Eigen paspoort zoontje van 3 jaar???

geerjap

XPdite Sponsor
Is het noodzakelijk voor de emigratiepapieren om voor alle gezinsleden een eigen paspoort te hebben?
Dus ook voor mijn zoontje van dan 3 jaar?
Als het niet verplicht is zijn er dan andere beweegredenen om een eigen paspoort voor die jongen aan te vragen?

Groet

GEERJAP

Is niet verplicht, maar kan wel handig zijn. Kinderen kunnen weliswaar in het paspoort van beide ouders staan, maar Oz kent het visum t.b.v. het kind aan een van de paspoorten toe. Anders gesteld, als het visum voor een kind aan het paspoort van de moeder is gekoppeld, kan de vader niet alleen met het kind reizen. En je weet niet of hier in de toekomst ooit aanleiding toe zal zijn c.q. de noodzaak toe zal bestaan. Dit is voor ons de reden geweest om voor al onze drie kinderen een eigen paspoort aan te vragen.

Precies, om alle toekomstige problemen te voorkomen hebben wij ook voor beide kinderen een eigen paspoort geregeld hier in NL. Voor je visumaanvraag maakt het niets uit en uiteindelijk kosten die twee extra paspoorten ook niet zoveel.

Ja dat hebben wij ook gedaan, een eigen paspoort laten maken. Wij dachten eerst dat ze in beide paspoorten een visa van haar zouden plakken. Al is ze anderhalf, nu staat de visa in haar eigen paspoort, dus mochten we een keer apart willen reizen, kan ze gewoon mee. :smile:

Groetjes jacqueline

Hoi allemaal,

Mijn man is een australier en we hebben voor onze oudste een nederlands paspoort maar ook een australisch paspoort (by descent) . Voor onze jongste van 15 maanden zijn we nu ook bezig om hem een australier te maken en een paspoort aan te vragen. Als we weer naar australie gaan hebben we 7 paspoorten opzak. Lekker verwarrend. Ik hoef dan alleen voor mijn eigen paspoort  een visum aan te vragen.

Omdat ons zoontje na de geboorte een slechte start heeft gehad, kan hij ook nog wel problemen hebben bij een medische keuring. Dat is tegen die tijd niet nodig als hij een eigen paspoort heeft.
Eerst moet hij geregistreerd worden als australian citizenship bij descent.Dit gaat via Berlijn. Daarna wordt zijn paspoort aangevraagd en dat gaat naar Londen.

Groetjes Heidi

afgaand op de ervaringen van mamamvark (die voor 1 van de kids geen eigen paspoort had) is het aan te raden dat wel te doen; scheelt een hoop gedoe bij alle balies en luikjes. :)

Wij zijn net 2 dagen in OZ, via Maleisie gereisd (4 weken) en hadden veel problemen in Maleisie met ons visum. De ambassade in Berlijn had nl het de kinderen bij mij op het visum gezet met het paspoortnummer van mijn man. Heeft ons 2 uurgekost bij het inchecken in Kuala Lumpur. De nummers zijn op het visum niet te controleren, dat zien ze als je paspoort word gescand. Dus mijn advies; eigen paspoort voor je kind!

Groet Sigrid

Back