Een plekje in container ivm erfstuk

lizzyhas

XPdite Sponsor
Hallo iedereen en vooral diegene die naar Sydney emigreren!;)

Wij zijn 2009 hier aangekomen en binnen een half jaar overleed mijn vader onmiddelijk gevolgd door mijn moeder,dat was even heel erg slikken.

Er staat in NL nog iets van mijn ouders wat ik nu wel heel erg graag hier in ons huis, wat we net gekocht hebben, zou willen zien staan.

Ik zoek dus iemand die voor mij een staande klok zou willen mee verhuizen naar Sydney,tegen betaling uiteraard.

Het was mijn vaders trots en ik zou het jammer vinden als ie op de schroothoop belandt, niemand wil hem hebben ,alleen ikke wel, tis zo een specifieke herinnering aan mijn vader,

Alleen ,dat is zo handig dat je dan in Australie woont :-(

Wie o wie, het zou geweldig zijn als iemand dat kan doen voor ons.

Stuur me alsjeblieft een pm als je plek en bereidheid ertoe hebt,thnx

groet,
Lizzy
 
Hoi Lizzy,

Nee ik kan je niet blij maken met een stukje ruimte in een container, sorry!
Maar misschien wel iets om te overwegen, ik heb destijds 3,5 jaar geleden gebruik gemaakt van http://www.baggage.nl
Heb zo'n 1,5 m2 spulle verscheept welke allemaal zonder problemen zijn aangekomen. Vorig jaar (feb 2011) heeft mijn vrouw van dezelfde verhuizer gebruik gemaakt. In haar geval ook een 1,5 m2 spullen inclusief een fiets en alles is wederom zonder problemen in Melbourne geraakt.

Dus mocht je die klok snel in je nieuwe huis willen hebben....
 
Tweety, ik ben met dit antwoord net zo blij hoor, dank je wel voor de tip.
Ga er vd week meteen naar informeren.
gr, Lizzy
 
http://www.baggage.nl
Heb zo'n 1,5 m2 spulle verscheept welke allemaal zonder problemen zijn aangekomen. Vorig jaar (feb 2011) heeft mijn vrouw van dezelfde verhuizer gebruik gemaakt. In haar geval ook een 1,5 m2 spullen inclusief een fiets en alles is wederom zonder problemen in Melbourne geraakt.

Heb je die spullen via de lucht of over het water naar Oz gestuurd? En hoe heb je dat gedaan met inklaren (volgens mij heb ik wel eens gelezen dat jij dit zelf hebt gedaan). Ik wil een nieuwe fiets via baggage.nl versturen en heb zo snel even gezien dat het goedkoper is met het vliegtuig dan met de boot. Maar moet het dan ook worden ingeklaard? Toen we 20 dozen hadden verscheept met Hazeleger werd het inklaren voor ons gedaan, maar heb niet zoveel zin om hier nu geld aan uit te geven en doe het dus liever zelf.
 
Heb je die spullen via de lucht of over het water naar Oz gestuurd? En hoe heb je dat gedaan met inklaren (volgens mij heb ik wel eens gelezen dat jij dit zelf hebt gedaan). Ik wil een nieuwe fiets via baggage.nl versturen en heb zo snel even gezien dat het goedkoper is met het vliegtuig dan met de boot. Maar moet het dan ook worden ingeklaard? Toen we 20 dozen hadden verscheept met Hazeleger werd het inklaren voor ons gedaan, maar heb niet zoveel zin om hier nu geld aan uit te geven en doe het dus liever zelf.
Met de boot. Maar als het alleen om een fiets gaat zou ik die met het vliegtuig laten overkomen veel sneller. Inklaren zelf is een appeltje eitje, stelt echt helemaal niets voor.

Maar gaan jullie niet naar Nederland op vakantie? Heb je al eens gekeken of jullie luchtvaart maatschappij het toelaat om een fiets mee te nemen? Vaak kan dit gratis, oa met Malaysian Airlines, andere vragen een extra $50 of $100.
 
Maar gaan jullie niet naar Nederland op vakantie? Heb je al eens gekeken of jullie luchtvaart maatschappij het toelaat om een fiets mee te nemen? Vaak kan dit gratis, oa met Malaysian Airlines, andere vragen een extra $50 of $100.

Ja we zijn nu in Nederland, maar hebben al zoveel mee te nemen o_O dat ik die fiets er niet meer bij kan hebben. Dat inklaren is een kwestie van een papiertje invullen? En moet ik hem dan zelf ophalen of kan ik alsnog een 'mannetje' regelen om hem bij mij thuis te brengen? Ik moet even de tijd vinden (pfffff je wordt geleefd als je met een kleine baby naar Nederland gaat) om goed uit te zoeken hoe of wat. Waarschijnlijk vind ik die tijd pas weer als ik terug ben in Oz. Zolang stal ik de fiets gewoon bij mijn schoonouders.
 
groot gelijk, niet te veel tegelijk willen doen! Je hebt al genoeg aan je hoofd, met een baby - zelfs als je thuis bent, en dan ben je nu ook nog op reis. Alles wat nu niet hoeft, lekker laten zitten en oppakken als het weer kan. En nu de tijd die je hebt gebruiken om hier leuke dingen te doen en leuke mensen te ontmoeten :) .
 
@BG*MT mooie tip ben gelijk gaan kijken, maar kan het australische bier niet vinden? Wel frans, italiaans, belgisch, duits, engels, iers, scandinavisch of amerikaans. Maar geen australisch?
 
@BG*MT mooie tip ben gelijk gaan kijken, maar kan het australische bier niet vinden? Wel frans, italiaans, belgisch, duits, engels, iers, scandinavisch of amerikaans. Maar geen australisch?
Ze hebben doorgaans Tooheys, VB, Hahns en soms xxxx. Geef ze een belletje. Ze hebben van die rietenmandjes in de winkel, vul je die dan helpen ze je mee sjouwen (naar de auto dan he). I love it. :D
 
Tooheys, VB en Hahns mag misschien wel Australisch zijn, maar het heeft niets met bier te maken.
XXXX on the other hand.

groetjes Johan
 
update, de klok die komt, joehoeee, uiteindelijk regelt mijn broer alles voor me, de schat.
En nieteens zo duur, er wordt een kist gemaakt voor bijna 300 euro en de verscheping is ook 300 euro.
Nu maar afwachten wat er bij de douane gaat gebeuren, graag geen gaatje in boren dank u wel.
 
Back
Top