eigen webpage

tum

XPdite Sponsor
Hoi,

Ik zie bij een aantal van jullie hele leuke eigen webpages. Hebben jullie - voor een echte leek - nog een goede tip hoe hiermee te beginnen?

Bedankt.

Groetjes Miranda

beetje  :blond:

Wij hebben een site, Pascal is graphic designer.... Hij is al heeeel lang niet geupdate(en ik kan die ook niet).

Ik ga nu een weblog beginnen, met www.blogger.com. Je kunt ook livejournal etc gebruiken.

Je kan photo's hosten via bijvoorbeeld flickr.com of photobucket bijvoorbeeld.

Dit is de makkelijkst manier, maar is natuurlijk niet een echte website, meer een dagboek met foto's.

Gebruik even de zoekfunctie, want we hebben het al vaker over websites gehad!

succes!!

:)

Blogger.com is erg handig. Gebruik ik zelf ook en je kan je template ( de achtergrond die je kiest) zelf aanpassen. Hiermee kan je dus bijvoorbeeld een lijstje met vrienden maken of iets anders leuks dat je bedenkt. Zelfs als je niks van html weet, gewoon ff goed kijken en de html-code jatten. Weet je er wel iets van dan heb je wat mee rmogelijkheden terwijl je niet helemaal zelf een site hoeft te maken.

Als je de laatste versie van MSN hebt dan kan je ook je eigen weblog maken.  Het heet MSN Spaces. Het staat onder je naam linksboven en heet My Space. Vrij simpel, achtergrondjes enz. is ook allemaal aangegeven. Anders kan je ook altijd nog een group op MSN aanmaken is ook niet moeilijk, wel heel leuk om te doen!

Groetjes Linda

Hoi allemaal,

Nou, ik ga eerst effe naar de bieb voor wat leesvoer en dan ga ik toch eerst maar eens wat uitproberen. Zodra ik iets leuks op mijn pc kan maken, dan laat ik het jullie weten.

Groetjes Miranda :lol:

Nou... http://m-mdownunder.blogspot.com bestaat. Heb het voor de gein toch eens uitgeprobeerd en volgens mij wil dit best gaan lukken. De tekst die erop staat is meer ff om uit te proberen hoor. Alleen dat 'Hello' fotoprogrammaatje waarme je foto's op je blog kunt zetten wil in ieder geval bij mij op het werk niet echt. Ik wordt er na een aantal seconden steeds uitgegooid, om dan vervolgens automatisch weer verbinding te krijgen....
Moet maar eens op m'n gemakje uit gaan zoeken hoe en wat.

He Annemiek

Ik heb effe gekeken,maar wel een leuke site.Jammer dat ik zo een digibeet ben anders had ik ook zeker zoiets in elkaar geflanst!

[quote author=M5 link=topic=1566.msg13779#msg13779 date=1114439708]
He Annemiek

Ik heb effe gekeken,maar wel een leuke site.Jammer dat ik zo een digibeet ben anders had ik ook zeker zoiets in elkaar geflanst!

[/quote]
Ja, maar dat is het em nou, je hoeft zelf haast niks te doen met blogger!. Je geeft wel snel op :p  :wink:  :evil:
Doe de tour maar:
http://www.blogger.com/tour_start.g

Het is voornamelijk gewoon leuk invullen. En later als je er meer van snapt kan je meer en meer veranderen!

:)

Blogger is echt ideaal gebruik het zelf ook en makkelijker kan haast niet.  Had eerst zelf een site gemaakt. Het in elkaar zetten ging nog wel, maar het updaten elke keer was veel werk en daarom overgestapt op Blogger. Je kan makkelijk berichten plaatsen en foto's uploaden, ook is er de mogelijkheid om nog wat extra links erbij te zetten met html.

Simone, wat een super leuke site hebben jullie trouwens!

Nou... foto's uploaden gaat helemaal niet zo makkelijk. Ik gebruik de bloggerbot bij hello, maar wordt iedere keer eruit gegooid, om dan automatisch na een paar seconden weer ingelogd te worden...
Verder moet je in het begin wel veel doorlezen en uitproberen.

Wat ik ook nog niet begrijp... In het voorbeeldje zag ik ook grote foto's. Dat lukt mij dus niet. Volgens mij moet ik ze bij het opslaan eerst zo openen dat ik de grote versie kan opslaan ofzo...
Wat ik krijg zijn thumbnails waar je op kunt klikken om de vergroting te zien.

Annemiek, welk voorbeeld bedoel je? Misschien kan ik je helpen? Gebruik zelf ook Hello om foto's te plaatsen.

Als je een 'achtergrond' kiest voor je blog zie je een aantal achtergronden en die zijn ingevuld zodat je kunt zien hoe het eruit ziet als je er dingen gaat posten. De voorbeeldpersoon John Doe heeft er ook een grote foto op staan. beetje a la formaat 10x15 ik krijg kleine plaatjes die je kunt vergroten door erop te klikken.

Annemiek, stuur je een mailtje met uitleg. Hoop dat het duidelijk is want heb het even snel gemaakt. Gr. Succes!

Blogger is werkelijk ideaal. Ik heb een omhulseltje gebouwd met een echte editor (dreamweaver) en daarin hangt ons blogger-log. Heerlijk makkelijk updaten, overal ter wereld gewoon van achter elke PC. Toen we naar Aussie vlogen heb ik op Singapore wat ingetyped enzo, gaaf. Als template in blogger heb ik er eentje gedownload en aangepast met wat leuke tellertjes enzo. Resultaat ziet er al snel erg goed uit al zeg ik het zelf!
www.hier.is/michielsylvia

Back