eerste stappen gezet, onderweg naar Mackay

linda74

New Member
Beste allemaal,

Na een hele tijd niks op het forum te hebben gezet weer eens een berichtje. Ik heb net even zitten neuzen op het forum en raak weer helemaal geinspireerd!

Wij zijn een gezin met 3 kinderen (2 jongens van 4 en 2 en onze dochter van 8wk). Hoewel we nog nooit in Australie zijn geweest is het onze droom om daar een tijd te gaan wonen. Als kind droomde ik vd flying doctors en nu bij de McClouds daughters en gelukkig heb ik mijn man hiermee kunnen besmetten...haha. Na een periode van zoeken, en twijfel hoe, wat en waar (Mackay of Melbourne) heeft mijn man een baan gevonden in Mackay (contract getekend!) en zijn de eerste stappen gezet!

De komende periode is het wachten op het verkrijgen van de toestemming van zijn medische licentie zodat hij daar ook mag werken (we zijn beiden arts). Een behoorlijke investering overigens, alle diploma's en certificaten vertalen, legaliseren door de notaris (alles in 3voud voor verschillende medische instanties) en dan ook nog weer apostilles erbij. Geloof dat we ondertussen bijna 1000 euro kwijt zijn...Maar goed, alles is opgestuurd naar Sydney vorige week, en dan zal het nog wel 2mnd duren voor we weer wat horen. Daarna begint de visum procedure en de andere dingen.
Onze planning is om te vertrekken is ergens halverwege maart 2010, als het loopt zoals we verwachten....

Het contract is in principe voor 2jr (het is geen emigratie, tenminste dien we onszelf en vooral onze familie voor!) maar je weet maar nooit hoe we daar gaan aarden. Dus om alle vrijheid te houden hebben we ons huis te koop gezet. Gister is de makelaar geweest voor de foto's en volgende week gaat het in de verkoop...Ook wel even slikken, het is een heerlijk huis en alles lijkt nu wel heel echt te worden! En nu maar hopen dat het lukt om te verkopen voor we vertrekken...

Nu het hier zulk heerlijk weer is kan ik me er enorm op verheugen dat we dit straks bijna iedere dag hebben! Afgezien dan van de 3 mnd tropische regens en overstromingen maar ach...beter dan de kans op dagelijks regen! Ook voor de kinderen lijkt het me heerlijk, elke dag naar het strand te kunnen, korte broeken, hopenlijk het vinden ve huis met een grote tuin...

Goed, ik zal het er hier even bij laten. Mochten er mensen zijn die dit lezen en Mackay goed kennen dan graag reacties en tips en trucs zijn altijd welkom!

veel groetjes, Linda

Hi Linda,
ik ga over 3 weken naar Mackay toe, dus als je iets weten wil, geef maar een gil.
Sanne en Jaap kunnen  waarschijnlijk meer werk gerelateerde vragen beantwoorden en met de kinderen.
Het wordt de zevende keer, dat ik naar Mackay toega, dus van de omgeving weet ik redelijk veel van, plus m'n vriendin is er opgegroeid en familie die er al ruim veertig jaar woont.
Succes met de aanvraag.
groetjes  Johan (Pamandgeorge)

Hoi Johan,

Volgens mij hadden we al een keer contact gehad...een tijd geleden. Dank in elk geval voor je reactie.
Ik maak graag van je aanbod gebruik!

Ik weet dat Sanne en Jaap in Mackay zelf wonen, maar naar jouw mening, waar kun je het beste gaan wonen als je wat rustiger, aan het strand (of in elk geval dichtbij) en in een mooie buurt wilt wonen? Liefst natuurlijk met wat scholen en winkels in de buurt.
Ons plan is om een huis te huren en kijkende op internet lijkt het dat er prachtige huizen te huur zijn; is dit realistisch of is het toch moelijk om een huis te vinden? We zagen wel wat mooie huizen in Eimeo...wat voor soort buurt is dat? en Hoe ver is dat v het Mater hospital?

En auto's, wat kost gemiddeld een 2e hands goede familieauto? Wat voor soort auto zou je aanraden? Ik zie veel 4w drives...ik zou er in NL niet aan moeten denken maar is het zinvol in mackay als je ook kampeertrips wilt gaan maken?
Dit zijn dingen die nog niet echt spelen maar een deel vd voorpret! Ik hoor graag je reactie.

groetjes linda

Hi Linda,
Sanne en Jaap worden bijna m'n achterburen, dus dat is wel leuk.
Als je wat rustiger  en aan het strand wilt wonen, is Eimeo , Black Beach of Bucasia een optie. Eimeo is wat duurder. Qua afstanden is het niets, zolang je niet ga fietsen. Het Mater hospital ligt aan de andere kant van de rivier, Base hospital zijn ze aan het vernieuwen op het ogenblik.
Als je een half uurtje rijden geen probleem vindt, dan is richting Sarina ook mogelijk of de andere kant op naar Slade Point.
Scholen zijn er in elke suburn wel, maar geen flauw idee wat de kwaliteit is.
Hetzelfde geldt in iets mindere mate de winkels, er zijn nog wel kleinere supermarkten, maar de meeste mensen winkelen toch in de grote winkelcentra : Caneland en/of K-mart.
Ik wil zelf gaan voor een Holden Ute, 3,6 liter zescilinder. De kleinste die er is. Zolang je niet rond het regen seizoen ,niet al te diep de outback inga en geen grote boot ga trekken, is een lichtere auto ook wel mogelijk. Kampeer mogelijkheden genoeg en goed uitgerust.
Voorlopig weer wat informatie waar je hopelijk verder mee kan.
groetjes  Johan 

Back