blij ben met dat we nu eindelijk alles kunnen regelen. We kunnen nu spijkers met koppen slaan en dat geeft een goed gevoel, daarvoor was alles nog zo vaag. We hebben nu 4 maanden de tijd om alles in goeie banen te leiden, dat lijkt me ruim zat. Voor jullie is/was de tijd behoorlijk veel korter toch, Annemiek?

En wat me ook opvalt dat voor veel mensen om ons heen er nu ineens het besef is dat we weggaan. Er waren er toch wel een paar bij die niet geloofden dat we zouden gaan. Of misschien moet ik zeggen; hoopten..? Kortom, de tijd zal nu best snel gaan, met al dat geregel. Na de carnaval eens beginnen met de grote opruiming, alles uitzoeken wat wel en niet meegaat en zorgen dat de spullen die niet meegaan weg zijn voor de verhuizers komen! Wat kan een mens dan toch veel zooi hebben he! :grin:

[quote author=paske link=topic=8048.msg109575#msg109575 date=1201706758]
Ja, 't is echt een lekker gevoel. Al verdingt de verkoudheid op dit moment wel een en ander :|

Wat me opvalt is dat ik vooral blij ben met dat we nu eindelijk alles kunnen regelen. We kunnen nu spijkers met koppen slaan en dat geeft een goed gevoel, daarvoor was alles nog zo vaag. We hebben nu 4 maanden de tijd om alles in goeie banen te leiden, dat lijkt me ruim zat. Voor jullie is/was de tijd behoorlijk veel korter toch, Annemiek?

En wat me ook opvalt dat voor veel mensen om ons heen er nu ineens het besef is dat we weggaan. Er waren er toch wel een paar bij die niet geloofden dat we zouden gaan. Of misschien moet ik zeggen; hoopten..? Kortom, de tijd zal nu best snel gaan, met al dat geregel. Na de carnaval eens beginnen met de grote opruiming, alles uitzoeken wat wel en niet meegaat en zorgen dat de spullen die niet meegaan weg zijn voor de verhuizers komen! Wat kan een mens dan toch veel zooi hebben he! :grin:
[/quote]

Mark heeft op 27 december de tickets geboekt en op 10 februari vliegen we.

Gelukkig hadden we van te voren al veel geregeld. Het verhuisbedrijf hadden we al geregeld en de datum werd afgesproken. Het huis was al verkocht. Onze banen hadden we al opgezegd. Wat we nog wel moesten regelen waren dingen zoals opzeggen van abonnementen en verzekeringen, kijken wat er allemaal weg moest en wat mee ging, de verhuizing zelf moest nog en de stickers ophalen in Berlijn. Bankzaken en belastingzaken vielen wel mee. Dat was vrij snel voor elkaar.

Back