eigen website maken

G

Gabriëlle

Hoi,

Ik ga in september met mijn gezin emigreren naar Australië.
Nu wil ik graag een eigen website maken waar ik foto's op kan plaatsen en het laatste nieuws voor familie en vrienden.
Kan iemand mij een tip geven hoe ik dat zo eenvoudig en goedkoop mogelijk kan aanpakken?

Groetjes,
Gabriëlle

Gabriëlle said:
Hoi,

Ik ga in september met mijn gezin emigreren naar Australië.
Nu wil ik graag een eigen website maken waar ik foto's op kan plaatsen en het laatste nieuws voor familie en vrienden.
Kan iemand mij een tip geven hoe ik dat zo eenvoudig en goedkoop mogelijk kan aanpakken?

Groetjes,
Gabriëlle

Wij gaan (onder druk van de omgeving :? ) ook maar iets maken. Weet iemand een leuke (en vooral eenvoudige en goedkope) tool om een website in mekaar te sleutelen?

Het is best moeilijk zo over internet uit te leggen hoe dat moet. Je kunt het beste een eenvoudig programma gebruiken, "Netobjects Fusion" is heel geschikt voor beginners. Ikzelf zweer bij Dreamweaver, maar dat is wel een stukje moeilijker.

Ik ben net vandaag bezig geweest met onze website. Ik gebruik Frontpage. Als je gewend bent om met Word te werken, dan is dit niet veel moeilijker. Het is vast niet het beste programma wat er is. Maar voor mij werkt het prima. Ik gebruik veel tabellen om het overzichtelijk te maken. Wat ook helpt is eerst op papier een tekening maken wat je wilt. Waar wil je "links", aan de zijkant of aan de bovenkant? En welke kleuren wil je gebruiken. Het moet ook nog een beetje snel laden en gebruiksvriendelijk zijn... Kortom ik ben er zelf nog helemaal niet uit, en nog lang niet tevreden met mijn eigen website. Als ik wat verder ben zet ik hem wel op internet... Dat helpt trouwens ook: gewoon naar veel sites kijken: wat vind je handig en wat vind je super irritant: dat wens je je eigen bezoekers ook niet toe :wink:
Sterkte!

Een goede optie voor alleen photo's:

www.imagestation.com

Je kan zoveel photo's erop zetten die je wil(ik zit al op 40 mb :D) en het is heeel handig.

Een eigen site is uiteindelijk natuurlijk leuker, maar kan duur zijn, en veel gedoe.

Ik zal trouwens binnenkort de link geven van mijn albums op image station.
Kunnen jullie de photo's zien van toen ik in WA woonde met mijn ouders(1987-1996)

:)

Gabriëlle said:
Gabriëlle

Hoi Gabriëlle,

Ik weet niet wat voor provider je hebt, maar bij verschillende krijg je ruimte om een eigen home page te maken, ik heb dat bijvoorbeeld bij @home gedaan.
Ik heb wel een tip voor afbeeldingen: 72 dpi en gif-jes gebruiken, dat laadt het snelste en blijven de mensen dus geïnterresseerd! (misschien is dit voor iedereen algemene kennis, maar ik ken mensen die hier geen rekening mee hebben gehouden, en jpg-jes op fotokwaliteit (300 dpi) duurt erg lang om te laden, vooral bij een telefoon modem).

Succes!

Elsy said:
Mag ik een beetje reclame voor mijzelf maken?
Kijk dan even op:ev-webdesign

Groetjes Elsy

Een vraagje, als ik je een website laat maken, kan ik die zelf verder onderhouden met frontpage, dat is het enige programma waarmee ik kan werken.

Als ik tip mag geven. Bij Yahoo kun je een groep opzetten waar je berichtjes kunt versturen en foto's kunt plaatsen. Mensen kunnen zich bij die groep aansluiten en als je een berichtje verstuurt wordt die naar alle leden gestuurd. Je kunt zelf foto's plaatsen, maar leden ook (tenzij je dat blokkeert)

Het is makkelijk als je niks van websites afweet en het is helemaal gratis

www.yahoogroups.com

zelf heb ik ook zo'n groep

www.yahoogroups.com/group/palmer-vanzalk

Voor het maken van eenvoudige website heb ik een mogelijkheid www.fotopics.net

Zover ik gehoord heb (van een kennis), krijg je je eigen url, 250 mb ruimte, er zijn standaard galerijen en het schijnt niet moeilijk te zijn.

Als je toch iets moois wil maken, maar wel simpel. Dan zou ik op zoek gaan naar wta beginners tutorals op het net. het als je dreamweaver gebruikt dan kan je op dreamweaver.com al een heleboel vinden, waardoor je heel makkelijk een begin kan maken. Het lijkt moeilijker dan het is. Ik ben ook zo begonnen en kon al snel een leuke website in elkaar zetten.

Succes!!

Back