een tennisclub -resort in Queensland

Ivan

New Member
Hallo
Graag wil ik enkele tennislovers bereiken die me alle info over tennissen in the Sunshine Coast geven !
Wij willen als tennisleraars , met Horecaervaring graag een resort opstarten of overkopen !
Wij vonden al enkele mogelijkheden in volgende regio's :
Cooroy , Hervey Bay , Deception Bay en Redcliffe .
Kennen jullie deze stadjes en wat is jullie mening daarover qua ligging , toekomst , veiligheid , toerisme , sociaal leven , etc.
Wij hebben twee kleine kindjes en hopen op een goede school !
Staan Australiers open voor buitenlanders die hun een sportaccomodatie aanbieden ; wij willen sfeer creeren zoals we in Belgie en Nederland gewoon zijn !
Alle tips , reacties meer dan welkom om ons marktonderzoek vooruit te helpen .
Wij zijn ingeschreven bij de immigration Bureau in Amsterdam voor onze Businessownersvisa te krijgen ;
wij moeten wel in onze toekomstige zaak een turn over verwezenlijken van jaarlijks minimum 200000 AUSDOLLARS .
Dit zoeken wij mits grondige marktstrategie en marketing te kunnen behalen .
Groetjes , Ivan
 
Hallo Ivan

Lijkt me leuk, een goed tennisresort in de buurt van de plek waar Jan en ik ooit een stukje grond hopen te kunnen kopen. Ik heb het dan over Cooroy, van de andere plaatsen ben ik ooit een keer in Redcliff geweest, maar daar kan ik me niet zoveel van herinneren.

Van Cooroy iets meer want we hebben familie wonen in Cooran, dat ligt er vlak bij. De beide families wonen in het Mothar Mountain NP.
Ik persoonlijk vind het gebied tussen de Bruce Highway van Brisbane richting Gympie en dan vanaf de snelweg richting de kust, heel erg mooi.
Je bent daar in de buurt van Rainbow Beach, Noosa Head NP en natuurlijk het prachtige Noosa Head zelf. Leuke terrasjes, winkels en vooral prachtige stranden.
Wij zwemmen graag in de delta van de Noosa River wat op bepaalde plaatsen heel veilig is voor kleine kinderen.
 
Als we in de afgelopen jaren op familiebezoek gingen, verbleven we meestal in Noosaville, een klein plaatsje aan de Noosa River. Het is vandaar ongeveer een half uur rijden naar Cooran.
Het gebied tussen de kust en Cooroy is heel groen, licht heuvelachtig met hier daar verspreid liggende, vaak heel schilderachtige dorpjes.
Cooroy is een eenvoudig plaatsje waar, als ik mij goed herinner niet zo heel veel te beleven valt, maar ik ben er maar drie keer heel kort geweest en heb misschien niet alles gezien.

Jan z'n twee achternichten die in Cooran wonen, zijn beide lerares. De ene in Gympie, waar je volgens mij een redelijke scholenkeus hebt en de ander in, ik meen Cooroy.
Helaas kan ik je hier niet meer over vertellen, behalve dat we nu zo'n 11 jaar de ontwikkeling van hun zes kinderen mogen volgen en ze op ons een zeer gelukkige, zelfverzekerde indruk maken. Elk jaar in december bereiken ons schoolfoto's van Award-uitreikingen, muziekuitvoeringen, etc.
Ik krijg de indruk dat de scholen veel met en voor de kinderen doen.

Helaas moet ik het bij deze korte impressie van vooral de omgeving laten. Ik hoop dat iemand anders van dit forum je wat zakelijker informatie te bieden heeft.


Gr. Annelies
 
Annelies , dit is wat ik noem alvast een meerwaarde aan ons groot marktonderzoek waar we ons definitief willen vestigen ! Noosa itself is voor ons quasi onbetaalbaar , maar Cooroy valt best mee .
Natuurlijk moeten we een succesvolle , rendabele zaak kunnen opzetten en ons niet alleen laten verleiden door de schoonheid van de streek .
Cooroy is inderdaad beschreven als een rustig stadje in het Noosa achterland waar veel jonge gezinnen wonen.
Onze bedoeling is een tennisresort op te zetten met als extra de verhuring van enkele kamers of studio's .
Wij moeten uitkijken of de mensen weliswaar te vinden zijn om in het minder toeristische Cooroy te overnachten !
In oktober ga ik zelf even de sfeer opsnuiven in de diverse gebieden die ik in mijn vorige mail opsomde .
Maar graag krijg ik van zoveel mogelijk personen zowel positieve als negatieve indrukken toegestuurd !
Alle reacties welkom , groetjes uit het natte Belgie van Ivan
 
Hi Ivan

Ben eigenlijk toch wel benieuwd wat je nou precies bedoelt met een Tennis Resort? Een Resort is hier normaliter een 'vakantie gelegenheid' waar zo goed als altijd 1 (of meer) zwembaden aanwezig zijn en soms ook een tennisbaan. Is de opzet dan dat jullie meerdere banen hebben en is jullie doelgroep (semi) professionele tennissers? Gaan jullie tennis tuition aanbieden? Het enige wat ik ken aan Tennis Resorts is hetgeen dat opgezet is aan de Gold Coast http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1658.msg14588#msg14588, maar dat is meer een tennis academy. Maar goed ik speel dan ook voor geen meter tennis :-D

Ben gewoon nieuwsgierig...
Syl
 
HALLO IEDEREEN ,
DEZE FORUM IS ECHT GEWELDIG !
ZOVEEL REACTIES ZEG IN ZO'N KORTE TIJD ,GRAAG WIL IK EVEN DIEPER OP ONZE PLANNEN INGAAN .
WIJ DENKEN OM EEN KLEIN TENNISCLUBJE OP TE STARTEN IN EEN TOERISTISCHE REGIO ZOALS DE SUNSHINE COAST .
ALLEEN WETEN WE NOG NIET WAAR ONS TE VESTIGEN ; DAARVOOR DIT MARKTONDERZOEK .
DE BEDOELING IS OM TE WERKEN MET ONGEVEER 4 à 5 TENNISCOURTS MET DEZELFDE ONDERGROND ALS DE COURTS IN MELBOURNE (GRAND SLAM TORNOOI ) . WIJ ZOUDEN ONS CLIENTEEL VINDEN BIJ DE LOCALE BEVOLKING ; MAAR OOK BIJ TOERISTEN DIE BIJ ONS ENKELE DAGEN EEN COMBINATIE VAN SPORT EN CULTUUR-STRANDVAKANTIE KUNNEN KRIJGEN EN OOK BIJ ONS LOGEREN IN DE STUDIO'S DIE WE WILLEN BOUWEN .HET IS OOK ONZE BEDOELING OM TENNISPROFS VAN OVER DE GEHELE WERELD AAN TE SPREKEN OM BIJ ONS TE LOGEREN EN OM IN ALLE RUST HUN VOORBEREIDING OP HET TENNISTORNOOI VAN MELBOURNE TE KUNNEN VERWEZENLIJKEN. GRAAG WIL IK REACTIES OP ONS PROJECT EN ALLE INFO MOGELIJK OVER HERVEY BAY , COOROY ,DECEPTION BAY EN REDCLIFFE .ZOU ER OOK SUBSIDIES BESTAAN VOOR ZULKE PROJECTEN ?EN ALS LAATSTE GRAAG INFO IVN DE STATE SPONSERED BUSINESS VISA ART. 163 SUBCLASS 890 EN 892 ALS DAT IEMAND IETS ZEGT .
WIJ WERKEN MET DE IMMIGRATIE BUREAU IN AMSTERDAM , KENNEN JULLIE DIE ORGANISATIE ?
IK DANK ALVAST IEDEREEN DIE MIJ INLICHTINGEN WILT HELPEN VERSTREKKEN IVM ONS PROJECT .
GROETJES VAN IVAN UIT BELGIE
 
Hoi Ivan errug interessant wat jullie willen gaan doen. Ter info, ik heb 2 jaar geleden een half jaar bij Melbourne international tennis school van Michael Baroch (voormalig coach van o.a. Mark Philipoussis en Maria Sharapova) stage gelopen. Ook zij hebben 1 baan met dezelfde ondergrond als de aussie open. Ook daar heb ik 4 maanden stage gelopen op de marketing afdeling (ik ben intussen mijn bachelor in International Communication) en tijdens de aussie open meegwerkt aan clubpromotie.

Zelf gek zijnde van tennis is julie idee natuurlijk erg aansprekend voor mij. Zelf heb ik in die tijd ook onderzoek gedaan naar alle tennisscholen/resorts in heel australie, omdat we op dat moment in onderhandeingen zaten met chinezen die een grote investering wilde doen in een van de tennisscholen in australie. Uiteidnelijk wonnen we deze onderhandelingen, waarbij onze grootste concurrent de tennisschool van dennis hopper en pat cash was. Ik weet niet of het ook echt de bedoeling is om eventueel tennisopleidingen te gaan geven, maar dan heb ik nog wat goeie tips.

Voor eventuele sponsoring zou ik je verwijzen naar Tennis Australia. Clubtennis was namelijk een van de nieuwe promoti eprojecten op het moment dat ik daar zat. Wie weet willen ze jullie helpen omdat jullie kinderen in clubtennis kunnen krijgen. Als je zou willen kan ik contact opnemen met de marketing afdeling en er is navraag naar doen voor jullie.

Groetjes
 
Sorry voor de hoofdletters in mijn schrijven in mijn vorige mail , ik heb geen internet ervaring , het zal niet meer gebeuren ; Ivan uit Belgie
 
Hallo Shuter Street ,
Eindelijk iemand die ik gevonden heb om over specifiek ons tennisproject te kunnen praten .
Ik heb reeds contact gehad met enkele Australische tennisspelers en coaches die mij wat globale informatie hebben gegeven maar een contact als met jou is mij goud waard !
Vertel mij aub alles over Uw ervaring of geef mij Uw E-mailadres door als je dat verkiest , dan kunnen we langer uitgebreid schrijven over onze tenniservaringen en de mogelijkheden in Australie .
Ik ben zelf gediplomeerde tennisleraar aan de VTV in belgie . Ons doel is niet om tennisprofs te creeren in ons toekomstige club , maar eerder tennisinitiatie aan kinderen en volwassenen te geven in een vriendelijke sociale clubsfeer . Ik hoop wel Europese of andere profs te mogen verwelkomen in ons tennisparadijsje die zich in perfecte , rustige omstandigheden kunnen voorbereiden op hun tornooien.
Ik heb echter nog geen idee waar mij te vestigen , ik kom naar Australie in september of oktober 2005;
Waar woont U ?Bent U Nederlander of Belg ? Hebt U competitie gespeeld bij ons , misschien kennen we elkaar ?
Geeft U nu nog tennisles ? En waar ? Ja , ik ben ronduit nieuwsgierig naar Uw belevenissen als tenisser in Australie !
Ik hoop wat van U te mogen vernemen .
Mijn E-mailadres is : ivanwillems@skynet.be
Vele groetjes en tot hoors , Ivan
 
[quote author=IVAN link=topic=2293.msg23922#msg23922 date=1124030277]
Sorry voor de hoofdletters in mijn schrijven in mijn vorige mail , ik heb geen internet ervaring , het zal niet meer gebeuren ; Ivan uit Belgie
[/quote]

no worries
 
Back
Top