Een nieuwe!

koenb

New Member
Hallo allemaal,

Mijn naam is Koen Bakker (39) en aangezien we de knoop hebben doorgehakt om een visum te krijgen voor downunder leek het mij wel leuk/handig om van dit forum deel uit te maken en de ervaringen en tips van 'soortgenoten' te lezen!

Hartelijke groet,
Koen

welkom op het forum :up:

Op welke manier plannen jullie te gaan?

Hoi nesje,

Wij (ik, mijn vrouw en 3 dochters) willen graag naar Albany, WA op basis van een skilled worker visum.
Indien mogelijk met een state sponsorship. Ik heb begrepen dat dit sneller kan gaan dan een regulier visum.
Heeft iemand daar ervaring mee?

Groet,
Koen

:hi: op het forum en veel succes!
Als je beroep op de skilled eligible list van WA voorkomt dan maak je een goede kans, maar de lijsten zijn nog niet bekend ivm het afronden van de State Migration Plans. Wat is jouw beroep?

:)

hey Koen,

Je moet eerst kijken of je beroep op volgende lijst voorkomt http://www.immi.gov.au/skilled/_pdf/sol-schedule3.pdf

Als je sponsorship van een staat wil, moet je beroep op het State Migration Plan van die staat staan. Deze SMP zijn er nog niet... ze komen eraan, maar niemand weet wanneer...

De lijst van beroepen die in aanmerking komen voor sponsorship staan in volgende lijst
http://www.immi.gov.au/skilled/_pdf/sol-schedule4.pdf

grtjes
ines

Hallo allemaal!

Ik vind het super om zoveel reacties te krijgen!

Ik zal wat meer over mezelf vertellen.
Wij zijn inmiddels 2 keer naar Oz geweest (we hebben familie wonen in Albany) en zijn zowel aan de oost- als westkust geweest. De laatste keer was een campertocht van circa 6000 km met onze (toen nog) 2 dochters; een onvergetelijke reis.

Onlangs hebben we de knoop doorgehakt en besloten ervoor te gaan en de overstap te wagen!

Ik heb HTS bouwkunde gestudeerd (afgestudeerd in 1998) en heb sinds 2006 een eigen ingenieursburo op het gebied van akoestiek en brandveiligheid.
Op mijn visumaanvraag zou ik dan bij voorkeur environmental engineer invullen (met civil engineer optie). Beide komen voor op SOL lijst. Ik heb al even gezocht op het forum maar kon (nog) geen draadje vinden van iemand die een skillsassesment bij Engineers Australia had doorlopen op dit vlak.

Voor de 25e heb ik me ingeschreven voor de IELTS test, ik moet de bevestiging nog ontvangen. Hier moet ik een 7 voor scoren heb ik begrepen en dat moet lukken.
Kan iemand mij vertellen of mijn vrouw dezelfde score moet halen?

Hartelijke groet,
Koen

Welkom op het forum. Ik woon in Kalgoorlie, WA. Helaas kan ik niet helpen met de visum aanvraag omdat ik via Nieuw Zeeland en mijn NZse partner naar Australie ben gekomen.
Jo

Die moet gemiddeld een 4,5 halen op de General test. (was bij mij ook zo. :wink:)

Dat moet te doen zijn (zegt ze zelf) ;-)

De hele papierwinkel zie ik nog het meest tegen op. Heeft iemand ervaring met een skillassement bij Engineers Australia?

De hele papierwinkel zie ik nog het meest tegen op. Heeft iemand ervaring met een skillassement bij Engineers Australia?

Ik heb de assesment ook gedaan (WTB). Gewoon opschrijven wat je zoal gedaan hebt. Tis een hoop schrijfwerk maar best wel te doen. De papierwinkel van diploma's laten vertalen en waarmerken en whatever was nog het meeste werk eigenlijk.

Succes Henk

Hoi Koen welkom!

Je vrouw kan er eventueel ook voor kiezen om geen Ielts te doen en een "second installment" te betalen van zo een 2100 dollar ofzo.. Maar daar kun je een hoop Ielts testen voor verknoeien :smile:

Maar over het algemeen is het goed te doen als je gemiddeld een 4,5 hoef te halen.

Succes met jullie aanvraag. :up:

Groeten Steven

Back