Eerst Curacao, toen Nederland, nu Kellyville Ridge (sinds apr 12)

petra963

Member
hi,
ik wil ons even voorstellen: mijn man (Ton) en ik (Petra) zijn eind maart in Sydney gearriveerd na een paar jaar Curacao en Nederland. Ton heeft via de internationale company waar hij voor werkt een baan hier aangeboden gekregen, zelf ben ik nog op zoek naar werk.
Ben hier 23 jaar geleden een jaar geweest maar zie wel dat de tijd hier niet stil heeft gestaan; Sydney veel drukker is geworden en prijzen behoorlijk zijn gestegen.
Voorlopig zijn we hier voor 4 jaar op 457 visa en wonen we in Sydney of omgeving.
groetjes, Petra

Hoi Petra, tijd staat nergens stil. En het gekke met tijd is dat het maar één kant op gaat ;)

Maar leuk dat je je aansluit op dit gezellige forum en we vinden altijd leuk om te horen over het dagelijks leven enz.

Welkom op het forum! Ja, de verschillen tussen Sydney nu en Sydney in 1989 :)

1989:

2187960.jpg

2012 (iets andere foto):

sydney-from-above.jpg

Hoi Petra!
Las in een andere post al dat jullie ook op Curacao hebben gezeten!
Leuk om te lezen, ik kom er ook vandaan, en zit nu in Melbourne..
Fijne tijd in Sydney!! :)

Hoi Petra, tijd staat nergens stil. En het gekke met tijd is dat het maar één kant op gaat ;)
In de mode niet.. Ineens zijn er weer kleren in die mijn ouders op hele oude foto's ook aan hadden :p

Maar welkom Petra!!

• Like
Reactions: FOL
Hoi Petra,
Welkom op het forum! Ik hoop dat jullie je al helemaal thuisvoelen in Kellyville Ridge. Wij wonen in de buurt van Penrith. Mocht je eens zin hebben in een bakkie in Rouse Hill (waar ik geregeld even naar toe rij om even te winkelen), dan laat maar weten!
Groetjes
Tanja

Leuk Tanja, doe ik!
zit nu even vast met een gebroken enkel maar als ik weer kan lopen ga ik je contacten.
gr. Petra

Hoi Petra, welkom op het forum! Wat leuk, ik ben opgegroeid in Curacao en woon nu in de Illawarra... het lijkt hier soms op dushi Corsow... beetje combi van Suriname en Curacao... Veel plezier hier!

Jee Petra, je enkel gebroken?! Sterkte... Geef maar een gil als ik iets voor je kan doen. Ik ben nu even in NL maar ben eind volgende week weer thuis.

Hoi Petra, welkom op het forum! Wat leuk, ik ben opgegroeid in Curacao en woon nu in de Illawarra... het lijkt hier soms op dushi Corsow... beetje combi van Suriname en Curacao... Veel plezier hier!
Hi Kathleen,
De Illawara lijkt misschien op Curacao, van Kellyville Ridge kan je dat niet zeggen :)
Voorlopig mis ik de warmte, de contacten en de pan frances nog wel evenals mijn rottweilers ...

gr. Petra

Aardig te horen, ook ik ben vanuit Curacao naar OZ verhuisd, wel al een tijd geleden, maar heb in Dushi Corsow een prachtige tijd gehad, voor hetzelfde bedrijf verhuisd naar Melbourne.
Cheers
Jan

Haaaaaaaaaaaa, pan frances, that brings back a lot of memories.... Succes met settelen. Wat ga je hier doen?

Haaaaaaaaaaaa, pan frances, that brings back a lot of memories.... Succes met settelen. Wat ga je hier doen?
Ook de komende dagen ga ik hier nog niet veel doen. Heb een misstap begaan :)) enkel gebroken, midden augustus) en zit 'op de bank'. Manlief heeft het hier werkwijs erg naar zijn zin, zelf ben ik nog hard zoekend. Vind het niet meevallen om werk te vinden en zelfs een paar reacties op mijn cv te krijgen. Helaas is de rol van huisvrouw en echtgenote van ( ) me ook niet echt op het lijf geschreven... hmm. weet dus nog niet wat het gaat worden....

Bekend, bekend... mijn lief heeft hetzelfde probleem als jij; hij komt in sollicitatieland niet verder. Ik heb wat meer geluk gehad. Wat doet jouw lief? En wat zoek jij?
Ajo!

Mijn lief zit in de medische technologie en werkt voor een dochteronderneming van een wereldwijde Duitse fa. Hij werkt hard en vind het werk hier uitdagend en drukker dan in Nl. Hij zit goed. Ik ben manager van ondersteunende diensten (adj. plv, facilitair, enz) met 20 jaar ervaring. Heb een MBA en brede vooropleidingen met veel (brede) werkervaring. Helaas is facilitair (waarin ik de laatste 6 jaar werkte en ZZP er was) hier heel anders dan in NL. Hier zijn het de engineers and tradespersons die facilitaire zaken managen; het zijn geen managers van mensen maar managers van facilitaire zaken. Ik ben geen engineer of tradesperson dus moet ik wat anders zoeken. ....
En jouw lief? en wat doe jij?

Mijn lief is Project/Programma manager in de IT. Ik ben eigenlijk verpleegkundige, maar ben beland in een construction company als office assistent. Heb het er erg naar mijn zin. Heb altijd al een connectie gehad met de bouw en nu mag ik er als manusje van alles rondlopen... leuk hoor! Ben ook mijn eigen bedrijfje aan het opstarten om kleine(re) bouwbedrijfjes te helpen met hun administratie (vaak opgelegd door WorkCover en waar ze niet aan toe komen). Zit helemaal in de beginfase, dus kan nog alle kanten op... Zijn ziekenhuizen, scholen en universiteiten iets voor jou?

Hee, gaaf dat je in een hele andere 'wereld' terecht ben gekomen qua werk. Geen zin om als vpk te werken of geen passende functie bij jullie in de buurt? Voor mij is het ook geen 'must' om als mngr aan de slag te komen maar ik merk dat ik me verder nergens in kan onderscheiden. Ben 49 en heb vooral management ervaring. Ziekenhuizen enz zouden wel mijn werkplekken kunnen zijn maar ik heb tot nu toe geen vacs gezien waar ik op zou kunnen solliciteren; mijn beeld is dat er vooral vanuit het vakgebied wordt gemanaged (vpk, trades enz). Helaas is mijn vakgebied te ver weg gezakt....
Wat zoekt je lief? geen ideeën voor een eigen bedrijf?

Aardig te horen, ook ik ben vanuit Curacao naar OZ verhuisd, wel al een tijd geleden, maar heb in Dushi Corsow een prachtige tijd gehad, voor hetzelfde bedrijf verhuisd naar Melbourne.
Cheers
Jan
Hi Jan, ben eigenlijk wel benieuwd welk bedrijf zowel daar als hier zit. Heb nog regelmatig contact via msn met bekenden van daar en volg ook de politiek nog op afstand. Hoop dat ik daar tzt weer een tijdje kan gaan wonen en werken. M.n. dat laatste is lastig.
Gr. Petra

Petra , ik zal je een PB sturen.
Ben net 2 weken weg geweest, dus zie je bericht pas vandaag.
Jan

Net verstuurt, ik weet niet of het aankomt want het systeem is veranderd lijkt me.
Onder conversations kan ik geen verzend knop meer
vinden.

Back