Eerste stappen zijn gezet!

ozzienic

Member
Hallo allemaal!

Wat fijn een forum met allemaal gelijkgestemden! Ik zit nog in de jetlag van mijn 7e aankomst down under :) Dit keer slechts voor twee weekjes, maar wel een belangrijke 2 weken, want heb gisteren alle kopieën van benodigde documenten laten certificeren door de Justice of the Peace en heb daarna mijn skills assessment application op de post gedaan!

Even een paar stappen terug, eind 2010 ging ik voor het eerst naar Australië, nadat ik daar al jaren van gedroomd had, maar het zo'n grote stap vond om meteen een heel jaar weg te gaan op een WHV, besloot ik 'slechts' 6 weken te gaan. Dat heeft de liefde voor Australië alleen maar aangewakkerd, want een half jaar later ging ik terug voor nog eens 4 weken, en eind 2012 opnieuw. Van herfst 2013 tot herfst 2015 heb ik 2 jaar op een WHV in Australië doorgebracht en toen wist ik zeker: ik wil hier voor nog langere tijd naartoe, me hier kunnen vestigen.

Alleen, met mijn toen geldende skills (ESL docent en MA Frans (maar geen lesbevoegdheid) kwam ik niet in aanmerking voor een 189 visa. Dus ben ik terug naar NL gegaan om een tweede Master te doen en m'n lesbevoegdheid te halen! En dat is gelukt :)

Aanstaande zaterdag doe ik een general IELTS test hier in Sydney en hoop ik voor iedere vaardigheid minstens een 8.0 te krijgen voor maximale punten op Engelse taalvaardigheid, anders kom ik niet aan de 60 punten... Voor de skills assessment heb ik een Academic IELTS moeten doen, en daar had ik voor alle vaardigheden een 9.0, behalve voor 'writing' (7.5). Dus fingers crossed dat de 8.0 nu wel gaat lukken :)

Ik hoor graag of er meerdere docenten op dit forum zitten en zal specifieke dingen in de daarvoor bestemde subtopics bespreken :)

Welkom, en je gaat lekker :up:

Ik weet dat @Sabz docent is/was(?) en @Janneke61 zit ook in die hoek als ik het goed heb(?) Sabz komt hier niet zoveel meer maar ze is nu getagged dus wellicht dat ze reageert.

Succes!

Welkom op dit fijne forum! Zoals @afterbang al terecht opmerkte zit ik ook in het onderwijs. Ik ben docente natuurkunde en scheikunde, maar ik heb mijn registratie nog niet aangevraagd. Voornamelijk omdat ik er niet zeker van was of ik wel weer in het onderwijs wilde werken. Maar buiten het onderwijs is het heel moeilijk om een baantje te krijgen, omdat ik dan niet de specifieke diploma's of ervaring heb. Op dit moment werk ik casual als onderwijsassistente op een Special Needs afdeling van een High School. Erg leuk en het heeft een aantal voordelen ten opzichte van een baan als docente, dat veel stressvoller is. Maar ik denk er over om toch maar die registratie aan te vragen, aangezien dat toch meer zekerheid geeft. Alleen dat papierwerk! Daar zie ik echt als een berg tegenop.
Succes met de IELTS (heb ik gelukkig al wel gedaan) en met alles wat daarna nog komt! :)

Dat is nog eens lekker voorbereid binnenkomen. I like it!
Heel veel succes, als ik het zo lees komt het wel goed met de talen ;)

Back