eigen zaak beginnen?!?!?

ray136

New Member
Misschien een stomme gedachte :-o:

Stel dat we een eigen zaak gaan beginnen in Australie, wat zijn dan de eisen van het visum? Hoeveel geld moet je meenemen, hoe zit het met personeel in dienst nemen en voor hoe lang moet je dit doen? Moet je ervaring hebben in een leidinggevende functie?enz......enz........ ALLE HULP IS WELKOM

groeten  Remon :up:

Je kunt best een eigen zaak beginnen maar volgens mij is het een beetje afhankelijk van het soort visum waar je voor gaat.

Wij hebben een SIR. Jeroen wou een eigen zaak beginnen en daarmee proberen een permanent visum te bemachtigen over twee jaar. Daar worden nogal wat eisen aan gesteld namelijk: je moet dan minimaal $ 39,100.00 per jaar aan salaris uit de zaak kunnen halen en je moet iemand in dienst hebben en het bedrijf moet in de staat die je gesponsord heeft gevestigd zijn. Voor ons is dat geen haalbare kaart want het lijkt ons vrij moeilijk om direct al een flinke som geld uit je bedrijf te kunnen halen als je nog moet beginnen. Jeroen heeft er daarom voor gekozen gewoon voor een baas te gaan werken voorlopig en zijn bedrijf er als hobby naast te doen.

Succes.

Erna

Hoi,

Wij waren in eerste instantie van plan om via een Business Owner Visa te gaan. Dit is een tijdelijk visum waarbij je binnen een aantal jaar (ik geloof 4) aan diverse eisen moet voldoen:
- of binnen 4 jaar een omzet draaien van 200.000 per jaar, tenminste 1 (of 2) Australiers in dienst hebben en nog iets?! (sorry hoor  :|)
- of een bepaald percentage aandelen bezitten in een Australisch bedrijf waarin tenminste 2 Australiers in dienst zijn
Aan een van die 2 eisen moet je dus voldoen om in aanmerking te komen voor een permanent visum.

Gelukkig bleek het beroep van mijn man ineens op de MODL lijst en hadden we 120 punten waardoor we op een Skilled Independant Visa kunnen gaan (inmiddels al in bezit  :-D :up:). Met dit visum mag je elk beroep uitoefenen dat je wilt zonder restricties. Wat Oz betreft mag je zelfs ijs verkopen, gehaakte haarnetjes etc. wat je maar wilt. Wanneer je bedrijfje loopt dan wil dat namelijk zeggen dat er behoefte aan is. Loopt het niet, dan gaan ze er vanuit dat je hoogstwaarschijnlijk toch vervalt in het beroep wat in je visumaanvraag is gebruikt. Zo voorkomen ze dus dat je niet in de 'ww' komt.

Maar als antwoord op je vraag kan ik je dus zeggen: probeer op een Skilled Independant binnen te komen - of in ieder geval een visum waarmee je direct 'permanent resident' bent, want dan kan je doen wat je wilt, zonder aan risicovolle eisen te moeten voldoen. Let wel op dat je in je visumaanvraag tekent voor het feit dat je de eerste 2 jaar geen aanspraak zult maken op een uitkering!!!

Hoop dat je er wat aan hebt!

Hgr, Jeanine

[quote author=Erna link=topic=5150.msg64947#msg64947 date=1152309722]
Je kunt best een eigen zaak beginnen maar volgens mij is het een beetje afhankelijk van het soort visum waar je voor gaat.

Wij hebben een SIR. Jeroen wou een eigen zaak beginnen en daarmee proberen een permanent visum te bemachtigen over twee jaar. Daar worden nogal wat eisen aan gesteld namelijk: je moet dan minimaal $ 39,100.00 per jaar aan salaris uit de zaak kunnen halen en je moet iemand in dienst hebben en het bedrijf moet in de staat die je gesponsord heeft gevestigd zijn. Voor ons is dat geen haalbare kaart want het lijkt ons vrij moeilijk om direct al een flinke som geld uit je bedrijf te kunnen halen als je nog moet beginnen. Jeroen heeft er daarom voor gekozen gewoon voor een baas te gaan werken voorlopig en zijn bedrijf er als hobby naast te doen.

Succes.

Erna
[/quote]

Hoi Erna,
Dus als je niet aan deze voorwaarden voldoet krijg je geen permanent residency na die 2 jaar?? Wij wilden een lijstenmakerij beginnen om aan de SOL eis te voldoen na die 2 jaar, maar dit is geen bedrijf waar je personeel voor nodig hebt, John zou dit gaan doen en ik voor een baas werken. Voldoen wij dan ook niet??

Groetjes
Ineke

[quote author=bono link=topic=5150.msg64964#msg64964 date=1152345129]

Hoi Erna,
Dus als je niet aan deze voorwaarden voldoet krijg je geen permanent residency na die 2 jaar?? Wij wilden een lijstenmakerij beginnen om aan de SOL eis te voldoen na die 2 jaar, maar dit is geen bedrijf waar je personeel voor nodig hebt, John zou dit gaan doen en ik voor een baas werken. Voldoen wij dan ook niet??

Groetjes
Ineke
[/quote]

Wat ik schreef is wat DIMA ons vertelde. Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met DIMA voor meer duidelijkheid. Af en toe zijn ze nogal vaag in hun info. Wij wagen de gok in ieder geval niet. Veel succes met alles.

Erna

Wat ik schreef is wat DIMA ons vertelde. Ik denk dat je het beste contact kunt opnemen met DIMA voor meer duidelijkheid. Af en toe zijn ze nogal vaag in hun info. Wij wagen de gok in ieder geval niet. Veel succes met alles.

Erna

Hai Erna, kun je ook als je je aanvraag nog niet hebt ingediend een vraag stellen aan DIMA.

Ik wil eigenlijk aan hun vragen of een 134 (Skill Matching) echt sneller of beter gaat dan een 137 (STNI). Maar dacht dat zij geen vragen beantwoorden.

Mariette

Wel hoor je kan ze gewoon mailen, heb ik onlangs ook gedaan over een visumaanvraag die ik nog niet gedaan heb voor mijn moeder. Kreeg netjes binnen 2 dagen antwoordt.

Back