Eerst op vakantie of er gewoon voor gaan?!?!?

Kaatje64

XPdite Sponsor
Hallo iedereen.

Zonder ooit in Australië geweest te zijn voelt het voor ons goed om ervoor te gaan!
Echter iedereen zegt: waarom ga je er eerst een keer op vakantie.
Mensen snappen het niet als je zegt dat je altijd al iets hebt met Australie.

Maar ja, dat kost toch weer een hoop centjes met 4 personen, die we liever besteden als we
een visum krijgen (moeten het hele traject nog door hoor).

Stel dat je op vakantie geweest bent, het gevoel wordt dan nog sterker en je komt uiteindelijk
niet in aanmerking voor een visum! Dan baal je pas.

Komt er ook nog bij dat we met onze beide beentjes goed op de grond staan, niet voor een gat te vangen en samen de sterkste stormen kunnen trotseren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening hierover.

Groetjes Karin

p.s. heb gisteren mijn beste vriendin ingelicht over onze plannen en vind het wel moeilijk om haar verdriet hierover te zien. :cry:
 
volgens mij is hier als eens eerder een topic over geopend ,probeer eens onder de search button.

groetjes Manja
 
Hello allemaal.
Volgens mij is er wel eens over gesproken ja,  in andere topics. Maar er is nog niet direct een topic over!! Dus goede zet kaatje :up: :up:
@manja Met allen goede bedoelingen hoor!! :wink: maaaaaar":  laten we het nou gezellig houden als we tegen elk nieuwe lid gaan roepen dat ze het search button moeten gebruiken dan wordt het zo'n saai forum jo! Als je echt denk dat het dubbel zinnig is presenteer dan gelijk ff een paar linkjes :up: ofzo iets
:eek:fftopic:


Eerst gaan of gelijk maar beginnen aan de visum procedure???
Nou zijn er dus een aantal mensen die gaan emigreren voordat ze er ook maar 1 keer zijn geweest. Wij dus ook. Meestal is het excuus geen goede financiering of niet makkelijk weg kunnen van werk of kinderen. Want het is natuurlijk zo dat je het niet heb over een vakantie van 4 weken daar schiet je niks mee op. Als je wilt kijken of een land geschikt is voor emigratie dan zou je op ze allerminst 6maanden moeten gaan back packen of 12 maanden op "work and holiday visum" Alleen dan kan je echt proeven van de cultuur en zweer die je daar gaat mee maken als je er ook daat werkelijk gaat wonen. Als je 4 weken op het strand gaat liggen en in luxe hotels verblijft dan gaat dat never nooit lukken natuurlijk. Na zo'n  vakantie vind je het overal leuk zelfs in Turkije of Marokko (No offence please)

Ik kan natuurlijk alleen onze menig geven en dat is voor een groot deel het geld en de simpele reden dat de cijfers voor zich spreken.  90% van de mensen die daar heen gaan willen niet meer terug. Dus die gok wil ik wel nemen. Anders is het zo vervelend.
Ben je net lekker 6-12 maanden aan het back packen moet je weer terug omdat je visum verlopen is. Echt niet dus!!....,  mij niet gezien. Ik ga nou in februari met een permanent visum.  Als ik het naar me zin heb kan ik gelijk blijven en kom ik voorlopig (lees 5-10jaar) niet meer terug :up: :up:
Ben benieuwd wat de anderen leden voor reden hebben. Misschien wel ongeveer de zelfden :up: Er zijn er namelijk genoeg die al met het visum bezig zijn en er nog nooit zijn geweest.
Zo denk ik er in ieder geval over......  :wink:
Gr. Barry
 
Ben het grotendeels met Bear eens, ook ik zou er geen moeite mee hebben om naar Oz te gaan emigreren zonder er ooit te zijn geweest! Heb er wel familie zitten en ken een heel aantal mensen die er zijn geweest. Op basis van hun verhalen heb ik nog niets kunnen ontdekken waarom ik niet zou gaan.
Natuurlijk, als wij geld en tijd zat hadden zou ik ook eerst op ontdekkingstocht gaan, maar dat zit er niet echt in!
 
Hoi kaatje ,
Ik zit in hetzelfde ding .Mijn man is er al 2 maal geweest en ik nog nooit .Maar toch waag ik de stap om te emigreren .De uiteindelijke beslissing ligt in jullie handen .Gewoon uw gevoel volgen . :up:
groetjes ,Katja
 
Yo,

voordat ik er ooit was geweest had ik al iets met the great land of Oz. Toen ik in 2001 drie weken aan de Sunshine Coast en in Sydney doorbracht werd voor mij alleen maar bevestigd wat ik toch al wist: DIT IS HET!

Mijn idee (kunnen we hier niet een poll over houden!?): gewoon ervoor gaan!

Ik ben wel bevooroordeeld, natuurlijk............. :roll:

Marc
 
Ben het ook helemaal eens met Bear.
Op vacantie gaan is heel anders alles is dan mooi en leuk,
als je er voorgoed heen gaat kijk je er heel anders
tegenover.
Just go for it.

Gr Ineke  :up:
 
oke, hier dan een gewone reactie, :)wij gaan wel eerst op even kijken(vakantie) en dat is meer omdat wij kindjes hebben en dat in onze ogen een stukje extra verantwoordelijkheid met zich meebrengt.wel is het zo dat wij al een deeltje OZ in gedachten hebben waar wij eventueel willen neerstrijken.ik weet dat het heel veel euries kost en sparen wij ons dan ook suf.Ook denk ik dat het scheelt hoe oud je kindjes zijn ,die van ons zijn al naar school en vinden het dan ook wel prettig om eerst eens te mogen kijken ook al zal het inderdaad niet een rieel beeld geven van hoe het is om er inderdaad te wonen.maar toch is het voor iedereen heel persoonlijk ,ik wens jullie heel veel succes met het maken van een keuze.

groetjes manja

ps.Bear ik hoop dat dit wel goed is :-D,met linkjes plaatsen kan ik nog niet zo goed omgaan. :blond:
 
Maluka en ik gaan ook niet eerst op vakantie. Maluka is er in 2000 7 maanden geweest en ook ik.... nog nooit. Als je hier een tijdje op het forum actief bent kom je een heleboel ook over Australie zelf te weten. Lees boeken en kijk tv. Je komt altijd wel iets tegen over Australie :)
Een tijdje terug kregen we het ineens in onze kop om toch met vakantie te gaan naar Oz, maar dat is inderdaad ten eerste heel duur en ten tweede is het zeker heel anders. Dan is alles leuk en mooi :)
Wij hebben ook geen kinderen en willen, als we eenmaal aankomen, eerst een maand of 3 rondreizen.
Dat is dan alsnog onze vakantie ;)
 
Ook wij willen gaan zonder ooit op vakantie te zijn geweest. Ik vind het wel spannend en heb er enorm veel zin in. We hebben al een keer een tijd in het buitenland gewoond en hebben NL nooit gemist.

Mijn man heeft helaas alleen maar veel vakantiedagen in de zomer en we hebben vorige maand besloten om er voor te gaan. Ik vind het te lang duren om eerst in 2006 op vakantie te gaan en dan pas te starten met het aanvragen van een visum.

En vergeet niet.... als het niets is, kan je altijd nog terug naar NL met een bijzondere ervaring op zak. Maar ik geloof amper dat het niet leuk is, want hoor alleen maar positieve verhalen en uiteindelijk maak je je eigen feestje, waar je ook bent.

Succes  :up:
 
Na alle reply's te hebben gelezen, kom ik ook met mijn bijdrage.

Ik vind de mensen die zonder (veel of weinig) informatie naar een land gaan waarvan ze alleen anderen over hebben horen praten, of waarvan ze alleen een paar mooie foto's of tv opnames hebben gezien, zeer moedig.
Ze zullen wel wennen, maar er zijn erg veel onzekerheden daar.
Begrijp me niet verkeerd, maar als je er heen zou gaan voor een vakantie (in jullie geval moeilijk ivm de kinderen) dan zou je een beter idee hebben.
In jullie geval; Als je er een goed gevoel mee heb, zou ik zeggen "Go for it!!" Als alles dan op zijn plaats valt, krijg je toch een gevoel van; "Heb ik het toch goed gedaan om mijn gevoel achterna te gaan."
Zou ik in jullie schoenen staan, zou ik er ook voor gaan. Het is het land van onbegrensde mogelijkheden.

Houd ons op de hoogte van jullie plannen.

Groetjes en sux6,
Rene
 
Hoi allemaal  :)

Ik ben nog nooit in Australië geweest en toch weet ik al zeker dat ik er wil gaan wonen.... omdat mijn vriendin daar woont!  :-D

Vanzelfsprekend weet ik dus niet uit eigen ervaring hoe het is om daar te wonen, maar ik denk dat ik er wel een vrij goed idee van heb, doordat ik natuurlijk toch een relatie heb met een Australische. Persoonlijk vind ik dat je een goed beeld van de cultuur van een land kunt krijgen aan de hand van de mensen. En uit alle informatie die ik over Perth zelf heb verzameld kan ik ook wel opmaken dat het (wat mij betreft) één van de mooiste steden in de wereld is!  :cool:

Groeten, Jason  :)
 
Hallo allemaal,

Alvast bedankt voor jullie input. :up:

Tuurlijk is het een gok, maar we gaan wel met het hele gezin en zou
e.e.a. tegenvallen dan komen we daar ook weer met z'n allen overheen.

Je kunt iedereen die achterblijft toch niet tevreden stellen, ze vinden het
al niet leuk dat je weggaat.
Er zijn ook mensen aan wie je het vertelt en waar je niet echt een hechte
band hebt en deze mensen reageren vaak heel anders, vinden het moedig,
of ze willen zelf eigenlijk ook wel, maar hebben een partner die niet wil.

Sinds 4 jaar ben ik constant mijn eigen gevoel aan het volgen in allerlei
beslissingen en ik moet zeggen dat ik me daar heerlijk onder voel.
Als je partner dan het zelfde gevoel heeft dan is er wat dat betreft geen
vuiltje aan de lucht.

Enne Manja, no hard feelings hoor!!

groetjes
:later:Karin
 
Voor ons geldt dat we niet per se willen emigreren, we willen graag meer van de wereld zien. Als we nu de kans krijgen zullen we 1-2 jaar daar aan de slag gaan en dan verder kijken. Het is voor ons geen eindbestemming, we zouden ook graag werken in bijvoorbeeld China (enorm veelbelovend land). Maar wie weet... misschien bevalt Australie wel enorm goed. Dat is tevens een punt van zorg, stel je voor dat je daar "hier" mist en hier "daar"...  :?
 
Back
Top