Een paar vragen over een visum

Blaveloper

New Member
Omdat Rob maar geen antwoord geeft.

1. Moet ik al een pasport hebben voor de aanvraag of er na?
2. Moet ik een werkgever zien te vinden voor de visum aanvraag of er na?

Voor vraag 1, weet ik niet zeker maar zie niet in waarom je het niet nu al regelt. Vraag 2: als het geen employer sponsored visum is dan hoef je nog geen werk te hebben gevonden voordat je naar Australie komt; in het andere geval moet het natuurlijk voor de aanvraag.

Heb je geen paspoort nodig om buiten de eu te reizen? Dat zou een ja betekenen bij 1.

Als je een werkgever vindt die e wilt sponsoren dan regelen jullie samen het visum. Eerst werkgever die akkoord is, dan dus samen visum regelen.

Je moet in ieder geval een paspoortnummer op kunnen geven op het moment dat je visum geaccordeerd wordt en je deze gaat valideren. Volgens mij strikt genomen daarvoor niet, maar wat is het probleem om het paspoort nu alvast te regelen? Dat zijn, in verhouding tot de totale procedure, de kosten niet.

Je tweede vraag hangt af van het soort visum dat je aanvraagt. Ik heb een skilled independent visum op basis van mijn opleiding en werkervaring en dus geen werkgever nodig gehad. Veel werkgevers zien het als een plus als je al een visum hebt, want iemand sponsoren kost de werkgever ook geld (heb ik begrepen van recruitment bureau's).

Omdat Rob maar geen antwoord geeft.

1. Moet ik al een pasport hebben voor de aanvraag of er na?
2. Moet ik een werkgever zien te vinden voor de visum aanvraag of er na?
Ik ga er vanuit dat je een mooi rapport gekregen hebt van Rob? En dat je vervolgens tegen hem gezegd hebt dat hij je verder mag begeleiden en dat je daar de kosten voor draagt? Nee? Dan hoeft hij je niet gratis te helpen toch?

maar wat is het probleem om het paspoort nu alvast te regelen? Dat zijn, in verhouding tot de totale procedure, de kosten niet.
Het is geen probleem, ik wil alles gewoon van te voren weten om verrassende...verrassingen te voorkomen.
Ik ga er vanuit dat je een mooi rapport gekregen hebt van Rob? En dat je vervolgens tegen hem gezegd hebt dat hij je verder mag begeleiden en dat je daar de kosten voor draagt? Nee? Dan hoeft hij je niet gratis te helpen toch?
Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb die € 200,- al betaald.
Ik heb zelfs al een rapport over de kansenbeoordelingen gekregen.

Sorry hoor, maar als je kansbeoordeling positief is zal je toch eerst een contract met M2A moeten aangaan alvorens hij je verder kan helpen!!
En trust me, daarna zullen ze je uitgebreid informeren wat je allemaal moet doen en wanneer je dat moet doen.
Wij hebben sinds 2 weken ons visa verkregen via M2A en zij reageren altijd!

Het is geen probleem, ik wil alles gewoon van te voren weten om verrassende...verrassingen te voorkomen.

Zoals ik al eerder heb gezegd, ik heb die € 200,- al betaald.
Ik heb zelfs al een rapport over de kansenbeoordelingen gekregen.
Lees nou eens goed door wat er geschreven wordt.... Je hebt een kansbeoordeling gedaan voor 200 euro en daar zit dan toch een aanbieding van hun in om eventueel met ze verder te gaan?

Volgens de beoordeling kan ik alleen voor de RSMS visum gaan, ik ga er niet vanuit dat het hierdoor komt.
Ik bedacht me net dat het ook kan gebeuren dat ik bij bepaalde mensen steeds in de spam terecht kom.
Dit probleem komt vooral voor bij email adressen die via Live/Hotmail/Outlook.com worden gehost (met of zonder eigen domein naam).
De oorzaak is nog steeds onbekend.

Volgens de beoordeling kan ik alleen voor de RSMS visum gaan, ik ga er niet vanuit dat het hierdoor komt.
Ik bedacht me net dat het ook kan gebeuren dat ik bij bepaalde mensen steeds in de spam terecht kom.
Dit probleem komt vooral voor bij email adressen die via Live/Hotmail/Outlook.com worden gehost (met of zonder eigen domein naam).
Wanneer heb je Rob gemaild? Ze reageren bij betalende klanten normaliter binnen een paar dagen. Als je voor een RSMS visum kan gaan, ga je dat dan ook via M2A doen?

Ik mailde eerst op vrijdag, direct na de uitslag van mijn beoordeling.
Bedoel je dat een RSMS visum aanvragen via M2A niet de moeite waard is en dat je dit beter zelf kan doen?

:confused:

I'm confused

:confused:

Maar volgens mij kan ik dit concluderen:

• Volgens mij heb je een kansbeoordeling gedaan (voor 200,-)
  • Die kansbeoordeling geeft iets aan: een RSMS visum is je beste kans
  • Wil je nu meer weten over hoe dat werkt en je andere tig vragen beantwoord hebben kun je een contract met M2A afsluiten om je te begeleiden met de visum aanvraag.
  • Al je vervolgvragen na het advies zitten in principe niet in die 200,- of Rob moet zich vreselijk vervelen/niets doen hebben en dan dus tijd hebben voor mensen zonder contract (maar aangezien Rob wel genoeg te doen heeft kan dat even duren)
  • Mocht je wel een contract voor het volledige visumtraject hebben dan is Rob wat trager dan normaal wat eigenlijk nooit voorkomt.
Cheers

Oh en bestel gewoon een nieuw paspoort ;) Die is dan voorlopig wel ff geldig voor op je visum en validatie trip tzt.

Succes

En sommige mensen zijn gewoon erg ongeduldig (en worden daarom aan de junk list toegevoegd:p)

Back