een week verder na emigratie

Dominc

Member
Hallo allemaal,

Bij deze willen we weer een verhaaltje achterlaten hoe het er nu een beetje voorstaat.

Afgelopen maandag hebben we op Schiphol afscheid genomen van onze vrienden en familie en toen zijn we aan onze vlucht begonnen naar Singapore.

Na 12,5 uur vliegen zijn we aangekomen in Singapore na nauwelijks geslapen te hebben, maar op zich ging de tijd supersnel voorbij en was de service van de luchtvaartmaatschappij er goed. Eenmaal aangekomen zijn we naar ons knusse hotelletje gegaan en ons eigen opgefrist. We hebben 3 nachten doorgebracht in Singapore. De stad is zeer futuristisch en modern en je kunt je er in die aantal dagen prima vermaken. we zijn naar verschillende malls geweest en ook nog andere dingen bezocht zoals, gardens by the bay, sentosa, marina bay hotel, downtown.

Onze vlucht na Adelaide stond gepland op vrijdag avond. We dachten dat de vlucht minstens 8 uur zou duren maar het viel mee want de vlucht duurde net geen 6,5 uur. Overigens weer zeer veel moeite met slapen. Eenmaal aangekomen in Adelaide scheen hier lekker het zonnetje. Het was rond de 20 graden dus goed te doen. Vanuit de luchthaven zijn we met een taxi naar ons woonadres gereden waar we de eerste 4 weken kunnen verblijven. Die zelfde dag nog boodschappen kunnen doen en een prepaid telefoon kaart aangeschaft.

Vandaag hebben we eigenlijk ook lekker rustig gedaan. Ik wandel eigenlijk nooit maar vandaag ben ik samen met mijn vrienden gaan wandelen achter waar wij wonen. We wonen bijna naast de universiteit van Adelaide en daarachter liggen hele mooie heuvels met wandelroutes. ik heb nu nog last van me kuiten haha. Het is nu zondag dus eigenlijk waren ook de meeste organisaties en winkels dicht dus hebben we eigenlijk niet veel kunnen regelen. Via internet hebben we we nog wel een tax file number aangevraagd en ons aangemeld bij state sponsorship for new arrivals. We hebben ook nog geprobeerd ons aan te melden bij Centrelink maar dat lukte niet omdat we nog geen vast woon adres hadden en kon ook geen tijdelijk adres doorgeven van post restante van GPO. Weet iemand hier meer van? of heeft hetzelfde probleem ervaren.

Morgen staat in de planning dat we op ons gemak er een buskaart kopen. Een bankrekening gaan openen. wat boodschapje doen en even kijken waar we voordelig een auto kunnen huren voor zo'n 3 dagen.

volgens mij is iedereen weer een beetje op de hoogte

We houden contact

groetjes
Dominic en Marielle
 
Wij hadden toestemming van onze verhuurders van onze eerste unit om het tijdelijke adres te gebruiken, zij zouden post doorsturen naar ons meer permanent adres. Dus hebben we gewoon Medicare op dag 3 aangevraagd...Nog bedankt Paul( aka Gringo) en Joke
 
Back
Top