Een paar vraagjes

Olliezzz

New Member
Hallo allemaal, ik zit weer eens met wat vraagjes, er volgen er vast nog meer ;)

Als ik mijn 309 visa aan ga vragen maakt het dan kwa wachttijd verschil of ik hem online aanvraag of zelf opstuur/wegbreng naar Berlijn? en is het de bedoeling met online aanvragen dat je al het bewijs gaat inscannen en dan verstuurd?

Ik denk dat ik al redelijk opschiet met de bewijzen, hebben jullie ook alle gezamenlijke bankafschriften per maand erbij gevoegd als bewijs? Of alleen een overzichtje van het jaar?

Mijn vriend en ik hebben een gezamenlijk bankaccount sinds vorig jaar april, maar ik bleef mijn eigen rekening gewoon houden omdat ik daar mijn loon op kreeg.
Is het dan ook nog handig dat ik mijn eigen afschriften er ook bij doe??

Olga
 
Het maakt geen verschil in doorlooptijd of je alles opstuurd naar Berlijn of via ImmiAccount.

Als je eenmaal op ImmiAccount een profiel hebt aangemaakt en je aanvraag online hebt ingevuld, kan je documenten uploaden. Let erop dat er per document een upload limiet is, dat gaf met name bij fotos (om je gezamelijke relatie te onderbouwen) een probleem voor mij, dus ik heb een lagere resolutie gebruikt om zo binnen de upload limiet te blijven.

Ook alle officiele documenten kan je gewoon inscannen en toevoegen. Het origineel bewaar je natuurlijk in het geval de CO daarom vraagt. Ik heb zelf van elk document een foto met mijn telefoon genomen en die geupload als pdf.

Het gaat erom je gezamenlijke huishouden te bewijzen. Van jullie gezamelijke rekening zou je het oudste en het nieuwste bankafschrift kunnen meesturen zodat je laat zien sinds wanneer jullie die rekening hebben.
Als jullie allebei ook uitgaven doen van je eigen rekening voor de gezamenlijke huishouding, laat dat dan ook zien. Bijvoorbeeld, ik betaalde gas/elektra en mijn vriendin betaalde de onroerend zaak belasting. Ieder van onze eigen rekening. Relevant is dat je dan laat zien dat het hierbij betrekking heeft op de woning waar jullie samen in wonen en ieder dus kosten dragen.
 
Back
Top