Een nieuwe baan!

Simone

XPdite Hero
Hallo allemaal!

Ik weet niet of jullie het al wisten, maar ik was alweer vrij snel mijn baan bij de bakkerij kwijt(te duur en niet genoeg ervaring om senior te worden). Ach, ik wou toch wat beters zoeken.

Nu, heb ik een nieuwe!
In eerst instantie voor 3 maand, dan kan het permanent worden(soort proef periode eigenlijk).

Receptioniste/secretaresse/pa bij www.genalysis.com.au

Ze onderzoeken grond dat ze van mijn bedrijven krijgen, om te kijken welke mineralen, goud enz er in zitten.
Het is dus een grote laboratorium, en dan stoppen ze het in een machine, en dan komt er data uit. Daar wordt een rapport van gemaakt, en dat is dus het 'eindproduct', een rapport waarin staat wat erin die grond zat.
Het is een groeiend bedrijf, het gaat goed met de mijnindustrie in WA en de wereld(ze doen ook veel voor Afrika).

Ik zit in mijn eentje achter de receptie. Vooral telefoon aannemen, doorschakelen of berichtjes opschrijven. Ook email doorsturen enz. En klanten en leveranciers binnenlaten enz.
En later zal het meer administratief worden ook. Ze zullen me ook dingen over de financiele administratie leren.
En koffie maken enz. natuurlijk ;)

Ik heb een hogere opleiding, maar om hiermee hier te beginnen, ben ik er heel blij mee. Vooral omdat ik net van het hbo afkom, en net terug ben uit Nederland. Het was zeker een voordeel dat ik geen accent heb. Ik was soms nog wel even een woord kwijt tijdens het interview, maar verder is mijn Engels alweer bijna beter dan mijn Nederlands. Vooral mijn spelling is altijd beter gebleven denk ik.
Ik zal wel wat formeler in mijn taalgebruik moeten worden(vind ik zelf). Ik ben namelijk hier weggegaan toen ik 14 was, dus is volgens mij mijn taalgebruik/woordenschat een beetje daar blijven steken.

De baan heb ik via een 'recruitement agency'.
Ik had mijn CV gestuurd naar een paar, via www.seek.com.au
Eerst een interview gehad daar, waar ik ook testen heb gedaan voor Word, Excel, typen en een work attitude test. Resultaten waren erg goed(mag ook wel na zoveel jaar op de computer!!).
Toen ging de employer een keuze maken uit mij een 7 anderen. Ik en nog iemand werden gekozen.
Ik had mijn interview daar vrijdag, ging erg goed, ik was al zo goed als aangenomen, maar ze moesten nog een interview....

Maar, vandaag belde ze, ik ben het geworden, ik kan morgen beginnen!!!! :D

Wel een beetje ver weg, in Maddington, dat is richting het zuiden, 30/35 minuten rijden....
Ach, het kan erger... Voor mijn stage en afstuderen in NL reed ik ook al 40 min.

Verder gaat hier alles goed.
Pascal is nog steeds heel blij met zijn baan.
Ons 'social life' is hier erg goed, alle weekenden zijn volgepland!

Nog geen heimwee/ouders missen. Zal nog wel komen denk ik, ouders missen tenminste. Ik ben al te vaak verhuisd om gehecht te raken aan vrienden/omgeving etc.

Binnenkort wordt http://members.westnet.com.au/pascalsimone weer geupdate.

groetjes

Simone

Jeroen_1 said:
Gefeliciteerd. Nu mag je zoete broodjes bakken aan de telefoon :D
:D

Nee nee nee, maar is maar goed ook, was niet goed voor de lijn....
Trouwens, sowieso parttime of geen werk is niet goed voor de lijn, als ik thuis zit eet ik meer... :roll:

NU werk ik in een omgeving waar ook cyanide en goud voorkomen!! En heel veel andere dingen, inclusief gevaarlijke.... :shock: :lol:

Hoi Simone,

Dat is goed nieuws! Gefeliciteerd!
Klinkt als een interessant bedrijf trouwens.

Maddington, volgens mij hebben ze daar een redelijk groot shopping centre...ben er een paar keer geweest. Tsja, die 35 min valt toch wel mee...als ik hier met de trein naar mijn stage ga ben ik ruim een uur onderweg. :?

Als ik klaar ben zal ik ook eens mijn cv op zn australisch gaan opzetten en bij seek (en andere?) neerzetten of opsturen naar recruitement agencies. Wie weet wordt het wat!

Eerst nog even mijn afstudeerpresentatie voorbereiden...

Gefeliciteerd Simone !

Weer eens een heel ander soort bedrijf, maar natuurlijk een ervaring die je in WA later nog goed van pas kan komen.

Veel succes.

Rob

Dank jullie wel!

Sander: Ja, daar in de buurt zit een hele grote.(misschien wel de grootste in Perth dacht ik)
Ja, 35 min is niet zo erg.
Jij bent zeker druk aan het werk geweest de laatste tijd, bijna klaar dan nu?
Waar wonen je schoonouders trouwens?

Rob: Ja, ik denk dat dit heel positief is, wat voor soort bedrijf het is. Ze groeien ook snel. Hebben de grootste mijn organisaties ter wereld als klanten. Hebben dependances is Kalgoorlie(outback WA) en Johannesberg.
En het is gewoon wat interessanter als tja, iets anders.. :roll:
:D

Hi Simone,

gefeliciteerd met je nieuwe baan! Hoop dat het beter zal bevallen dan de bakker... Het klinkt in ieder geval goed!

groetjes Anne Marie

Gefeliciteerd Simone!!!

Het is niet makkelijk om meteen een baan te vinden die je leuk vindt. En de keuze is ook niet erg groot als je net uit Nederland komt. Het heeft mijn ongeveer 7 weken gekost. Gelukkig was jou engels al een stuk beter dan mijn en had je natuurlijk al ervaring met Australie. Ik hoop dat je veel plezier hebt van je nieuwe baan!

Dank je Silvia! Ja, het helpt, en ik heb geluk gehad denk ik..

Nou, het is goed gegaan. Was een rustige dag(normaal gaat de telefoon vaker). Ik wordt deze week nog ingewerkt door de huidige receptioniste, daarna gaat ze naar een andere afdeling.

Moeilijkste is mensen verstaan aan de telefoon(hun naam en het bedrijf) en dan dat onthouden(en/of goed opschrijven) om door te geven aan mensen. En die namen moet ik ook onthouden, en wat ze ongeveer doen.

Maar het komt wel goed, dat weet ik zeker.

De ene week zal ik 9-5 werken en de andere week 8-4.
Half uur pauze tussen de middag, en ook koffie pauze 's ochtends en 's middags.

Van harte gefeliciteerd Simone!
Leuk dat je zo enthousiast bent. Spannend hè, om te starten met een nieuwe baan?
Ik hoop dat je veel plezier in je werk zult hebben. Dat is uiteindelijk belangrijker dan het geld.

Congrats ! Spannende tijd is dit he, al die nieuwe indrukken ?! Of voelt het toch wel alweer heel vertrouwd omdat je toch al wat jaren van je jeugd in Aussie hebt gewoond?

Ik sluit me aan bij Louw: Plezier hebben in je werk is veel belangrijker dan het geld !!

Dus: enjoy !

:wink:

Ingrid.

Dank je wel Louw en Ingrid!

Nee, niet echt spannend, wel leuk, exciting.
Ja, het 'helpt' wel dat ik hier ben opgegroeid, en ik ben al vaak van huis/dorp/school/werk veranderd. Ik vind het gewoon leuk! :D

Nou, vandaag ging ook goed.En iemand heeft mij een betere route uitgelegd, wat het minstens 5 min korter moet maken, dus dat ga ik morgen ochtend uit proberen.

Net op de terugweg file op de freeway..... Maar daar heb ik gelukkig ook een alternatieve route voor(ik hoef maar een klein stukje met de freeway.

He Simone.

Nou van harte dan maar met je nieuwe baan. Ik hoop dat de eerste dagen goed zijn bevallen. Deze geven normaal aan hoe het verdere verloop zal zijn.

35 minuten is toch niets ? Hier doe je er ook 35 minuten over waarvan je er dan 20 stil staat in de file.

Wij zijn erg benieuwd naar de update van jullie site.

Groetjes Maike en Joost.

Ja, site moet nodig worden geupload!
Trouwens, het nieuws wordt minder, en minder interessant, maar goed, wel de weekenden, en over nieuwe baan.

Nou, ik heb een nieuwe route, het is nu 25-30 min.

Ik ben snelwegen zonder stoplichten, in Overijssel gewend. Daarom is het frustrerend hier te rijden ;) Als dat hier zo zou zijn, zou ik er in 15 min zijn!
Maar, ik ben nu heel blij met mijn 25 min!!
Terugweg wat langer, want meer files, en die kan ik ontwijken, maar dan ben ik wel iets langer bezig.

Back