In het topic inkomstenbelasting werd het volgende gezegd door Axel:
Nou wil ik mijn eigen eenmanszaakje gewoon door blijven voeren vanuit Australie, precies zoals ik in Nederland doe. Mijn bedrijf is niet grens gebonden (inkomsten uit websites onderhouden). Blijkbaar zijn er toch zaken waar je mee moet oppassen zoals Axel aanstipte. Je kan geen hypotheek krijgen over jouw inkomsten als je nog geen 2 jaar een bedrijf hebt in Australie? :shock:
Kortom: Wat komt er bij kijken om een eigen bedrijf te beginnen in Australie? Waar moet je rekening mee houden in termen van belasting, hypotheek, verzekeringen, eventuele wetgeving, doorzetten van eigen bedrijf van NL naar Australie, etc.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!
D bedrijfsauto is een aftrekpost, en je mag van de "familieauto"die je af en toe gebruikt om een offerte te maken of als de andere auto in de garage staat voor een beurt, zo 5000 km aftrekken zonder reden.
Pas op met als je een bedrijf vanuit thuis hebt en je gebruikt het "kantoor"als aftrekpost.
Als het huis verkocht word en en het "kantoor "wordt niet aangegeven als bedrijfsruimte kan de Taxoffice weleens met een onaangename verrassing komen. We kennen iemand die dat is overkomen.
Misschien een tip. Als je toch voor jezelf wilt beginnen, na aankomst zo snel mogelijk een ABN nummer aanvragen. Bij het kopen van een huis of land is (op dit moment) een vereiste dat je ABN 2 jaar staat geregistreerd voor een normale hypotheek. 1 jaar BAS statements is voldoende, zolag de ABN maar 2 jaar staat geregistreerd.
Wij lopen hier op het moment tegenaan om een lening te krijgen om een stuk land te kopen.
60% lenen is geen probleem en met 1 taxreturn moet 80% mogelijk zijn maar dat weten we eind van de week.
Als er nog iets te binnen schiet laat ik het weten
Cheers Axel
Nou wil ik mijn eigen eenmanszaakje gewoon door blijven voeren vanuit Australie, precies zoals ik in Nederland doe. Mijn bedrijf is niet grens gebonden (inkomsten uit websites onderhouden). Blijkbaar zijn er toch zaken waar je mee moet oppassen zoals Axel aanstipte. Je kan geen hypotheek krijgen over jouw inkomsten als je nog geen 2 jaar een bedrijf hebt in Australie? :shock:
Kortom: Wat komt er bij kijken om een eigen bedrijf te beginnen in Australie? Waar moet je rekening mee houden in termen van belasting, hypotheek, verzekeringen, eventuele wetgeving, doorzetten van eigen bedrijf van NL naar Australie, etc.
Alle tips en ervaringen zijn welkom!