Een Spousevisum, maar dan via NZ

Jarp

Member
Wellicht een wat rare benadering, maar ik werd wat onpasselijk van de visa bijdrage van een Spouse visa in Australie, dus zat wat rond te neuzen.

Als ik het goed gelezen heb, mag een Aussi zich vrij vestigen en vice versa. Een spouse visum in NZ kost (als ik zo snel goed gelezen heb) 900 GBP.

Of denk ik nu iets te enthousiast in mijn voordeel?
;)
 
De vraag is natuurlijk of je je dan ook eerst voor een aantal jaren moet wonen in New Zealand.
If your partner
  • holds a valid Australian passport but does not hold a current New Zealand residence permit or residence class visa or a current New Zealand returning resident’s visa, or
  • holds a New Zealand residence permit or returning resident’s visa which was issued on the basis that they were a holder of an Australian Permanent Residence Visa or an Australian Resident Return Visa,
they must provide evidence that New Zealand is their primary place of established residence at the time your application is made and assessed.

bron:
http://www.immigration.govt.nz/migr...pupportmypartner/evidenceofpartnersstatus.htm
 
back door??? really :eek:o_O
en onpasselijk over de visabijdrage? het leven is hier ook duur hoor, just to let you know :)
 
De kernvraag is wat de definitie van " established residence " is inderdaad. Een keer een belletje aan wagen :)

@Katjavdl: Can't blame a guy for trying :) Spouse visa rate is zo ongeveer verdubbeld de laatste paar jaar en overheden sponsoren is nooit een van mijn hobby's geweest. Al helemaal niet als ik het vermoeden heb dat het niet alleen om dekking van de gemaakte kosten te doen is.
 
Een opmerking die ook op de website is terug te vinden, is dat het PR visum van je vriendin vervalt als ze weer uit NZ vertrekt. De 'question de jambon' is natuurlijk of dat ook geldt voor het spouse visum. En indien dat geldig blijft, wordt dat dan ook erkent in AU?
 
haha ja ik snap je motivatie hoor @Jarp
de buitenlanders hier brengen aardig wat dollartjes binnen via het visasysteem, melkkoe.....
 
@FritsC: Ben ik inmiddels zelf ook achter. Daarnaast hebben Kiwi's in Oz de eerste jaren weer wat beperkingen en zijn er weer wat wetswijzigingen in Oz op komst.

De dollartjes doen ze leuk. In NL bieden we expats een 30% tax ruling aan :)
 
@FritsC

De dollartjes doen ze leuk. In NL bieden we expats een 30% tax ruling aan :)

Zolang de rij met mensen die naar Australie willen verhuizen niet opgedroogd is, en via de SOL lijst de AU overheid kan cherry-picken wie ze wel en niet binnen laten, is er geen tax incentive nodig om buitenlandse kenniswerkers aan te trekken.
 
Back
Top